Tja, de titel van dit topic blíjft me achtervolgen ...
Bij weging door de RDW bleek Otje ìets lichter te zijn dan vermeld op het kenteken: wel 6 kilo !!
Oftewel: het "ledig" gewicht is nu dus 1862 kg. Echter niet de moeite waard om dáár het kentekenbewijs voor te laten wijzigen.
Maar, conform eerdergenoemde "titel", had ik achteraf bekeken het wegen beter bij de plaatselijke Boerenbond kunnen laten doen; die hebben een weegbrug voor vrachtauto's.
Want: eenmaal gewogen gingen de (eerst één ... en daarna wel drie ...) heren RDW-controleurs nog even een inspectie op Otje toepassen en - er viel verder niets op- of aan te merken - richtten hun aandacht op het chassisnummer.
Ik had het eigenlijk kunnen weten. In mijn restauratie-ijver heb ik - zo rond 2005 - de totaal doorgeroeste "banaan" aan de bijrijderskant vernieuwd (en de oude er compleet uit geslepen en naar het "oud ijzer" gedaan). Naderhand, bij de eerste APK-keuring na de restauratie, bleek plots het chassisnummer onvindbaar ...
Met wat vriendenhulp en een stel slagcijfers werd dat probleem toen opgelost. Netjes (dachten wij ...) ingeslagen in de chassisbalk.
Kennelijk niet netjes genoeg; de RDW heeft mijn kentekenbewijs ingenomen en is een diepgravend onderzoek begonnen naar de identiteit van Otje.
Mocht alles kloppen dan gaan
zij Otje opnieuw voorzien van het chassisnummer à raison van (minimaal) EUR 100,=.
Blijft spannend, zo'n leven als rHYder ...
P.S.: heb inmiddels alle "vaste" huisraad en toebehoren weer in en aan Otje toegevoegd. Het "remprobleem" is prompt opgelost !