Het is nu vr 26 apr, 2024 0:48


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Het grote bougies topic
BerichtGeplaatst: wo 31 aug, 2005 19:01 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2651
Woonplaats: Hengelo (OV)
Zo, op verzoek van Arthur hier verder over bougies :D
Ik heb met Google dit rijtje verzameld:
Code:
Merk              Type      Type      Type    Type
Beru              14-6BU    14-7BU
Bosch             W6BC      W7BC
Champion          L66Y      L87YC     L87YCC
Denso             W20FP-U
Eyquem            705S      775SX     C42S
Iridium Power     IWF20
KLG               705S      F65P      F85P    GT6
Lodge             S6Y
Marelli           CW7NP     F7NC
MotorCraft        AE22C     AE32      AE32C
NGK               BP6HS
Pal Brisk         N15Y
Pal Brisk         N15YC
Valeo/Marchall    35/1      35/1B     88N

Iemand aanvullingen, correcties, etc.?

De bougies van een HY78 blok zijn in ieder geval voorzien van verlengstukken: een stalen buisje dat op de bougie wordt geschroefd en is voorzien van een bakelieten huls, een op te schroeven contactpunt en een rubberen mantel.

Daarnaast nog wat bijvragen die hier ook wel mooi kunnen:
:?: warmtegraad 6 schijnt voorgeschreven te zijn, wat is de invloed van te laag (< 6) of te hoog (> 6)?
:?: zijn er nog zaken die extra aandacht verdienen bij het vervangen van bougies?
:?: electrode-afstand: moet je die van Citroen in het boek volgen (0.5 a 0.6) of die op de bougie staat (0.7 bij mij)?

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 sep, 2005 7:50 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
 Profiel

Geregistreerd: do 13 mei, 2004 19:34
Berichten: 248
Warmtegraad 6 geldt voor NGK bougies. Andere fabrikanten hebben andere coderingen.

Verdere tips: zorg voor schone schroefdraad en monteer de bougies daarna
met wat koper of aluminiumvet aan de schroefdraad.

Electrodeafstand moet je denk ik gewoon laten zoals de fabrikant die heeft afgeleverd.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 sep, 2005 19:01 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2651
Woonplaats: Hengelo (OV)
Mmz, 't vet had ik niet helaas, kan 't veel kwaad zonder?

Daarnaast: ondertussen zijn (na ongeveer 20 kilometer ofzo) de bougies al niet echt schoon meer (roetwaas gok ik).

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 sep, 2005 0:15 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: za 22 jan, 2005 20:54
Berichten: 96
Citaat:
Electrodeafstand moet je denk ik gewoon laten zoals de fabrikant die heeft afgeleverd.


dat is niet waar, uit de fabriek komen ze heel vaak met een verkeerde electrode afstand, altijd nameten/afstellen bij aankoop


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 31 jul, 2007 0:08 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
 WWW  Profiel

Geregistreerd: di 05 aug, 2003 23:31
Berichten: 103
Woonplaats: arnhem
vanmiddag heb ik mijn bougies vervangen nu was er bij cilinder vier wel een vettige bougie duidt dit alleen op een slechte verbranding of ook op slechtte zuigerveren.bedankt voor reacties La Souris

_________________
Nederlands kampioen Living Statues 2007 - samen met 10 andere beelden - http://www.beeldje.nl


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 31 jul, 2007 9:48 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2929
Woonplaats: Delft
Het kan heel goed slechte verbranding zijn. Kijk even hoe je nieuwe er na een tijdje uit ziet. Zorg wel dat je motor verder goed afgesteld staat.

Op internet zijn veel van dit soort plaatjeste vinden (ik heb betere gezien dan deze). Die kunnen je misschien ook verder helpen.

Groet,

Ree


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 31 jul, 2007 13:09 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 08 aug, 2003 12:58
Berichten: 178
Woonplaats: Richards Bay, Zuid Afrika
Olie kan niet alleen via zuigerveren in je verbrandingskamer komen, maar ook via de inlaatklepsteel. Dit is te herkennen aan rook uit de uitlaat bij gas loslaten op bijvoorbeeld lange afdalingen.

Gas loslaten betekent veel onderdruk in inlaatkanaal: olie kan via klepsteel en klephoedjes in de verbrandingskamer gezogen worden.

_________________
HY '76


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group