Het is nu do 28 maart, 2024 14:45


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: HY pick-up
BerichtGeplaatst: zo 07 feb, 2010 22:29 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 Profiel

Geregistreerd: zo 07 feb, 2010 20:26
Berichten: 7
Beste lezers,

Sinds kort ben ik begonnen met de verkoop van Franse cidre. Om wat meer op te vallen en als soort van standje overweeg ik om een HY pick-up te kopen. Het is de bedoeling dan deze voor diverse evenementen gebruikt kan worden en hij moet dus wel wat kilometers aan kunnen. Uiterlijk is niet het belangrijkste, wat Franse charme mag wel, maar het moet niet te erg zijn.

Nou kwam ik via marktplaats dit exemplaar tegen. Kent iemand deze wagen/verkoper. Misschien dat iemand van jullie al langs is geweest? Zo ja, wat waren de conclusies? En mocht ik langs gaan (Mechelen) is er dan iemand die in de buurt die met mij mee zou willen?

Zijn er momenteel nog andere pick-ups te koop dat iemand weet? Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groet,

Wouter


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: HY pick-up
BerichtGeplaatst: zo 07 feb, 2010 23:26 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Hoi Wouter,

Welkom op ons forum! Degene die jij op MP toont ken ik niet. Mechelen is helaas ook niet om de hoek... Pickups zijn er niet zo heel veel, gelukkig zijn ze ook niet zo veel gezocht en daarom niet te duur. Ik kan wel je zoektocht nog wel wat verbreden:

http://www.leboncoin.fr/vi/49968707.htm?ca=3_s

http://www.leboncoin.fr/vi/88412559.htm?ca=3_s

http://www.leboncoin.fr/vi/88583521.htm?ca=3_s

Succes, en hou ons op de hoogte!

Grtn,

Ree


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: HY pick-up
BerichtGeplaatst: zo 07 feb, 2010 23:49 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
 Profiel

Geregistreerd: wo 16 mei, 2007 16:37
Berichten: 112
Woonplaats: barneveld
Hallo Wouter,

Welkom op het forum,Mechelen ligt niet naast de deur maar er is wellicht iemend in het zuiden die je kan helpen.
Je kunt het proberen bij het HY team of via le Camion die kunnen de leden een mail sturen met je verzoek.
Als je de HY koopt is het zowieso verstandig lid te worden van deze 2 clubs.
Je moet wel extra kosten rekenen als je er aan begint,zeker als je meer kilometers wilt gaan rijden zul je eerst een uitvoerige inspectie moete uitvoeren.
Meestal als een bus lang stil gestaan heeft moet je remmen reviseren,gereedschap kun je lenen bij het HY team, en onderdelen kun je bij het HY team kopen of via de bekende onderdelen handelaren.
Als je er eenmaal een hebt,wil je niet anders meer.

Groeten Willem

_________________
La tête dans les nuages
HY78 bj 69 verlengt en op LPG.
zonnegeel.
Lid van ANWB maar ook van het HY Team en Le Camion.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: HY pick-up
BerichtGeplaatst: ma 08 feb, 2010 10:14 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 Profiel

Geregistreerd: zo 07 feb, 2010 20:26
Berichten: 7
Hartelijk dank voor de suggesties, en vooral voor de uitbreiding van de opties. Jammer alleen dat deze nog verder weg zijn dan Mechelen...

Ik ga jullie zeker op de hoogte houden. Wat zijn volgens jullie "normale" prijzen voor een pick-up? En wat denken jullie van de vraagprijs van de pick-up op marktplaats zo vanaf de foto?


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: HY pick-up
BerichtGeplaatst: ma 08 feb, 2010 17:19 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
 Profiel

Geregistreerd: wo 16 mei, 2007 16:37
Berichten: 112
Woonplaats: barneveld
Prijs vanaf de foto is moelijk te zeggen maar ik heb wel de indruk dat het een nette prijs is,je moet natuurlijk altijd proberen er iets van af te L****n.
Het plaatwerk ziet redelijk uit,de plaat van de brandstoftank is al voorzien van een plaatje aan de onderkant dus daaronder is hij verrot,maar dat is goed te repareren.
Als je gaat kijken bij de auto moet je opletten onder de koplampen,is bijna altijd slecht,de krikpunten,de stang onder de brandstoftank,in de vertikale kokertjes bij de achterlichten,achter de stoelen in de hoekjes waar de scharnieren van de deuren zitten,de gootjes boven de deuren.
Trek de oliepeilstok er eens uit,olie mag niet te "romig"er uit zien,als je de kans krijgt bougies bekijken wat de kleur is.
Fusee speling controleren op speling (bovenkant wiel proberen te heen en weer te bewegen),tevens vrije slag stuurwiel bekijken.
Onderkant de draagbalken bekijken,tevens de olielekkages bekijken.
Als de motor loopt olievuldop er af en kijken of je veel overdruk ziet (veel nevel),even je hand er op houden.

Verder niet teveel door emotie laten leiden (lijden) als je bedenkingen hebt niet doen er zijn er meer,is de indruk goed gewoon doen en net als ik veel plezier beleven er mee. (nu even niet motorblok aan het reviseren).

Groeten Willem

_________________
La tête dans les nuages
HY78 bj 69 verlengt en op LPG.
zonnegeel.
Lid van ANWB maar ook van het HY Team en Le Camion.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: HY pick-up
BerichtGeplaatst: ma 08 feb, 2010 21:53 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 29 mei, 2009 16:26
Berichten: 313
Woonplaats: Culemborg
De aanbieder is overigens wel een handelaar. Niet dat dat uitmaakt, maar dan weet je dat in ieder geval.
Hij heeft regelmatig Hy's te koop. Nu dus ook twee.

Leuk idee om dat voor de Cider te gebruiken.
Besef je wel dat het niet een doorsnee "moderne" auto is.
Binding met techniek lijkt me wel een voorwaarde om 'm ook succesvol in te kunne zetten.

Harold
p.s. 1 op je home pagina van je website moet je ver-assen even veranderen door ver-rassen.
Verassen is minder plezierig. Ik denk, dat geef ik maar even door.
p.s. 2 als je ook calvados in je webwinkel krijgt moet je me maar berichten


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: HY pick-up
BerichtGeplaatst: ma 08 feb, 2010 22:09 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 Profiel

Geregistreerd: zo 07 feb, 2010 20:26
Berichten: 7
Harold, bedankt voor je reactie en de korte spellingscontrole van mijn site. Schaam me diep, ik heb het gelijk veranderd....
Op zich heb ik wel een technische achtergrond en ook al wat ervaring met oude dingen (peugeot 205 en een houten zeilboot uit 1970). Ik ben me zeker bewust van de problemen met oudere auto's maar het is wel een schitterend ding voor mijn promo.

Ik ga eerst nog eens even goed rekenen want er komen ook nog wel wat kosten bij voor het Nederlandse kenteken en het vervoer. Daarnaast zal er zeker nog een hoop aan moeten gebeuren denk ik. Ik hou jullie op de hoogte.

Mocht er iemand nog een andere pick-up te koop weten dan hoor ik dat graag!

Willem, jij ook bedankt voor je uitgebreide analyse van de foto's.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: HY pick-up
BerichtGeplaatst: ma 08 feb, 2010 22:40 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Hoi Wouter,

Let bij aanschaf ook op de staat van de banden. Met vijf nieuwe banden ben je ook weer €1000 verder :? Probeer vooral zo veel mogelijk over de onderhoudsgeschiedenis van de auto te weten te komen. Alles wat de afgelopen paar jaar bezuinigd is krijgt de nieuwe eigenaar allemaal voor zijn kiezen.

Mechelen is een eind weg, maar als je aanbiedt om iemand op te halen en weer thuis af te zetten is de kans groot dat je wel iemand vind.

Grtn,

Ree


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: HY pick-up
BerichtGeplaatst: ma 08 feb, 2010 23:01 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 29 mei, 2009 16:26
Berichten: 313
Woonplaats: Culemborg
dit kan ook ...staat in Noord Frankrijk....

http://www.leboncoin.fr/vi/93538513.htm?ca=17_s


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: HY pick-up
BerichtGeplaatst: di 09 feb, 2010 11:01 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Verkoopwagens als deze zijn vaak veel duurder. Die jij laat zien, ziet er zo op de foto's erg goed uit! Het grote nadeel is dat er geen CT op zit (APK) en dat je de bus dus niet naar NL kan rijden. Transport zal je wel het één en ander kosten, want het is geen kleintje. Als de motor verder goed, de onderkant hard, en de remmen doen het naar behoren dan is het "werk aan de voortrein" waarschijnlijk goed te overzien. Let wel heel goed op roest, want waar hij staat roest het harder dan in NL. Kijk of al het bijwerken wel met staal gedaan is. Het is een optie om met een kenner te gaan kijken, later te beslissen en de wagen door een transporteur op te laten halen.

In Duitsland zijn dergeijke verkoopwagens vaak erg populair, en daar wordt regelmatig €10000 neergeteld voor een in goede staat.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: HY pick-up
BerichtGeplaatst: di 09 feb, 2010 23:06 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 Profiel

Geregistreerd: zo 07 feb, 2010 20:26
Berichten: 7
Mooie verkoopwagen, zeker met die pizza oven! Maar ik hou het toch maar bij een pick-up, dat is niet alleen praktischer maar ook wat overzichtelijker.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: HY pick-up
BerichtGeplaatst: vr 12 feb, 2010 17:58 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 Profiel

Geregistreerd: zo 07 feb, 2010 20:26
Berichten: 7
Beste lezers,

Op aanvraag heb ik wat extra foto's verkregen. De hoeveelheid roest aan het plaatwerk valt me tegen. Wat vinden jullie ervan?


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: hy 7
hy-wit 007.jpg
hy-wit 007.jpg [ 47.4 KiB | 24462 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: hy 6
hy-wit 006.jpg
hy-wit 006.jpg [ 63.31 KiB | 24462 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: hy 5
hy-wit 005.jpg
hy-wit 005.jpg [ 43.12 KiB | 24463 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: hy 4
hy-wit 004.jpg
hy-wit 004.jpg [ 57.13 KiB | 24464 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: hy 3
hy-wit 003.jpg
hy-wit 003.jpg [ 66.53 KiB | 24462 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: hy 2
hy-wit 002.jpg
hy-wit 002.jpg [ 44.52 KiB | 24461 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: hy 1
hy-wit 001.jpg
hy-wit 001.jpg [ 50.51 KiB | 24462 keer bekeken ]
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: HY pick-up
BerichtGeplaatst: vr 12 feb, 2010 18:15 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
In deze bus zou ik niet een paar jaar gaan rondrijden zonder het roest aan te pakken. Dat is zonde van het geld dat je in de techniek moet gaat investeren. Het hard krijgen van deze pick-up gaat handenvol geld kosten wanneer je dit tegen een commercieel tarief in een garage laat uitvoeren. Dit is echt een bus voor een hobbyist die een leuke klus voor de winter zoekt.

Ik denk niet dat je op zoek bent naar een dergelijk project.

Grtn,

Ree


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: HY pick-up
BerichtGeplaatst: vr 12 feb, 2010 19:40 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
 Profiel

Geregistreerd: wo 27 dec, 2006 17:13
Berichten: 148
Woonplaats: Ovezande
De roest die je aan de buitenkant ziet is (mooi gezegd): het topje van de ijsberg. Mijn bus zag er net zo uit en gebruik 'm nu als donor voor de bus die ik oorspronkelijk als donor had gekocht.
Wat ree zegt: een fikse klus voor de hobbyist. De deurtjes/klepjes zijn zo te vervangen echter de krikpunten zijn zwaar aangetast, de kokertjes in de wielkasten achter zijn doorgerot (waarschijnlijk ook aan de bovenkant in de wielkast). Je opstapjes rotten ook van binnen(=onderkant) naar buiten dus is dat waarschijnlijk ook een kwestie van vervangen. Daar zou je nog wel een paar duizend aan kwijt zijn, maar dan heb je wel iets moois :) . Deze vraagprijs is dan wel pittig.

gr. Stephan


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: HY pick-up
BerichtGeplaatst: vr 12 feb, 2010 20:05 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Stephan schreef:
De deurtjes/klepjes zijn zo te vervangen ...

Helaas zijn de achterdeurtjes niet standaard. Daar zal dus ook flink gelast moeten worden.

Ik ben zelf het meest gecharmeerd van dit exemplaar. Weliswaar met de oude traction motor (minder vermogen, waarschijnlijk 6volt) maar gewoon érg mooi en hij ziet er heel hard uit. Het grootste nadeel is natuurlijk dat ie onmenselijk ver weg staat :?


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group