Vreemd ...
De eerste de beste automaterialenhandel in ons "durpke" heeft kant en klare reparatie-staalplaatjes staan van verschillende diktes ...
Daarnaast neem ik aan dat bij jullie in de buurt best wel staalverwerkende bedrijven op de industrieterreinen te vinden zijn. Gewoon een keertje binnenlopen; heb zelf op die manier voor EUR 15,- een mooie plaat (dikte 0,7mm) van 75cm x 200cm in de wacht gesleept. Kun je aardig wat reparatiestukken uit slijpen ...
En vooral: staar je niet dood op al die technische "bHYzonderheden" van dat staal. Houd het simpel. Nèt als de HY-himself.
Heb intussen aardig wat plaatmateriaal in Otje vervangen. Zal me worst wezen of het "warm-"of "koud-gewalst" is; bij een dikte van 0,7 of 0,8 mm (en of het nu "pisbakken-staal" is of niet) valt àl dat materiaal vrij makkelijk te buigen, vouwen of be-hameren. Je hebt, hoe dan ook, wèl altijd te maken met het lassen van "nieuw" staal in "oud" staal en dààrin ligt uiteindelijk vaak het grootste probleem. Daarnaast is het "after-all" conserveren van nieuw geplaatst plaatwerk minstens zo belangrijk voor het behoud ervan !
Overigens blijf ik (uit eigen ervaring) propageren dat, als er géén (grote) krachten op de te vervangen plaatwerkdelen komen, je altijd beter kunt proberen e.e.a. te lijmen. Mits met de goede middelen (carrosserielijm, waaronder bijv. Sikaflex 221) zijn die verbindingen minstens zo sterk als waren ze gelast !
Voorbeeld: bij Otje zijn de driehoekjes alsmede de vóórspatborden en zo óók de motorcompartiment-zijpanelen (en vele vervangings-plaatwerkdelen) gelijmd.
Zelfs met een haakse slijper zou het nog een hele klus worden om de boel weer te scheiden.
Daarnaast: ooit al eens bedacht dat wij de hele wereld rondvliegen in ... jawel: compleet aan elkaar gelijmd (!) (alluminium-)vliegtuig-plaatwerk ?
Succes !
En nu de weerberichten voor morgen: vanuit het Zuiden ...