Het is nu do 28 maart, 2024 19:15


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Re: H72 camper 3 weken 3000+km = super vakantie, met veel we
BerichtGeplaatst: vr 18 mei, 2012 23:47 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Klinkt heel goed en geeft "den rHYder" moed ! Zou heel saai worden als HY altijd probleemloos de weg op kon ...
Knutselze !


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: H72 camper 3 weken 3000+km = super vakantie, met veel we
BerichtGeplaatst: ma 21 mei, 2012 21:15 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 23 mei, 2011 21:31
Berichten: 228
Noi in 3 en halve dag de hele auto weer herzien, morgen koelwater erin koolring en ontsteking arfstellen en dan is ie hopelijk weer klaar.

nog wel ff fijne uitdaging gehad, toen de de motor eruithaalden hing de priseas op half zeven, dus drukgroep eraf en jahoor het toplager echt aan gompen, deze zat vast en is mee gaan draaien in de krukas, gelukkig zat er zoveel vet en zooi in door de heftige olielekkage dat er aan de krukas niet kapot was. dus nieuwe toplager erin maarja ook het neusje van de prise as zo ovaal als mijn schoonmoeder,
kun je het je voorstellen woon jke in de "bible belt" heb je op zaterdagmiddag om 16:00 een prise as van een 50 jaar oude bus nodig, en heb je die ook binnen een uur gevonden op nog geen 15 kilometer afstand van huis, en kun je die notabene op zondag middag om 15:00 ophalen...... echt tegek deze club!!! (Manfred bedankt voor het asje, en Cor bedankt voor manfreds telnummer!!!)

dus anyway gister tot 23:00 aan het knooien geweest maar het blokje hangt er weer in geheel voorzien van nieuwe pakkingen en aanverwanten.

nog een half dagje en dan zit alles weer in elkaar, verigens ook alle electrische problemen opgelost vandaag en het dimmertje van de dashverlichting weer operationeel gekregen, wel leuk hoor die ouwe meuk, alles is te fixen.

Nou morgen meer!

Grtz Thomaws

_________________
https://sites.google.com/site/gdt70spider/


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: H72 camper 3 weken 3000+km = super vakantie, met veel we
BerichtGeplaatst: ma 21 mei, 2012 22:00 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 23 mei, 2011 21:31
Berichten: 228
door de vette vingers niet echt soepel getypt geloof ik, :lol:

_________________
https://sites.google.com/site/gdt70spider/


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: H72 camper 3 weken 3000+km = super vakantie, met veel we
BerichtGeplaatst: di 22 mei, 2012 0:08 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
... misschien wel nèt iets té soepel ... :lol: :lol: :lol:
maarrrrr ...: we volgen nog steeds ! 't blíjft interessant !!

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: H72 camper 3 weken 3000+km = super vakantie, met veel we
BerichtGeplaatst: di 22 mei, 2012 18:10 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 23 mei, 2011 21:31
Berichten: 228
en hij loopt weer zoals het hoort,

koppelen is echt een wereld van verschil, ik denk dat de nieuwe veerklemmen voor de koolring nog wel belanrijker waren dan de koolring zelf, om over het toplagertje nog maar te zwijgen, nagenoeg geen speling meer in het pedaal, het draait allemaal veel soepeler en toerental verander niets bij intrappen koppeling, en dat ded ie wel. nog even de ontsteking nastellen met de stroboscoop morgen, (ik moest echt mijn klauwen wassen en nara mijn werk) en dan een lekker proefritje maken.

Ik heb als vrije ruimte bij koppeling los 1mm aangehouden tussen drukgroepring en koolring in het werkplaatshandboek staat alleen een verwijzing naar een caliber nummer, maar wat is die waarde eigenlijk in mm's?

volgens mij heb ik alle electriek ook weer functioneren, alleen reageert die laadstroom meter nog steeds niet of nauwlijks hij gaat heeeeeelllll eeeeerrrrgggg laaaannnnggggzaaaaam. terwijl de laadstroom toch prima is met 14,7volt. is dat normaal?

ruitsproeierpompje is kaduuk dat is wel jammer. je blijft bezig.... (gelukkig maar)

grtz Thomas

_________________
https://sites.google.com/site/gdt70spider/


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: H72 camper 3 weken 3000+km = super vakantie, met veel we
BerichtGeplaatst: wo 23 mei, 2012 21:07 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: zo 12 jul, 2009 22:17
Berichten: 671
ik heb er een ruitensproeierpomp van een vivaro op gemaakt. Nu is het tenminste goede druk :)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: H72 camper 3 weken 3000+km = super vakantie, met veel we
BerichtGeplaatst: di 29 mei, 2012 0:50 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Hey Thomas
Blijf vooral "posten" ! Uit jouw "ervaringen-en-oplossingen-in-een-rush" kan ik/kunnen wij, de soms iets minder ervaren en langzamere forummers, nog lange tijd kennis putten ! Niet negatief bedoeld (!) maar jij pakt ter plekke problemen aan en lost ze (soms heel onorthodox) op terwijl de "gemiddelde" rHYder misschien nachtmerries zou krijgen alleen al bij het denken aan de euvels die jou onderweg "ten deel vallen" ... RHYden blijft gewoon "spannend" ... maar wèl leuk ! De tevredenheid achteraf, nà het oplossen van de problemen, deel je in ieder geval met álle rHYders !
Gert

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: H72 camper 3 weken 3000+km = super vakantie, met veel we
BerichtGeplaatst: do 31 mei, 2012 20:05 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 23 mei, 2011 21:31
Berichten: 228
thanx voor de heads up Otje, ik heb eigenlijk maar een stel regel en dat is "we komen altijd weer op weg " en dat heb ik in 10 jaar tijd door europa crossen met zelfbouw auto's of hele oude spullen tot nu toe altijd kunnen redden.

moet er wel bij zeggen dat als ik verwcht dat een auto het in zich heeft me eens echt te laten stranden het wel de HY is.

ik heb het lang lopende koelprobleem ook gevonden denk ik, de radiator moet vervangen hoewel er schoon water uit komt, blijkt na meting van de boven en onderkant van de rad een hele hoge deltaT zit wat doet vermoeden dat ie maar heel langzaam doorstroomt, kijken door de vuldop opening zie ik zeker 10 kanaaltjes waar roest deeltjes uitsteken (hadden ree en ewald waarschijnlijk toch gelijk!!!) dus zaterdag gaat viev een nieuwe halen en nieuwe 16" velgen in het magazijn en omdat ik zat aan het werk moet, maandag maar even in elkaar klussen allemaal. ik hoop echt dat het dan ok is, maar ik knoop er voor de zekerheid toch nog ff tijdelijk een fan van de LaRo bij op.

rond het weekend van de "24 uur van Le-Mans 2012" rijd ik samen met mijn broertje (viev blijft dit jaar thuis) de 1600km op en neer naar La Sarthe om daar weer te genieten van de mooiste auto race ter wereld. dus hopen maar weer dat het heel blijft. zal toch wel?

Grtz Thomas

_________________
https://sites.google.com/site/gdt70spider/


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group