Het is nu do 28 maart, 2024 15:11


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Oldtimerdag Ruinerwold 21 aug 2010
BerichtGeplaatst: wo 21 jul, 2010 1:21 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
En ook Ruinerwold staat weer op de agenda!
Was vorig jaar erg leuk, ook met de toertocht mee gedaan.

http://www.oldtimerdagruinerwold.nl

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Oldtimerdag Ruinerwold 21 aug 2010
BerichtGeplaatst: vr 30 jul, 2010 1:29 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
tja ...
tip gelezen ... site bezocht ... zou een dikke 200km enkele reis op de vroege zaterdagochtend betekenen ... maar wèl leuk !
We houden het even in beraad maar Ewald: bedankt voor de tip !

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Oldtimerdag Ruinerwold 21 aug 2010
BerichtGeplaatst: vr 30 jul, 2010 15:26 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Ottje schreef:
tja ...
tip gelezen ... site bezocht ... zou een dikke 200km enkele reis op de vroege zaterdagochtend betekenen ... maar wèl leuk !
We houden het even in beraad maar Ewald: bedankt voor de tip !


Je kunt er ook een paar dagen omheen aan vast plakken ;)
Wij hebben vorig jaar op een camping in de buurt gestaan, weet alleen zo de naam even niet meer.
En HYvonne stond bij de melkfabriek :D

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Oldtimerdag Ruinerwold 21 aug 2010
BerichtGeplaatst: di 03 aug, 2010 1:30 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Citaat:
En HYvonne stond bij de melkfabriek

moet toegeven ... originele naam voor een nachtclub :D :D :D !
Citaat:
Je kunt er ook een paar dagen omheen aan vast plakken

tjaaa ... moet je ze wèl hebben ... duzzz ...

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Oldtimerdag Ruinerwold 21 aug 2010
BerichtGeplaatst: zo 22 aug, 2010 11:14 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Kijk eens wie in Ruinerworld gespot zijn...

Afbeelding


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Oldtimerdag Ruinerwold 21 aug 2010
BerichtGeplaatst: zo 22 aug, 2010 15:14 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Ree schreef:
Kijk eens wie in Ruinerworld gespot zijn...


haha, ja, wij waren de enige HY, nou ja, samen met die van Klassiek en Techniek.
Was weer een topdag!

Mijn foto's: http://picasaweb.google.nl/ewaldb/100822Ruinerwold
De foto die Ree postte komt van: http://www.flickr.com/photos/toniclight ... 654124099/

Wat je echter nogal mist bij die specifieke foto die Ree postte is het geluid... MurpHY brulde er op los, aangezien een paar kilometer voor die foto, aan het eind van de toertocht de demper aan de bestuurderskant open knalde (en dan ook echt oorsuizend knallen). Met een hamer weer een eind dichtgeslagen, maar dat helpt ook maar zoveel.
Later weer op de plek in het parcours heeft de daar aanwezige ANWBmeneer met ijzerdraad alles op z'n plek gefixeerd.

Wat er echter nog meer speelt: tijdens de tocht heen had MurpHY af en toe even wat momenten dat de motor wat inhield, alleen niet continue. Moest vaker terugschakelen naar z'n twee bij bijvoorbeeld een drempel enzo (normaal doe ik dat niet, rij ik 30, dan zit ik al wel in z'n drie). Want als ik in de lage toeren kwam ging de motor flink sputteren, echt inhouden. Soms hielp het om de choke uit te trekken, maar niet altijd.
Tijdens de toertocht werd het allemaal steeds erger, als ie dan inhield knalde hij er ook aardig op los.
Het is dus waarschijnlijk dat de demper vrij letterlijk opgeblazen is door een flinke bel benzinemengsel dat onverbrand er in terecht is gekomen. Hoewel ik graag het platte model demper de schuld zou geven, denk ik dat een originele demper het ook niet overleeft had.

De terugweg was een spannende, want het inhouden gebeurde nu ook als ik 88 reed (en dat deed ie op de goede momenten zonder enig probleem, af en toe de 90km/u gezien).
Vervolgens als er dan een stoplicht kwam, sloeg hij bij tijd en wijle af en heb dus vervolgens bij de stoplichten aardig de voet op het gas gehouden. Choke hielp daar niet echt, ging ie alleen maar meer van stotteren.
Bij Borne (3.7KM van huis), sloeg ie af en wilde hij ook niet meer starten, sta je dan voor het stoplicht.
Overbrugging gemaakt van m'n huishoudaccu naar m'n normale accu met behulp van een laadkabeltje dat ik al had aangelegd om de accu af en toe eens bij te tanken.
Weer geen succes, geprobeerd te slingeren, wilde ook niet echt.
Toen bedacht dat laadkabeltje een zekering heeft en jawel, die 16A was uiteraard door. Bodemplaten er uit, startkabels er tussen en jawel, we konden weer. Waren net daarvoor op de kleine hikjes startmotor en daarna met duwen aan de kant van de weg geraakt.

Enfin, uiteindelijk thuis gekomen. Nu dus maar eens gaan kijken wat er allemaal mis is. En of de uitlaat nou oorzaak of gevolg is. Hij loopt al een tijdje te knallen als ik een tijdje 80 rijd en vervolgens flink moet afremmen voor een stoplicht. Ik heb een 123-ontsteking, dus daar kan niet zoveel aan fout gaan. Dacht dat het stotteren misschien m'n benzinefiltertje in de carburateur was, maar nee die was schoon.

(nieuw topic geopend over hoe nu verder, zie verderop)

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Laatst bijgewerkt door LEiPiE op wo 25 aug, 2010 12:28, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Oldtimerdag Ruinerwold 21 aug 2010
BerichtGeplaatst: zo 22 aug, 2010 20:13 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
LEiPiE schreef:
Wat ik ga doen, sowieso een grote beurt met:

Vergeet je kleppen niet te stellen als je dat niet recent gedaan hebt ;)

Zijn je bougiekabels nog goed?


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Oldtimerdag Ruinerwold 21 aug 2010
BerichtGeplaatst: zo 22 aug, 2010 21:59 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Ree schreef:
LEiPiE schreef:
Wat ik ga doen, sowieso een grote beurt met:

Vergeet je kleppen niet te stellen als je dat niet recent gedaan hebt ;)

Goed punt zat ik daarnet ook aan te denken, heb 'm er bij gezet :D

Ree schreef:
Zijn je bougiekabels nog goed?

Mja, voor zover ik weet wel, hoe kun je dat het handigste controleren?

Zal zo deze post even updaten met wat on-topic foto's :D
(als ik moderator wil worden moet ik me wel zelf ook aan de regels houden :p)

Bij deze mijn foto's: http://picasaweb.google.nl/ewaldb/100822Ruinerwold

De foto die Ree postte komt van: http://www.flickr.com/photos/toniclight ... 654124099/

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Oldtimerdag Ruinerwold 21 aug 2010
BerichtGeplaatst: ma 23 aug, 2010 0:20 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Ewald
Filmpje gezien ... èn gehoord !
Kan het zijn dat jouw motor niet constant op 4 pitten draait ?
Groet
Gert

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Oldtimerdag Ruinerwold 21 aug 2010
BerichtGeplaatst: ma 23 aug, 2010 0:43 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Goed mogelijk, tijdens het rijden vuurde hij op een gegeven moment helemaal niet meer had ik het idee... kon gas geven maar er gebeurde helemaal niets. Bijna tot stilstand gekomen (we reden net iets van 60 denk ik) al schakelend naar verschillende versnellingen en met de choke spelend wilde hij uiteindelijk wel weer. Maar op dat moment was ook m'n accu blijkbaar bijna leeg ofzo.
Probleem is dat 't dus zo onregelmatig voor komt :(
Merkte wel dat met choke spelen er voor kan zorgen dat je de motor verzuipt, dat ruik je dan wel ;)
Maar goed, heb ik weer wat te doen voor Meddo (en ik verveelde me al zo ;))

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Oldtimerdag Ruinerwold 21 aug 2010
BerichtGeplaatst: ma 23 aug, 2010 23:36 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: wo 14 jun, 2006 7:41
Berichten: 1049
Woonplaats: Zuid-Limburg
LEiPiE schreef:
Wat er echter nog meer speelt: tijdens de tocht heen had MurpHY af en toe even wat momenten dat de motor wat inhield, alleen niet continue. Moest vaker terugschakelen naar z'n twee bij bijvoorbeeld een drempel enzo (normaal doe ik dat niet, rij ik 30, dan zit ik al wel in z'n drie). Want als ik in de lage toeren kwam ging de motor flink sputteren, echt inhouden.


Ik herken dit probleem helemaal en heb meer dan 1 jaar gezocht naar de boosdoener........en vandaag gevonden!
Haal je bougiekabels er eens uit en bekijk nauwkeurig of er geen (schuur)beschadigingen aan zitten. Ik heb uiteindelijk na alle andere mogelijkheden uitgesloten te hebben de kabels bekeken en gezien dat er schuurplekjes zijn op plaatsen waar bijvoorbeeld de kabel tegen de chokekabel aanschuurd en waar een andere kabel tegen het lekplaatje onder de carburateur schuurde. Hier sloeg de vonk soms door en dan begon het inhouden. Heel onregelmatig en zonder enige aankondiging. Bij meer toeren was dan de vonk sterk genoeg om de bougie te laten ontsteken. Vandaag nieuwe bougiekabels geplaatst (silicone met koperkern ivm 123 ontst.) en het resultaat heeft mij wel héél erg blij gemaakt. Ik heb vanavind een extra langen testrit van 2 uren gemaakt, ik kreeg er geen genoeg van! Eindelijk weer normaal relaxt rijden. De bougiekabels heb ik uit het HY magazijn en deze zijn met een lange bougiekap zodat ik nu geen extenders meer op de bougie heb, ook hier dus geen gevaar meer voor overspringen van de vonk naar de schacht.

Tip: kijk dus eerst naar je kabels en ik denk dat je dan je probleem getackeld hebt.

Doordat je steeds de choke hebt uitgetrokken en je bus op benzine loopt, krijg je een verzameling onverbrande benzine(dampen) in je uitlaatpot die uiteindelijk heeft gezorgd voor een fikse knal met bekend gevolg.

succes!


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Oldtimerdag Ruinerwold 21 aug 2010
BerichtGeplaatst: wo 25 aug, 2010 12:26 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Motorproblemen verder in: Slecht lopende motor (aka MurpHY's griepje)

Hoop dat er volgend jaar weer meer HY's zijn op Ruinerwold.

Camping de Vossenburcht in IJhorst (kwartiertje rijden), heeft plek en goede faciliteiten en komen wij volgend jaar weer terug (en waren we vorig jaar ook).
Voor de duidelijkheid: deelname aan de Oldtimerdag kost helemaal niets.

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Oldtimerdag Ruinerwold 21 aug 2010
BerichtGeplaatst: wo 25 aug, 2010 20:27 
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: ma 10 aug, 2009 23:54
Berichten: 23
Woonplaats: Hengelo (Ov)
Ook even een reactie van mij... Ik heb wel enkele momenten behoorlijk getwijfeld aan de toestand van MurpHY (oké ik had de deurgreep behoorlijk fijngeknepen + hopend/duimend/biddend dat we het volgende punt - de camping/Ruinerwold/huis - zouden halen) Hartslag heeft enkele hoogtepuntjes beleefd!

Afgezien van alle hoestjes/verkoudjes en knallen, hebben we een leuke dag gehad. Mooi weer, gezellig druk, veel mooie auto's (ook niet-Citroëns, of mag ik dat hier niet noemen... :wink: ) gezien, maar ik had wel errug leuk gevonden als er nog andere HY's/bekenden er geweest waren! De camping waar we waren is erg leuk, gemoedelijk, enz. enz. en zeer geschikt voor een paar dagen (hint hint!)
:mrgreen:

_________________
Aanhanger van MurpHY 1972 van Leipie! :D


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group