Het is nu do 28 maart, 2024 19:35


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Gelaagde voorruit
BerichtGeplaatst: ma 03 feb, 2014 21:58 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: wo 14 jun, 2006 7:41
Berichten: 1049
Woonplaats: Zuid-Limburg
Ge(s)laagd voor een nieuwe voorruit!


Het zal je maar gebeuren op de eerste dag van je vakantie op een paar honderd kilometer van huis: een klein steentje springt op en geeft een tikje tegen je voorruit!
Gevolg:
Afbeelding



…en zo wil en kun je niet verder rijden. Wij hadden geluk dat we langzaam reden en dat de zeer kleine glassplinters ons niet verwond hebben. Op dat moment sta je daar met een ruit die je er helemaal uit moet drukken en een hoop glas dat je kwijt moet.
Ondanks dat ik een ouderwetse “noodruit” bij me had (wat vroeger heel gewoon was) en daardoor na een uur weer verder kon richting huiswaarts, het was de voorlaatste dag van onze vakantie, heb ik toen meteen het besluit genomen dat mij dit niet nog eens zou gebeuren. Een nieuwe ruit of desnoods een stuk plexiglas heb je niet zomaar gevonden en als je vakantie nog maar net begonnen is betekent dit ook dat je de auto nergens meer kunt achterlaten want iedereen kan erin.

Een zgn “geharde” ruit zoals onze HY’s van huis uit hebben gaat niet snel stuk maar als er net iets fout gaat heb je gelijk een probleem. Met een moderne “gelaagde” ruit heb je op zo’n moment slechts een sterretje in de ruit wat gemakkelijk gerepareerd kan worden en ook nog door je verzekering betaald wordt. Bovendien kun je gewoon verder rijden zonder er last van te hebben.

Thuisgekomen heb ik meteen contact gezocht met een glasbedrijf en kwam toevalligerwijze bij een bedrijf waarvan de eigenaar zelf klassieke auto’s heeft en restaureert. De pijnpunten zijn meteen duidelijk en wij besluiten e.e.a. uit te zoeken. Het gevolg van dit verhaal is dat het HY Team dit heeft opgepikt en moderne, veilige gelaagde voorruiten voor onze HY gaat aanbieden.
Het magazijn gaat dit doen op dezelfde wijze als eerder met isolatiepakketten en velgen is gebeurd. Bij bestelling van een redelijk aantal komt de prijs op € 125,- per ruit.
De nieuwe gelaagde ruit past exact in het normale rubberprofiel.
Wilt u ook zo’n veilige en moderne voorruit hebben?
Laat dit dan d.m.v. een mailtje weten aan magazijn@citroenhyteam.nl

Om uw bestelling serieus te maken, boekt u een aanbetaling van € 50,- op rekening 599614 t.n.v. Magazijn Citroen HY-Team onder vermelding van -gelaagde voorruit-
Deze mededeling komt ook in het eerstvolgende TUB-Journaal omdat niet iedereen de website leest. Zodra voldoende reacties binnen zijn, zal het HY Team de benodigde ruiten laten maken. Het is eigenlijk een investering in passieve veiligheid die je pas weet te waarderen als je ze niet hebt en met een kapotte geharde ruit geconfronteerd wordt!
Het wisselen van een ruit is een leuk klusje waarvoor geen speciaal gereedschap nodig is en wat je met een beetje handigheid zelf kunt doen.
Afbeelding


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Gelaagde voorruit
BerichtGeplaatst: vr 07 feb, 2014 23:00 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: zo 31 okt, 2010 11:35
Berichten: 600
Woonplaats: Baarn
Ik heb mijn bestelling geplaatst!

_________________
In de garage staat HY veilig, maar daarvoor is HY niet gemaakt...


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Gelaagde voorruit
BerichtGeplaatst: za 08 feb, 2014 0:21 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: wo 14 jun, 2006 7:41
Berichten: 1049
Woonplaats: Zuid-Limburg
Je bent niet de eerste........en ook niet de laatste! :P


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Gelaagde voorruit
BerichtGeplaatst: za 08 feb, 2014 12:24 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: vr 31 maart, 2006 11:28
Berichten: 1085
Woonplaats: Amsterdam
Nee dat klopt, ik ben nu de laatste. Maar zeker niet de allerlaatste. Toevallig ketste er afgelopen jaar een steentje af op de voorruit en ging het goed, maar de volgende keer loopt het wellicht anders af. Ik ben inmiddels aardig bedreven in het "ruiten zetten" In mijn eendje zitten ze weer allemaal in de juiste openingen.

Het geeft je ook weer een idee over de staat van je raamlijst overigens. Mijn bus is net weer terug van een tectyl beertje, dus ik verwacht dat alles er soepel ingaat.

_________________
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group