Het is nu do 28 maart, 2024 23:46


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Camping Tips? Luxemburg/ België/ Noord Frankrijk
BerichtGeplaatst: ma 20 jul, 2009 16:39 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 29 mei, 2009 16:26
Berichten: 313
Woonplaats: Culemborg
Hallo,

Eind van deze week gaat het dan gebeuren: op vakantie met de HY!
Dit weekend al een nachtje proefgedraaid op een camping en dat ging allemaal goed.

Heeft iemand nog van die campings die je moet hebben van horen zeggen.
We zoeken voor ons en onze kinderen van 8 en 5: kleine campings, bij meer of riviertje, geen herrie van de disco, liefst bij een boerderij en als het dan nog even kan een klein zwembadje....Maar goed. Zal compromis moeten worden.

Iemand nog leuke tips?

Dank vast.

Harold


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Camping Tips? Luxemburg/ België/ Noord Frankrijk
BerichtGeplaatst: ma 20 jul, 2009 16:42 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 29 mei, 2009 16:26
Berichten: 313
Woonplaats: Culemborg
Het proefdraaien:

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Camping Tips? Luxemburg/ België/ Noord Frankrijk
BerichtGeplaatst: ma 20 jul, 2009 17:04 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Harold Les Coiffeurs schreef:
Iemand nog leuke tips?

Misschien kan je hier wat inspiratie opdoen?

Ree


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Camping Tips? Luxemburg/ België/ Noord Frankrijk
BerichtGeplaatst: ma 20 jul, 2009 19:27 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 29 mei, 2009 16:26
Berichten: 313
Woonplaats: Culemborg
Inderdaad precies wat we zoeken! http://www.zoover.nl/belgie/luik/stavel ... mping/weer
Goede tip!!! (meer tips?)
Alleen het weerbericht staat er ook bij voor volgende week.....dat is dan wat minder daar...Maar dat zal de gehele omgeving dan wel zijn.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Camping Tips? Luxemburg/ België/ Noord Frankrijk
BerichtGeplaatst: di 18 aug, 2009 18:21 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 29 mei, 2009 16:26
Berichten: 313
Woonplaats: Culemborg
we zijn er toch 3 dagen geweest. Ideaal als je van vuurtjes, bomen en water houdt . Hier het bewijs.

http://www.youtube.com/watch?v=qNvYdK22-JY


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Camping Tips? Luxemburg/ België/ Noord Frankrijk
BerichtGeplaatst: di 26 jun, 2012 19:26 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 29 mei, 2009 16:26
Berichten: 313
Woonplaats: Culemborg
Vandaag schijnt de zon, dus we moeten ook maar weer eens gaan nadenken over de vakantie.
Vorig jaar viel het begin van de vakantie met de HY in de soep door een kapot blok,(vervolg met een "wit hok...") maar dit jaar weer nieuwe kansen!!
Waar gaan we naar toe? De meningen zijn nog verdeeld maar ik denk dat het richting het zuiden is , maar ook niet heel ver het zuiden in.

Vorige keer heeft Ree ons de goede richting op geholpen met een leuke camping.
De uitgangspunten zijn wel gelijk aan die van 3 jaar geleden.

We zoeken voor ons en onze kinderen van 11 en 8: kleine eenvoudige campings, bij meer of riviertje, geen herrie van de disco, liefst bij een boerderij en als het dan nog even kan een klein zwembadje....Vuurtje stoken..?? Mountainbiken..?? Het zal een compromis moeten worden.

Tips zijn meer dan elkom!


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Camping Tips? Luxemburg/ België/ Noord Frankrijk
BerichtGeplaatst: di 26 jun, 2012 21:04 
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner
 Profiel

Geregistreerd: za 23 jun, 2012 20:42
Berichten: 22
Meertjes, riviertjes, rust en mooie afwisselende natuur?? Ik zou eens aan Tsjechie denken. Geen disco herrie, vriendelijke mensen en ook meegenomen vriendelijk geprijsd. UIt eten kost echt niet veel.
Cheb is een mooi beginpunt (720km ong), camping Melnik is ook aan te bevelen met ene groot zwembad met glijbanen.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Camping Tips? Luxemburg/ België/ Noord Frankrijk
BerichtGeplaatst: di 26 jun, 2012 21:58 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 29 mei, 2009 16:26
Berichten: 313
Woonplaats: Culemborg
Dank je kees.
Fijn dat je meedenkt!
Hoewel Tjechie niet het eerste land is waar ik aan denk, heb ik wel even gekeken.
Is toch dichterbij dan ik dacht, maar ik wil niet te ver met de HY. 700 is echt de max. Niet zo zeer voor mij, maar wel voor mijn kinderen die achterin zitten.
En als start is 700 even te ver.

De camping ziet er op de foto's netjes uit, maar ik denk iets "te" georganiseerd wat mij betreft. Smaken verschillen uiteraard en het blijft ook moeilijk bij "tips".
Wij houden van open veldjes/ niet afgebakend/ kris kras door elkaar/ maar wel schoon. Dat laatste komt hier wel goed enk ik, dat andere haal ik niet van de foto's.
Nogmaals dank. Harold


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Camping Tips? Luxemburg/ België/ Noord Frankrijk
BerichtGeplaatst: di 26 jun, 2012 22:44 
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner
 Profiel

Geregistreerd: za 23 jun, 2012 20:42
Berichten: 22
Er zitten meer dan 6 campings rond dat meer. Schoon is het overal, kris kras door elkaar kan in Tsjechie. Het is daar aanmelden en zie maar waar je gaat staan. Kampvuur voor je tent/bus kan op bijna elke camping in Tsjechie.
Afstand is met kleine kinderen idd wel wat te in 1 keer. Ik reed altijd snachts weg, kinderen slapend en sochtends waren we al zowat in Tsjechie. Maar in 2 dagen is het zeker makkelijk te doen. Mocht je overwegen om daar heen te gaan ik kan je wel wat campings geven. Ook welke niet. Cheb bijv Camp Vaclav, is superschoon, alleen de eigenaar..... Soort kampbewaker. En die caming is aan de prijs. Rest van de campings daar vallen reauze mee wat pris betreft.
1 tip, mocht je ooit naar Tsjechie gaan vermijdt dan campings met Nederlandse eigenaren. Die denken echt dat de taal (Nederlands) de prijs per dag waard is.
Vergelijkking Tsjechische camping tussen de 3 tot 5 euro per nacht ( ikke, motor, tentje en elektra) Nederlandse eigenaren vanaf 14 euro en meer.
Tripjes maken kan je daar zeker volop. Pretparken zijn er (gelukkig) nog niet. Al hebben ze wel soort kinder parken, speeltoestellen, zwembadjes en veel dierentuinen.
Uit eten in de kleine dorpjes ben je zo'n 3 tot 5 euro pp kwijt. Grotere steden en Praag zit je ongeveer pp waarvoor je elders met 4 kan eten.

Mocht je dus ooit overwegen daarheen te gaan laat maar weten wat je ongeveer zoekt en wilt, dan kan ik je wel op weg helpen denk ik.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Camping Tips? Luxemburg/ België/ Noord Frankrijk
BerichtGeplaatst: wo 27 jun, 2012 22:14 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 29 mei, 2009 16:26
Berichten: 313
Woonplaats: Culemborg
dank voor je hulp. Denk dat we het meer in de hoek. Belgie, Luxemburg, Frankrijk gaan zoeken.

Op deze camping komen we bij toeval een foto van een HY tegen. Moet toch goed zijn..!
http://www.campingdupouhou.be/nl/index.html


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Camping Tips? Luxemburg/ België/ Noord Frankrijk
BerichtGeplaatst: do 28 jun, 2012 8:52 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 Profiel

Geregistreerd: ma 19 dec, 2011 23:21
Berichten: 30
Wauw, een HY, een Landrover en veel tenten. Kortom een camping voor vrijbuiters en mensen die niet al te moeilijk doen!
Ik zou het wel weten, je hebt je adres gevonden. De site wordt in ieder geval door mij bewaard, dus sowieso bedankt.
Fijne vakantie.
groetjes Margo


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Camping Tips? Luxemburg/ België/ Noord Frankrijk
BerichtGeplaatst: do 28 jun, 2012 10:18 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 29 mei, 2009 16:26
Berichten: 313
Woonplaats: Culemborg
margo schreef:
Wauw, een HY, een Landrover en veel tenten. Kortom een camping voor vrijbuiters en mensen die niet al te moeilijk doen!
Ik zou het wel weten, je hebt je adres gevonden. De site wordt in ieder geval door mij bewaard, dus sowieso bedankt.
Fijne vakantie.
groetjes Margo


Dat gevoel hadden wij ook :-)
Komen jullie ook....? Grote kans dat wij laatste weekend van juli daar eens te vinden zijn.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Camping Tips? Luxemburg/ België/ Noord Frankrijk
BerichtGeplaatst: do 28 jun, 2012 13:32 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 23 mei, 2011 21:31
Berichten: 228
De omgeving van Kautembach en Wilz is een van de mooiste stukjes europa die ik ken.
in kautembach is een camping aan het riviertje, vlak bij die camping is een restaurant/pension achtig tentje wat er populair is bij motorrijders, en dar kun je gigantisch lekker schnitzels eten.

ook als je nog een dagje weg wilt ofzo, ligt Vianden met het grote kasteel erg dicht bij, persoonlijk vind ik dit een van de mooiste stukjes noord europa, knetter dichtbij ook trouwens. luxemburgs/belgische ardennen.

hier een fototje een vakantie met mijn vorige zelfbouw scheur ijzer, met op de achtergrond Schloss Vianden.

ik ga daar zeker nog eens heen met HYm en haar.


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Sylva Striker, 1.6L 20V toyota 182PK - 495KG, At Vianden castle.
vianden slot striker.jpg
vianden slot striker.jpg [ 654.21 KiB | 28053 keer bekeken ]

_________________
https://sites.google.com/site/gdt70spider/
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Camping Tips? Luxemburg/ België/ Noord Frankrijk
BerichtGeplaatst: do 28 jun, 2012 14:58 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 Profiel

Geregistreerd: ma 19 dec, 2011 23:21
Berichten: 30
Jeetje, dat is ineens een flashback :D Jaren geleden gingen we daar regelmatig heen met een stel vrienden en de Landrovers. Leuke camping ook in Kautenbach, alleen wel wat luxer en drukker dan de pouhou die je noemde Harold.
In Kautenbach, toen beheerd door motorrijder Rob en die volgens mij nu het restaurant heeft door Thomas genoemd is inderdaad plenty te doen, leuk is ook het riviertje wat dwars door de camping loopt.
Helaas, Harold wij zijn er niet. Ten eerste is HY nog niet klaar (wordt trouwens niet echt een camper), met de Landrover zou wel kunnen maar in verband met ons werk is vakantie voorlopig nog niet in het vooruitzicht.
In ieder geval wat je ook kiest, het gebied is zoals Thomas het zegt: prachtig :wink:
Mooie vakantie! Het wachten is op de plaatjes. Groetjes, Margo


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Camping Tips? Luxemburg/ België/ Noord Frankrijk
BerichtGeplaatst: do 28 jun, 2012 15:12 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 19 mei, 2008 21:06
Berichten: 1509
Over Noord - Europa gesproken, de scandinavische landen zijn ook erg mooi en absoluut aan te raden!
Afgelopen twee jaar Zweden en Noorwegen aangedaan. Met de acadiane zelfs de Noord-kaap bereikt vorig jaar zomer.
Zover hoef je overigens niet te gaan want ook zuid en midden Zweden/noorwegen zijn schtitterend en goed te doen qua afstand, ca 900 km en je staat in zuid Zweden. Het weer viel ons ook niet tegen en hadden in tegenstelling tot de meeste Frankrijkgangers afgelopen zomer heerlijk weer in Zweden/Noorwegen. Gastvrij en vooral erg schoon viel ons op, zelfs de wc's aan de kant van de weg.

Daarom ook dit jaar weer richting het scandinavische Zweden :)


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group