Citaat:
De motorkaphoes ging over het gaspedaal. Daar ook maar een stukje uit gehaald.
Zal wel "standaard" zijn bij die nieuwe hoezen; heb diezelfde handeling ook moeten uitvoeren.
En Raymond: dat "lijmen" van die "kopse kanten" van profielrubbers gaat perfect, maar niet met die rubber-lijm ! Zorg dat je volstrekt vlakke (absoluut vetvrije !) lijmvlakken aan die rubbers hebt (scherp Stanley-mes) en gebruik dan secondenlijm. Wel zorgen dat je het profiel meteen "doorlopend" (d.w.z. dat alle (binnen- en buiten-) zijden van het profiel "vloeiend" in elkaar doorlopen) aan elkaar lijmt (beetje "overvloedig lijm gebruiken maar daarnaast zorgen dat jouw vingers er niet aan "vereeuwigd" worden).
Vergt wat geduld en een vaste hand maar je zult versteld staan over het resultaat. Spreek uit ervaring (zowel bij m'n HY als m'n AZU) !
Zowel nieuwe als oude rubbers; heb ze eerst (vrij strak) precies passend gemaakt, vervolgens ca. 2 cm ingekort en daarna de uiteinden aan elkaar gelijmd. Toen om de ruiten heen gespannen. Door het inkorten zit er nèt het beetje spanning in dat nodig is om de boel góed op z'n plaats/in elkaar te houden.
Daarnaast: heb zelf die nylon-(schuifdeur-) rollers aan de bovenzijde overvloedig met siliconenspray "gesmeerd". Werkt perfect.
Voor het overige: complimenten met het tot nu toe bereikte resultaat; ziet er heel goed uit !
En: als het "Guiness book of records" een vermelding kende voor "langst-durende" Topic zou jij absoluut een goede kans maken ...
Salutations !