Ben inderdaad ook wel benieuwd hoe erg de wielkasten en zo zijn dat die voor de APK een probleem vormen? Voor zover ik weet is het voor dat soort (niet dragende) delen zo dat zolang er niks uitsteekt en andere verkeersdeelnemers kan verwonden het geen enkel probleem is.
De tussenbalken (ik neem aan de 'sporten' in het 'ladderchassis'), daar kan ik het me goed van voorstellen. Die vormen een vrij essentieel onderdeel van de stijfheid van de bus.
Een vorige eigenaar die gaten heeft afgedekt met polyester en er wat tectyl ofzo over heeft gespoten?
Roestgradatie volgens de RDW:
http://handboek.rdw.nl/regelgeving/apk/ ... schade.pdfVerder:
Citaat:
1. De langs- en dwarsliggers en chassisversterkingsdelen van het chassisraam, dan wel de daarvoor in de plaats tredende delen van de mee- of zelfdragende carrosserie van personenauto’s mogen:
geen breuken of scheuren vertonen, en
niet zodanig zijn bevestigd, vervormd of door corrosie aangetast, dat de stijfheid en de sterkte van het chassisraam of van de mee- of zelfdragende carrosserie in gevaar worden gebracht. Indien sprake is van corrosie is het bepaalde in Aanvullende permanente eisen, hoofdstuk 1, titel 2, afdelingen 1, 2 en 3, van toepassing.
http://handboek.rdw.nl/regelgeving/apk/ ... fault.aspx of
http://handboek.rdw.nl/regelgeving/apk/ ... fault.aspx als het om een bedrijfswagen gaat.
Zie daar ook beschrijving hoe er in 'E' wordt gemeten en beoordeeld.