Citaat:
Die meter is gewoon een voltmeter. Prik eens met lopende motor een betrouwbare voltmeter op de polen van je accu. Ligt de spanning rond de 13,5 - 14V, dan is alles prima in orde en ligt het dus gewoon aan dat metertje op je dashboard.
Hèhè ... deez' simpele conclusie van al een héle tijd geleden is eigenlijk de enige juiste ...
Er zijn al ki-lo-me-ters tekst en uitleg aan het fenomeen "laadstroommeter" besteed maar, kort door de bocht, is er nog niet één HY bekend waarbij dit onderdeel naar behoren werkt.
Duzzz: nameten (met een voltmeter), conclusies trekken en je niet al teveel aantrekken van dat wijzertje, of dat 'ie nou in het grijze of witte vakje staat ... of zo "rond 11 uur" ...
Een HY is héél betrouwbaar maar op sommige gebieden moet je het gewoon hebben "zoals het uitvalt ...". "Zekerheden" zijn uitgesloten. Had je maar niet verliefd moeten worden op deez' "Cochon".
Gewoon "rijden, luisteren en aanvoelen". Je hebt al snel in de gaten "waar het mauwt".