Dacht ik in 2014 het motorblok van Otje ruim voldoende (gedeeltelijk) te hebben gerestaureerd (zie
viewtopic.php?f=32&t=2633 alsmede uit 2011:
viewtopic.php?f=21&t=2118); treedt er nu tóch een "onvolkomenheid" op die destijds had kunnen worden voorkomen.
Oftewel: DIEGENEN DIE (om wat voor reden dan ook) EEN NIEUWE KOPPAKKING GAAN PLAATSEN: zorg ervoor dat de "bout-gaten" van de "kop-bouten" ABSOLUUT (!!!) helemaal schoon zijn alvorens je de bouten terugplaatst en ze op de voorgeschreven spanning vast zet.
Want anders krijg je hetzelfde als wat mij nu is overkomen: restanten vuil en olie verhinderden destijds dat de kop-bouten - ondanks de gebruikte moment-sleutel - daadwerkelijk op de juiste spanning zijn vastgezet.
Dat was TOEN niet zichtbaar maar blijkt NU uit het feit dat de (carter-)olie tussen de koppakking en het motorblok door naar buiten werd geperst, zelfs in dié mate dat ik afgelopen weekend, na de "bHYzonder winderige meeting" in Werkendam en na 150 km, bijna 1 liter olie moest bijvullen en de onderkant van Otje intussen absoluut "roestwerend" is gesproeid met de onderweg verloren olie.
Voor de "voyeurs" onder jullie zijn een paar plaatjes bijgevoegd.
Daarnaast dank aan HYvonne die me op het "goede been" zette.
Vraag: is er iemand die weet waar ik
NIEUWE kop-bouten kan kopen ??