Franse alpen
Franse alpen
Hoi allemaal,
net terug van onze vakantie naar de Franse Alpen,
hierbij wat foto's.
Groetjes,
Edwin.
net terug van onze vakantie naar de Franse Alpen,
hierbij wat foto's.
Groetjes,
Edwin.
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 270
- Lid geworden op: vr jun 03, 2011 10:53 pm
- Kenteken: 14-VR-VF
- Locatie: Hilversum
Re: Franse alpen
Geen panneau gehad? Las ik nou dat jij een ds carburateur hebt geplaatst en een hanomag 4-bak? Ik heb de eer gehad om zojuist met Lowieke (hy72, '64 en verhoogd) naar Marseille te mogen rijden, maar ik kwam regelmatig vermogen te kort. Heb jij daar geen last last van?
Hy's alive! Klik hier voor mijn restauratie project: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
Re: Franse alpen
Hoi, ik heb geen noemenswaardige panne gehad.
Het vermogen is ruim voldoende, ik rijd gemiddeld 115 op de snelweg.
Steile bergweggetjes ook geen probleem.
Na de ombouw is het echt een andere bus geworden. De mensen die met me mee gereden zijn op een meeting kunnen dit beamen.
Zit nu wel een tikje in de motor, ik denk één van de zuigerpen lagerbusjes in de drijfstang, deze heb ik bij de vorige revisie niet vervangen, en waren toen al niet super. Dit alles ook door de brute power die het blok nu levert
Dus heb wel weer een klusje te doen.
Het vermogen is ruim voldoende, ik rijd gemiddeld 115 op de snelweg.
Steile bergweggetjes ook geen probleem.
Na de ombouw is het echt een andere bus geworden. De mensen die met me mee gereden zijn op een meeting kunnen dit beamen.
Zit nu wel een tikje in de motor, ik denk één van de zuigerpen lagerbusjes in de drijfstang, deze heb ik bij de vorige revisie niet vervangen, en waren toen al niet super. Dit alles ook door de brute power die het blok nu levert

Dus heb wel weer een klusje te doen.
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1725
- Lid geworden op: do sep 04, 2003 11:59 pm
- Locatie: Asten (N.B.)
- Contacteer:
Re: Franse alpen
WOW !!ik rijd gemiddeld 115 op de snelweg
Edwin: allereerst: leuke foto's ! Zulk een prachtig vehicle in een adembenemende omgeving is puur genieten voor "den toeschouwer" !
Maar ... dat zo'n DS-carburateur + Hanomag-bak een dergelijke prestatie neerzet vind ik absoluut indrukwekkend ! In de (over meerdere jaren gemeten) wetenschap dat "Otje" - in "standaard"-uitrusting - het nóóit verder zal schoppen dan gemiddeld 60 km per uur (... heb inmiddels vernomen dat dit zo ongeveer voor iedere "average rHYder" geldt ...). Weliswaar - in ons geval - gemeten over de "snelweg" alsmede "N-wegen" (in Frankrijk duzzz ...).
Impliceert dat jouw TUB wel héél snel moet kunnen rijden ( 120 ? 130 ? of méér ...) om zo'n "gemiddelde" te kunnen halen ...
Complimenten !
Gezien jouw opmerking over de "tik" in het vooronder is kennelijk "enige voorzichtigheid" dus wel geboden ... ? Oftewel: is de rest van de motor wel opgewassen tegen de "toegevoegde power" ? (wellicht in een ànder "topic" ... ?)
Groet,
Gert
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
Re: Franse alpen
even ter verduidelijking:
met gemiddeld 115 op de snelweg bedoel ik:
115 km/h op vlakke weg zonder wind
minder als er tegenwind is of heuvelop
meer als er meewind is of heuvel af.
Ik houdt een maximum aan van 125 km/h in verband met toeren van de motor.
met gemiddeld 115 op de snelweg bedoel ik:
115 km/h op vlakke weg zonder wind
minder als er tegenwind is of heuvelop
meer als er meewind is of heuvel af.
Ik houdt een maximum aan van 125 km/h in verband met toeren van de motor.
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961