de FAQ, maar toch staan er continue berichten dat mensen niet weten hoe het geplaatst wordt.
Als ITer (en redelijke nerd en geek) is dan de eerste inzet "jemig, dat is toch makkelijk" of "kijk in de FAQ!", maar ik heb geleerd me te verplaatsen in de gebruiker

Ik kan me voorstellen dat voor veel mensen het hele concept van een forum ingewikkeld is en dat berichtjes plaatsen nog wel gaat (grote knop 'plaats nieuw antwoord' tenslotte), maar plaatjes met die rare codes (de PHP BB editor knoppen werken niet echt super voor minder ervaren gebruikers).
Zou in ieder geval willen voorstellen op z'n minst de knop FAQ te hernoemen naar 'Help' of 'uitleg' of, maar dat past niet, 'hoe werkt dit forum'.
Daarnaast zou bij het scherm nieuw onderwerp best een linkje kunnen naar de uitleg van hoe een foto te plaatsen... Niemand ziet waarschijnlijk dat als je op BBCode linksonder klikt dat je dan ook alle uitleg krijgt (ik weet 't omdat ik PHPBB wel goed ken vanuit m'n werk).
Het mooiste zou het natuurlijk zijn dat als bon-forums schijfruimte genoeg heeft, er een 'upload' plugin wordt toegevoegd... dan kunnen mensen een foto gewoon direct aan het bericht hangen zonder uit te zoeken hoe services als imageshack enzo werken. Deze plugin hebben wij pas ook aan een van onze forums toegevoegd en dat werkt erg goed!