Het is nu do 28 maart, 2024 21:09


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Met onze HY naar Normandië [en retour in een VW...]
BerichtGeplaatst: zo 20 aug, 2006 2:30 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 06 maart, 2005 0:52
Berichten: 182
Woonplaats: Friesland
Zo, na een dikke 2 weken in Normandië te hebben rond gereden, ben ik weer terug. En ik kan je vertellen; het was geweldig!!!
Dingen die ik zoal heb meegemaakt;
Oude mannetjes die je helemaal nakijken bij he passeren, auto's die op de snelweg inhalen om vervolgens wild zwaaiend met alarmverlichting aan voor ons gingen rijden, bestuurders die van verbazing stil gingen staan op een kruispunt terwijl ze voorang hadden, gefilmd worden bij het oprijden van de camping, noem maar op! Echt super!!! :grin:

De eerste dag hebben we overnacht in zeeland. Hier lagen mijn schoonouders met hun boot. Na een bezoek aan hun merkte ik dat de accu's leeg waren. Ik had de lampen laten branden en de koelkast had de boordaccu leeg getrokken. Een starthulp van de ANWB heeft haar weer aan de praat geholpen. Toen de vriendelijke wegenwachter weg reed wilde ik vertrekken, helaas, ze sloeg weer af. Reden; gaspot leeg.
Wegenwacht weer gebeld en op benzine verder. Ach, kan gebeuren.

Afbeelding

De tweede nacht hebben wij doorgebracht onder Rouen. Na een probleemloze en heerlijke rit hebben we daar heellijk geslapen om de volgende dag onze tocht voort te zetten naar Normandië.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eenmaal op de plaats vanbestemming zagen wij een fantastiche HY van de plaatselijke Solex-club voor de camping staan! Ze hadden net een rondrit achter de rug.

Afbeelding
Afbeelding

Ons plekje op de camping;

Afbeelding

Een paar dagen daarna troffen wij een trotse slager aan die zijn HY nooit weggedaan heeft, en dus nog steeds dagelijks gebruikt. De beste man had de dame in geweldige staat met nog de originele koelkasten en vleeshaken er in zitten. Echt een droompje!!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna sloeg het noodlot toe; wat een dagje pretpark met de kids zou moeten worden, werd een dagje parking bij een supermarkt. Toen ik weg wilde rijden brak mijn koppelingskabel. Op zich geen groot probleem, als je er eentje voor handen hebt...
Na 5 uren wachten werd uiteindelijk onze bus naar de camping gebracht door een erg vriendelijke depaneur.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tijdens het bellen met de ANWB schoot mij dit draadje in gedachten. En Waterman77 heeft kunnen regelen dat ik zeer snel een nieuwe kabel op de camping binnen kreeg, hiervoor erg bedankt, super!!!
Helaas paste de kabel niet. Er ontbrak een ring waardoor de buitenmantel niet goed bevestigd kon worden. Na een paar uurtjes kwam er een Mcgiver-oplossing die erg degelijk was.

Na verscheidene testkilometers had ik er goed vertrouwen in gekregen, de terugreis kon beginnen!
Helaas zijn we de volgende dag in België gestrandt.... De versnellingsbak begon lawaai te maken, een inspectie wees er op dat hij olie lekte. Bijvullen maakte hem stiller, maar niet zoals het zou moeten. Hij had dus al flink op zijn donder gehad. Ook al hield ik het olieniveau continu op peil, het schakelen ging steeds slechter. Met dit in mijn achterhoofd leek het mij het verstandigst om een hotel op te zoeken en de volgende dag verder te zien.
De volgende dag (vandaag dus) moest ik mijn busje voor de tweede maal uit zwaaien...

Afbeelding

Ze staat dus nu nog in België. Wij zijn met vervangend vervoer terug gereden. Dit betreft een VW Touran, opmerkelijk is het gebrek aan vering en de ondoordachte indeling van dit monster. Ergonomie is de beste Duitsers vreemd volgens mij. Maar het reed...

Afbeelding
Afbeelding

Hoewel ik een Picasso nooit erg heb kunnen waarderen, viel het comfort hiervan erg op toen we hier uit stapten (taxi) en overstapten in het Duitsche blikwerk.
Maar goed, mijn complimenten gaan uit naar de ANWB. Alles mocht allemaal wat tijd in beslag nemen, maar het is wel allemaal keurig voor elkaar gekomen. Helemaal top!
Nu maar wachten op het moment dat mijn HY thuis gebracht wordt... snif...

Achteraf kijk ik terug op een geslaagde vakantie waarvan het avontuur ingecalculeerd was. Met een reisverzekering en een IRK op zak kan je weinig gebeuren. Ik heb genoten van het rijden en vooral van de geweldige reacties. Ook al hebben we pech gehad, het busje is helemaal top.
Er zal wel weer behoorlijk wat werk aan de winkel zijn, maar daar slaan we ons ook wel weer doorheen. Volgend jaar gaan we gewoon weer op herhaling.

_________________
http://www.sleuteltje-11.net
http://www.citrofiel.net


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 aug, 2006 14:17 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Geweldig, bijna het verhaal van mijn vakantie van vorig jaar :D
(dit jaar durfde ik 't niet omdat men had besloten naar Tjechie af te reizen, daarnaast had ik ook geen APK en geen interieur en omdat we naar een huisje gingen was een bagagewagen ook niet nodig).

ANWB IRK is inderdaad heel handig, die had ik vorig jaar dus niet en was het nog een geluk dat we op 150KM van huis strandden... dat was al 550 euro repatriagekosten. (dit jaar een IRK en maar goed ook omdat ik nu de Toyota van m'n ouders heb gecrasht...)

Ook erg herkenbaar: iedereen kijkt naar je en lacht je toe (behalve in mijn geval de mensen achter me, MurpHY stinkt geloof ik nog aardig).
Wat mij het meeste bij staat zijn kinderen achterin inhalende auto's die hun neus tegen de ruit duwen :D
Dat zijn de momenten dat je echt denkt "ja, het is een vreemde wagen, het is totaal niet logisch/economisch om er mee te rijden - het is gewoon leuk!".

Mooi verhaal en leuke foto's!

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 aug, 2006 7:39 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: vr 31 maart, 2006 11:28
Berichten: 1085
Woonplaats: Amsterdam
Hoi allemaal.

Ik ben ook net weer terug van mijn Vogezen tocht. Erg mooi en toch redelijk weer gehad in vergelijking met het weer in Nederland. Maar als ik jullie zo hoor, heb ik meer geluk gehad met de HY. Weer een flink aantal probleemloze kilometers gestuurd.

Balen hoor als je vakantie zo onderbroken wordt. Hopelijk is het niet een te grote schade.

M.b.t. de reacties kan ik een sortgelijk verhaal vertellen. Alleen merk ik wel dat de reacties in Frankrijk vreemdgenoeg nietzo groot en enthousiast zijn als bijvoorbeeld in Engeland. Daar ligt men meteen onder je auto en wordt je "klemgereden" omdat ze even je bus willen bekijken. In Frankrijk heb ik overgens slechts 2 HY's rijdend in het wild gezien en 1 als wrakje. De eigenaar van een prachtige HY vertelde ons dat er heel veel HY's momenteel naar Engeland worden verkocht.

_________________
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: ook normandie..
BerichtGeplaatst: vr 08 sep, 2006 21:26 
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 08 sep, 2006 20:45
Berichten: 14
Woonplaats: vlagtwedde
Hallo,
fantastisch verhaal! Zijn paar weken geleden ook naar frankrijk geweest met hy. Normandie en Bretagne onveilig gemaakt..
Startproblemen (af en toe) waren het enige lot. Slinger is geniaal indien het relais weer es hapert. Heb net een nieuw startrelais binnen en hoop dat het dan klaar is.
Dankzij wegwerkzaamheden hebben we wel veel file gehad en godzijdank had ik het koelblok van radiator vervangen voor de vakantie anders was de file nog veel langer geworden, vrees ik.

Ik zal trachten ook een paar foto's te plaatsen, daar wordt het forum een stuk leuker van!

groet
michiel


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group