Ree schreef:
Kijk eens wie in Ruinerworld gespot zijn...
haha, ja, wij waren de enige HY, nou ja, samen met die van Klassiek en Techniek.
Was weer een topdag!
Mijn foto's:
http://picasaweb.google.nl/ewaldb/100822RuinerwoldDe foto die Ree postte komt van:
http://www.flickr.com/photos/toniclight ... 654124099/Wat je echter nogal mist bij die specifieke foto die Ree postte is het geluid... MurpHY brulde er op los, aangezien een paar kilometer voor die foto, aan het eind van de toertocht de demper aan de bestuurderskant open knalde (en dan ook echt oorsuizend knallen). Met een hamer weer een eind dichtgeslagen, maar dat helpt ook maar zoveel.
Later weer op de plek in het parcours heeft de daar aanwezige ANWBmeneer met ijzerdraad alles op z'n plek gefixeerd.
Wat er echter nog meer speelt: tijdens de tocht heen had MurpHY af en toe even wat momenten dat de motor wat inhield, alleen niet continue. Moest vaker terugschakelen naar z'n twee bij bijvoorbeeld een drempel enzo (normaal doe ik dat niet, rij ik 30, dan zit ik al wel in z'n drie). Want als ik in de lage toeren kwam ging de motor flink sputteren, echt inhouden. Soms hielp het om de choke uit te trekken, maar niet altijd.
Tijdens de toertocht werd het allemaal steeds erger, als ie dan inhield knalde hij er ook aardig op los.
Het is dus waarschijnlijk dat de demper vrij letterlijk opgeblazen is door een flinke bel benzinemengsel dat onverbrand er in terecht is gekomen. Hoewel ik graag het platte model demper de schuld zou geven, denk ik dat een originele demper het ook niet overleeft had.
De terugweg was een spannende, want het inhouden gebeurde nu ook als ik 88 reed (en dat deed ie op de goede momenten zonder enig probleem, af en toe de 90km/u gezien).
Vervolgens als er dan een stoplicht kwam, sloeg hij bij tijd en wijle af en heb dus vervolgens bij de stoplichten aardig de voet op het gas gehouden. Choke hielp daar niet echt, ging ie alleen maar meer van stotteren.
Bij Borne (3.7KM van huis), sloeg ie af en wilde hij ook niet meer starten, sta je dan voor het stoplicht.
Overbrugging gemaakt van m'n huishoudaccu naar m'n normale accu met behulp van een laadkabeltje dat ik al had aangelegd om de accu af en toe eens bij te tanken.
Weer geen succes, geprobeerd te slingeren, wilde ook niet echt.
Toen bedacht dat laadkabeltje een zekering heeft en jawel, die 16A was uiteraard door. Bodemplaten er uit, startkabels er tussen en jawel, we konden weer. Waren net daarvoor op de kleine hikjes startmotor en daarna met duwen aan de kant van de weg geraakt.
Enfin, uiteindelijk thuis gekomen. Nu dus maar eens gaan kijken wat er allemaal mis is. En of de uitlaat nou oorzaak of gevolg is. Hij loopt al een tijdje te knallen als ik een tijdje 80 rijd en vervolgens flink moet afremmen voor een stoplicht. Ik heb een 123-ontsteking, dus daar kan niet zoveel aan fout gaan. Dacht dat het stotteren misschien m'n benzinefiltertje in de carburateur was, maar nee die was schoon.
(nieuw topic geopend over hoe nu verder, zie verderop)