Het is nu do 28 maart, 2024 22:34


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: geschikt voor 3 maanden mediterranee?
BerichtGeplaatst: za 25 feb, 2006 0:48 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 Profiel

Geregistreerd: za 25 feb, 2006 0:28
Berichten: 1
Wie zou ons kunnen helpen met het volgende...
Wij gaan vanaf april 2 1/2 maand reizen door Spanje, Italie, Marokko, Tunesie. Hiervoor zijn wij op zoek naar een camper.
Nu willen we vooral niet een standaard grote Pilot-camper. We denken meer aan een VW of wellicht een HY.
Het bloed kruipt... Ik heb een ID uit '60 gehad, ouders hebben een GS, eend, Acadyane gehad etc. Echter ik heb nooit geleerd te sleutelen aan auto's, alhoewel ik ondertussen een klein beetje basiskennis heb; huidige auto Renault 4.
Nu hebben wij de volgende vraag. Sinds eergisteren (22/2) staat er een, volgens mij geschikte, rode HY op Marktplaats.
Zou een dergelijke wagen geschikt zijn om een tour langs de Mediterranee mee te maken? Uiteraard heeft dit voor een deel te maken met instelling; het nemen van de tijd is ook een van de uitgangspunten voor deze reis. Belangrijker is of het technisch verantwoord is. Heeft iemand een idee of er evt ook reserve-onderdelen te vinden zouden zijn in bijv Marokko, Spanje, Italie?
Verder vroegen wij ons af of iemand ons kan vertellen wat een 'lange' versnellingsbak is? Is dit soms een versnellingsbak waar een extra versnelling op gezet is (als dat tenminste mogelijk is) of is alleen de pook verlengd? Dit kunnen we natuurlijk ook nog aan de verkoper vragen, maar wellicht dat iemand het weet...

We zijn heel benieuwd naar reacties.
Groet,
Menno & Manon


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 maart, 2006 20:20 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: ma 17 mei, 2004 18:02
Berichten: 45
Woonplaats: Groningen
beste m&m.

de auto op marktplaats ken ik niet. ik kan wel iets algemeens over de HY zeggen. in principe is, als je rustig aandoet en het "HY gaat op vakantie en neemt mee lijstje" op de site ter harte neemt i.c.m. een IRK plus een hy prima geschikt voor zo'n rit. uberhaupt kun je bij en marokkaanse garagist bester met een oude hy/404 aankomen dan met een nieuwe computergestuurde auto. echter is een hy natuurlijk altijd wat minder betrouwbaar dan een VW transporter of een 404 pick-up. onderdelen is goed te doen aldaar en met een IRK kun je gratis onderdelen laten evrsturen van bv het clubmagazijn. lange en korte bak zijn verschillend in overbrengingsverhouding. met een lange bak maakt de motor minder toeren, met een korte bak doe je de motor minder geweld aan bij rijden met zware lasten, of bv als je in de bergen rijdt. succes

ps misscien kun je iemand van de club laten kijken voor je de auto daadwerkelijk koopt


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: vreemde bewering
BerichtGeplaatst: za 04 maart, 2006 23:09 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 14 mei, 2004 14:38
Berichten: 290
Woonplaats: Gieten
"echter is een hy natuurlijk altijd wat minder betrouwbaar dan een VW transporter of een 404 pick-up"

Waarom zou een HY minder betrouwbaar zijn?

_________________
"voormalig eigenaar van"
Citroen HY 1967 (org. camper) (staat nu in Slovenie)
binnenkort aan de gang met "de witte" een 74er HY
Citroen HY team afd. Noord.
Samen met HyPeter een loods om te "rommelen met HY"


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 maart, 2006 0:36 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: ma 17 mei, 2004 18:02
Berichten: 45
Woonplaats: Groningen
beste henkhy,

het concept van achterielaandrijving en luchkoeling (bij de vw) is gewoon eenvoudiger, de vw is ook meer doorontwikkeld. verder is t duitse staal ook beter. ik zou overigens voor geen goud willen ruilen

skram


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group