Hoi, verhaal komt me bekend voor.
Ik heb recent een Nederlandse HY van 1973 ingevoerd in België, douaneformaliteiten geen probleem, technische keuring wel.
Ik wou hem netjes als dagelijks voertuig inschrijven om niet gebonden te zijn aan de oldtimerbeperkingen (25km, testrit, niet 's nachts...), de jaarlijkse keuring zou ik er zonder probleem bijnemen, maar dat was buiten de keuring gerekend: om in België ingeschreven te geraken als kampeerwagen moet ik een eenmalige uitgebreide keuring ondergaan op afspraak, dossier samenstellen met detailtekeningen van de inbouw, foto's bijvoegen, ter plaatse gedeeltelijk demonteren omdat ze bvb de wielremcylinders en remvoeringen willen gaan opmeten... jawadde. Maar wat de doorslag gaf : "minstens drie tot vier maanden geduld mijnheer, dat is dan in handen van 't ministerie en ge weet....." Moet ik er nog een tekeningske bijmaken? Komt er nog bij dat ik geen gelijkvormigheidsattest heb (1973, doch origine NL), heb ik ook al proberen aan te vragen bij Citroën, zowel rechtstreeks als via een dealer, maar ze willen eerst in Brussel zien wat voor iets dat dat is, "nen HY, is dat wel iets van Citroën want gij kunt zeggen wat ge wilt eh". Ik heb nog andere verhalen gehoord van die mannen, en service is niet hun sterkste punt (understatement). Mijn "Cochon" is nu veertien dagen af, en de eerste rit naar de Franse Nationale meeting was 't al prijs: de douane ziet mijn O-plaat en ik mag het langs de kant gaan uitleggen...
Om een lang verhaal kort te maken : ook ik ben dus op zoek naar een simpele manier om "legaal" met mijn HY te kunnen rondbollen, ook in 't donker en niet op weg naar een meeting
Mocht je nieuwe info ontdekken hou ik me altijd aanbevolen, ik geef wel een seintje als ik zelf iets opvang!
Groeten,
Peter
Mol/B