Het is nu vr 29 maart, 2024 4:32


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: CHASSIS NUMMER GEZOCHT
BerichtGeplaatst: vr 22 dec, 2006 16:55 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 WWW  Profiel

Geregistreerd: vr 22 dec, 2006 16:44
Berichten: 6
Woonplaats: KASTERLEE (BELGIE
Hallo Ik heb pas een hy gekocht die al een stuk was gerestaureerd maar spijtig genoeg zijn er ook geen papieren bij zelfs het plaatje is verdwenen
Dus nu is mijn vraag waar vind ik het ingeslagen nummer in het chassis
Ik heb alles al afgezocht en kan niks vinden dus als iemand mij eens kan zeggen waar ik juist moet zoeken dan kan ik daar eens met mijn stalen borstel eens gaan krabben

Alvast bedankt JohanAfbeelding


Laatst bijgewerkt door PEPITO op zo 24 dec, 2006 10:31, in totaal 3 keer bewerkt.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 dec, 2006 17:16 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Zou als je voor de wagen staat met de motorkap open boven op de linkerbalk naast de radiator moeten staan. Helaas is bij HY's over het algemeen het nummer vrij slecht te lezen en zul je een laag tectyl/verf/roest in de weg kunnen hebben zitten :D
Op deze foto is het de balk die recht naar de camera wijst, dus 't stuk linksonder in beeld, tussen voorkant en het gat wat naar beneden naar de bumpersteun gaat. Als je goed kijkt zie je dat daar ook wat schoongeveegd is :D
Afbeelding
(klik voor groot)
NB1: kan er helaas ff geen pijltje bijzetten vanaf hier, dus hoop 't duidelijk genoeg is.
NB2: niet altijd staat het nummer daar, ik weet niet vanaf welk jaar dat zo is, maar dat kan vast iemand wel aanvullen!

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 dec, 2006 22:32 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 WWW  Profiel

Geregistreerd: vr 22 dec, 2006 16:44
Berichten: 6
Woonplaats: KASTERLEE (BELGIE
hoi bedankt voor de tip maar natuurlijk is er geen nummer te vinden mischien is hij al weg geroest maar morgen ga ik nog eens zoeken met een serieuze stalen borstel op mijn boormachine en heb dan hopelijk meer geluk

toch bedankt

groetjes Johan


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 dec, 2006 22:36 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Alleen niet te veel schuren, want zo diep zijn ze er ook weer niet ingeslagen en waarschijnlijk is 't al wel vaker gedaan :D
Weet je van welk bouwjaar hij ongeveer is (zie kenmerken als dubbele voorruit, soort motor, soort dashboard, chevrons, beneluxdeuren etc.). Een foto kan handig zijn.
Sommige hebben het nummer dacht ik boven het voorwiel of tegen het dashboard staan, maar dat weet ik dus niet precies.

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 dec, 2006 23:17 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 09 apr, 2006 23:54
Berichten: 108
Woonplaats: België
Als je op de chassisbalk vooraan geen nummer vindt (jaren '60?) moet je eens kijken naast de voorzetel rechts : als je de deur opendoet zie je het ingeklopte nummer langs de binnenzijde op de boog boven het wiel (huh, moeilijk te beschrijven :-) )
Gr,
Peter

PS : wel een vreemde HY op uwe site... een HY van een ander merk? :-)


Laatst bijgewerkt door Petervdl2cv op vr 22 dec, 2006 23:20, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 dec, 2006 23:18 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 WWW  Profiel

Geregistreerd: vr 22 dec, 2006 16:44
Berichten: 6
Woonplaats: KASTERLEE (BELGIE
HOI wete ik zal morgen eens een foto trekken en mee op de site zetten ik weet wel dat er een H78 blok in zit maar meer weet ik ook niet
Ik had hem eigenlijk gekocht voor onderdelen aangezien ik nog een 2de moet gaan halen ergens half januari in maastricht
En dat is er ene die volledig is en met de nodige papieren erbij
en er is daar veel laswerk aan joepie leuk
Maar als ik nu die andere ook nog met papieren in orde krijg dan zou da wel leuk zijn maar hoeft niet echt anders slijp ik hem wel uit elkaar
Kijk maar eens op onze website dan heb je een idee wat ik er mee gaan doen http://WWW.PEPITO-KASTERLEE.BE

Bedankt en tot morgen


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 dec, 2006 23:29 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 WWW  Profiel

Geregistreerd: vr 22 dec, 2006 16:44
Berichten: 6
Woonplaats: KASTERLEE (BELGIE
Ja een presies een zwarte eend he maar volgend jaar rijd er nog een hy achteraan he want volkswagen is da nu nog wel te vertrouwen??
Allee de groetjes kga tv zien


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 dec, 2006 14:08 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 WWW  Profiel

Geregistreerd: vr 22 dec, 2006 16:44
Berichten: 6
Woonplaats: KASTERLEE (BELGIE
HOE PLAATS IK EIGENLIJK EEN FOTO BIJ MIJN ADVERTENTIE
JA STOMME VRAAG HE


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 dec, 2006 14:43 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
PEPITO schreef:
HOE PLAATS IK EIGENLIJK EEN FOTO BIJ MIJN ADVERTENTIE
JA STOMME VRAAG HE

Ten eerste: hoofdletters worden gezien als schreeuwen en da's niet zo netjes - we horen je zo ook wel hoor :D
De handleiding van dit forum (FAQ boven aan in de balk) is nogal summier helaas en men is zich ook aan het beraden hoe dit makkelijker kan worden gemaakt (je bent niet de eerste die dit vraagt, kijk maar eens rond op het forum, het is al vaker gevraagd).
Voor een nerd als mijzelf is 't erg makkelijk, maar ja niet iedereen is dat :D
Zie dit topic voor uitleg (net even uitgebreid): http://www.citroenhyforum.nl/viewtopic.php?p=1557#1557

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 dec, 2006 10:44 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 WWW  Profiel

Geregistreerd: vr 22 dec, 2006 16:44
Berichten: 6
Woonplaats: KASTERLEE (BELGIE
Hoi ik heb het toch klaar gekregen om een foto te plaatsen alvast bedankt voor de tip tis wel een beetje groot maarja volgende keer zal ik dit wel aanpassen
Ik heb me al zot gezocht maar ik lig eigenlijk plat (rugprobleempjes)
Op het chassis vooraan staat zeker geen nummer en op de wielkast binnenin is er al veel gelast dus ik denk dat men er het chassis nummer mee hebben weg gewerkt (geknoeid)
Ik heb de bus gekocht van een koppel die gescheiden zijn en de vent wil de papieren niet aan zijn ex geven dus ik ook pech
Nu geen ramp hoor want int slechtste geval is ze gewoon voor de sloop maar het zou toch spijtig zijn ni tis begod een goeie kast
Dus als ik wat beter ben dan ga ik eens die wielkast helemaal proper schuren en hopelijk kom ik dan toch nog een nummer tegen
En alvast bedankt voor al de goei tips die ik al heb gekregen op dit forum en heb zelfs al een aanbod gehad voor nieuwe papieren das niet slecht he

groetjes Johan


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 dec, 2006 12:05 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Ik verwacht dat ie gewoon wanneer je de motorkap open hebt boven op de balk naast de radiator staat. Leipie zegt links, bij mij staat ie volgens mij rechts. Het is niet makkelijk vinden, maar het is een plekje waar meestal niet gelast wordt dus ik kan het me haast niet voorstellen dat ie er niet staat.

Groet,

Ree

ps HY's gaan niet naar de sloop ;)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 dec, 2006 13:24 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Ree schreef:
Ik verwacht dat ie gewoon wanneer je de motorkap open hebt boven op de balk naast de radiator staat. Leipie zegt links, bij mij staat ie volgens mij rechts.

Hoho, ik zei links als je voor de bus staat :D (omdat dan de foto wat logischer was :D)
Vanuit de rijrichting is het inderdaad rechts.
In ieder geval aan de kant van de verdelerkap enzo.

Aan de foto te zien is het er eentje van na ongeveer 1971, aangezien hij Beneluxdeuren heeft.

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 dec, 2006 17:23 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
LEiPiE schreef:
Ree schreef:
Ik verwacht dat ie gewoon wanneer je de motorkap open hebt boven op de balk naast de radiator staat. Leipie zegt links, bij mij staat ie volgens mij rechts.

Hoho, ik zei links als je voor de bus staat :D (omdat dan de foto wat logischer was :D)
Vanuit de rijrichting is het inderdaad rechts.
In ieder geval aan de kant van de verdelerkap enzo.

Maar ik bedoel écht de andere kant dan dat jij bedoelt! Uit mijn hoofd staat mijn nummer wanneer je voor de bus staat rechts en niet links. Maar het is uit mijn hoofd, dus ik kan het fout hebben...

Ree


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 dec, 2006 20:10 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Ree schreef:
Maar ik bedoel écht de andere kant dan dat jij bedoelt! Uit mijn hoofd staat mijn nummer wanneer je voor de bus staat rechts en niet links. Maar het is uit mijn hoofd, dus ik kan het fout hebben...


Ok, dan heb ik niks gezegd :D Is waarschijnlijk afhankelijk van of 't mannetje dat de nummertjes insloeg z'n ochtendkoffie heeft gehad ofzo, zou me niet verbazen ;)

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 dec, 2006 21:06 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 16 mei, 2006 22:46
Berichten: 311
Woonplaats: Terherne
Links of rechts... volgens mijn kentekenbewijs staat het op de rechter balk, vooraan. En zowaar: in het eggie staat het daar ook!
Een goede check dus. Maar ja, als je de papieren kwijt bent heb je er weinig aan. Tipje mijnerzijds: scheutje thinner erover, even laten inwerken, schoonvegen, letters/cijfers schoonkrabben, heel netjes met een penseeltje met witte verf een rechthoekig kadertje om het geheel trekken en blanke of amberkleurige Tectyl er overheen spuiten.

Frank


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group