Het is nu vr 19 apr, 2024 4:27


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: 120 PK injectie 5 versnellingen remmerij
BerichtGeplaatst: za 29 jun, 2013 11:13 
HY Forum Specialist
HY Forum Specialist
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 13 sep, 2010 19:38
Berichten: 56
Woonplaats: Den Haag
Wat nieuwe foto's


Bijlagen:
DSCI0276.JPG
DSCI0276.JPG [ 55.37 KiB | 9885 keer bekeken ]
DSCI0275.JPG
DSCI0275.JPG [ 68.1 KiB | 9885 keer bekeken ]
DSCI0274.JPG
DSCI0274.JPG [ 58.27 KiB | 9885 keer bekeken ]
DSCI0273.JPG
DSCI0273.JPG [ 72.97 KiB | 9885 keer bekeken ]
Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: 120 PK injectie 5 versnellingen remmerij
BerichtGeplaatst: za 29 jun, 2013 21:42 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Oei. Dat gaat straks lekker rijden!

Gebeurt dit project toevallig bij AuTobi in Delft?

Ree


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: 120 PK injectie 5 versnellingen remmerij
BerichtGeplaatst: zo 30 jun, 2013 22:10 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: di 12 aug, 2003 19:43
Berichten: 262
Woonplaats: Haarlem
Is het de bedoeling deze ombouw tzt ook aan anderen aan te bieden?

In dat geval ben ik benieuwd naar de kosten!

Groet Leo

_________________
HY rijder sinds 1995.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: 120 PK injectie 5 versnellingen remmerij
BerichtGeplaatst: ma 01 jul, 2013 19:13 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 Profiel

Geregistreerd: ma 06 mei, 2013 14:10
Berichten: 3
Leo schreef:
Is het de bedoeling deze ombouw tzt ook aan anderen aan te bieden?

In dat geval ben ik benieuwd naar de kosten!

Groet Leo



Gezien het aantal positieve reacties bekijk ik idd een manier om dit aan een groter publiek aan te bieden.
Het feit dat deze HY probleemloos op gas zal kunnen rijden maakt het des te interessanter.

Wellicht probeer ik eerst de remmerij in een kant en klare 'kit' vorm te gieten.
Het grootste probleem zit in de aandrijfassen die we verplicht dienen over te nemen van de J9.
Als ik een betaalbare manier vind om de J9 assen te koppelen aan een standaard HY bak, dan is de kans op slagen vrij groot.
Zo heb je een zeer degelijk remsysteem op een HY en meteen ook de mogelijkheid om in een latere fase de techniek te gaan upgraden indien gewenst.

De techniek zelf wil ik ook op een gelijkaardige manier aanpakken.

Bedoeling is dat we enkel met de 2.3L Volvo Redblock werken.
Andere motoren zoals de 2.0L bieden mijns inziens te weinig extra potentiëel in verhouding tot de kost van de ombouw.
De 2.3 is echt wel de betere keuze in combinatie met de 5 versnellingsbak.


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group