Het is nu vr 29 maart, 2024 12:45


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Foto's bezoek Conservatoire Parijs
BerichtGeplaatst: ma 02 okt, 2006 11:05 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 06 maart, 2005 0:52
Berichten: 182
Woonplaats: Friesland
Terwijl de andere noorderlijke HY-ers aan het meeten waren in Gasselternijveen, was ik mij bijzonder aan het verlekkeren in het Conservatoire in Parijs! (volgende keer ben ik er bij hoor!)

Hier even een paar HY-gerelateerde foto's;

Afbeelding
Links een TUB uit 1941, welke duidelijk gebruikt was en al diverse malen met de kwast voorzien was van een nieuwe laag verf. Rechts de allerlaatst geproduceerde HY uit 1985, in nieuwstaat!

Afbeelding
Klik hier voor het interieur van deze oude dame.
Afbeelding

Afbeelding

Dit dametje heeft het helaas niet gered, de besteleend heeft haar aan de kant gedrukt. Opvallend is het 2cv blokje in het vooronder.

Afbeelding

En tot slot mijn GS op grondgebied waar ze zich niet beter kan voelen!

Afbeelding

Om kort te zijn was het een geweldig weekend, we werden ontzettend gastvij door Citroën ontvangen en kregen een zeer uitgebreide rondleiding door een persoon die zeker wist waar hij over sprak. Geen ingestudeerd verhaal, nee, pure Citrofilie!
Als je ooit de gelegenheid krijgt om er te mogen kijken kan ik maar 1 ding zeggen; DOEN!!!

Natuurlijk heb ik nog veel meer gezien, de totale fotogallery staat hier >>> Klik!!!

_________________
http://www.sleuteltje-11.net
http://www.citrofiel.net


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 okt, 2006 21:08 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: vr 31 maart, 2006 11:28
Berichten: 1085
Woonplaats: Amsterdam
En hoe kun je die gelegenheid krijgen? Ik dacht dat dat "museum" niet gewoon voor publiek geopend was. Mooie plaatjes trouwens.

_________________
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 okt, 2006 21:11 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 16 mei, 2006 22:46
Berichten: 311
Woonplaats: Terherne
Kwijl kwijl kwijl kwijl kwijl kwijl.

Volgens mij pink je op de laatste foto (van de uitgebreide serie) een traantje weg. Ik kan het me voorstellen! Wat een pracht en praal, en wat veel dat de bladen nog nooit heeft gehaald!
Ook erg mooi: je GS voor de Eifeltoren. Je had ook een willekeurige Nissan of een Opel kunnen fotograferen op die plek, maar godzijdank heb je je eigen GS voor de lens weten te vangen.
By the way, wat is er nou precies aan de hand met de bak van je HY? Kunnen wij, als forum-gebruikers, jou, als forum-goeroe, niet een keer heel erg in de goede richting helpen met die bak?

Nou, nu nog even die kwijl afvegen en hop, naar de koffie.

Frank


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 okt, 2006 22:01 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 06 maart, 2005 0:52
Berichten: 182
Woonplaats: Friesland
@Boudewijn
Een bezoek kan alleen in groepsverband uitgaande vanuit een club/vereniging/liefhebbersgroep/noem maar op. Deze "club" moet echter wel erkend te worden door Citroën Contacts, bekend van de evenementenagenda uit de CitroExpert.
Eenmaal erkend, kan je een verzoek tot uitnodiging in dienen, in dit geval is dat vanuit http://www.citroen-forum.nl, waar ik moderator ben, gedaan. Wij mochten met een ploeg van 30 man langs komen.
Er worden slechts 1200 bezoekers per jaar ontvangen, wellicht in de toekomst meer.

@rodeHY
De rest van de ploeg was zaterdag al vertrokken, zelf ben ik nog een dag langer gebleven. Ik moest en zou mijn GS bij de Eifeltoren op de foto hebben. :wink:
Het was mij een waar genot om met de GS over de champs elysee te rijden, Parijs moet je voelen, en dat lukt het beste in zo'n wagen.

Wat betreft de HY-bak, ik ben er nog niet aan toegekomen. De afgelopen tijd heb ik veel tijd in de GS gestoken. Voor ik er mee naar Parijs ging wilde ik haar o.a. voorzien van nieuwe distributieriemen. Dat alles viel niet mee.... Het herplaatsen van de koeltunnels ie bij het demonteren verbuigen, is een vak op zichzelf.

_________________
http://www.sleuteltje-11.net
http://www.citrofiel.net


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 okt, 2006 22:39 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: vr 31 maart, 2006 11:28
Berichten: 1085
Woonplaats: Amsterdam
Wat zou het toch leuk zijn als al dit moois in een gewoon museum geplaatst wordt. Afgelopen zomer bij het Peugeot museum geweest in Souchaux. Zoiets moeten ze ook gewoon voor Citroen opzetten.

_________________
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 okt, 2006 0:04 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Prachtige foto's, vooral de GS bij de Eiffeltoren, kan zo in een blad :D

Dit vond ik trouwens een heel interessante en dan vooral het plaatje rechtsonder: http://www.citrofiel.net/conservatoire/ ... .jpg&idx=8
is dat een andere neus die door Citroën zelf gemaakt is ofzo? Heeft wat weg van de vrachtwagens van toen (al kijkt ie wel erg zielig).

Wat ontzettend gaaf dat ze ook alle prototypes hebben staan zeg!

Ik moet wel zeggen: een museum zou leuk zijn, maar zeg nou zelf: Citroën heeft toch juist altijd wat exclusiefs? ;)

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group