Boudewijn schreef:
Het gebruik van de openbare weg houdt echter in dat de schorsing meteen is beeindigd. Behalve een boete moet je daarna meteen weer voldoen aan alle verplichitngen en dient de wagen op de dag zelf weer gekeurd en verzekerd rond te rijden.
Ik zou dit risico niet nemen, bovendien is het erg onverstandig om zonder verzekering te rijden. Als je iemand invalide rijdt, kun je voor het bedrag wat aan schade wordt geeist de rest van je leven zeker geen HY meer rijden.
Huur gewoon bij een bergingsbedrijf een oprijwagen met chauffeur. Kost even wat, maar dan ben je wel klaar.
Ik heb de HY toch op een rustige avond rijdend over de openbare weg (4km) naar het bedrijf gebracht waar laswerk gebeurt is.
Alles afwegende vond ik dit toch de beste oplossing.
Vrijdag komt hij op een oprijwagen met chaufeur naar de schuur naast mijn huis
Boudewijn schreef:
Nog een tip. Laat de belastingdienst weten wat het nieuwe stallingsadres is waar je de bus naartoe brengt. Dat ben je namelijk verplicht.
Ik heb in 2000 1x het stallingadres moeten opgeven van een geschorste eend. De eend was toen 24 jaar....
Mijn andere schorsingen van toen betroffen allemaal 25+ voertuigen en daar ontving ik geen opgave-brief van.
Ik heb het idee dat de belastingdienst er alleen werk van maakt als het geschorste voertuig normaal nog belastingplichtig is.