Zojuist terug na bijna 4500 km Frankrijk. HY heeft zich voorbeeldig gedragen, niet te geloven hoe de motor dat vrij hoge toerental eindeloos volhoudt zonder een verkeerde klap. Op de terugweg toch een klein probleempje: Na een tankbeurt sloeg de motor niet aan en dat bleek te liggen aan de stand van het contactsleuteltje. Daar was plotseling een kleine verandering in opgetreden. Een mm teveel naar rechts betekende: Wel starten, maar geen ruitenwissers/benzinemeter/etc. en een mm teveel naar links betekende: ....... het omgekeerde dus. Wel mee thuisgekomen natuurlijk. Nieuw contactslot monteren dacht ik. Maar de vorige eigenaar blijkt ooit een afwijkend contactsysteem aangebracht te hebben. Het originele systeem heeft 4 aansluitpennen, maar ik trof iets aan met 3 aansluitpunten. Nu komt mijn vraag: (De nummers komen van Klemcoderingen Autotechniek) Het verbinden van klem 30 (Plus Accu) met klem 15 betekent starten. Het verbinden van klem 30 met klem 75 betekent ruitenwissers etc. En als ik daar met het sleuteltje zeer zorgvuldig een plekje tussen zoek/vind dan werkt alles prima. Het lijkt er dus op dat beide klemmen verbonden moeten zijn met nr. 30 (Plus Accu) Stel nu dat ik die klemmetjes 15 en 75 aan de buitenzijde van het slot met elkaar verbind, is er dan een kans dat alles weer werkt. Of heeft iemand van het forum die zo vriendelijk is geweest om dit allemaal te lezen en hier meer verstand van heeft dan ik een beter idee.
|