Het is nu vr 29 maart, 2024 8:23


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Losmaken onderste fuseekogel
BerichtGeplaatst: vr 16 jul, 2010 17:28 
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner
 Profiel

Geregistreerd: do 19 jun, 2008 12:23
Berichten: 10
Alweer de beruchte fuseekogel als onderwerp van gesprek.

Er zijn al wat oude berichten, maar toch nogmaals een vraag rondom het demonteren van de onderste fuseekogel (HY 1969).

Aan de rechterzijde alles prima gelukt, bovenste, onderste en spoorstang kogels allen zonder moeite verwijderd (kleine trekker gebruikt die pastte alleen voor de spoorrstangkogel).

Aan de linkerzijde zit de onderste fusee (muur)vast! Spoorstang en bovenste fusee reeds gedemonteerd.

Zijn hier nog goede tips voor?

Verder nog 2 korte andere vragen rondom deze reparatie:
- Mijn rechteraandrijfas heeft "normale" draad, en mijn linkeraandrijfasmoer moet je rechtsom losdraaien (volgens mij moet dit net andersom zijn)
- Hoe krijg je het bovenste afdichtkapje dicht voor de onderste fusee, zodat het vet met kracht rondom de onderste fuseekogel kan worden geperst via het smeernippel? Aanvankelijk kwam het er boven weer uit. Nu staat in het boek dat je dat met vloeibare pakking moet afdichten. Dit heb ik nu aan de rechterzijde gedaan, maar nog niet gemonteerd. Is dit de beste methode of moet er een nieuw kapje op? Hij zat er ook "bol" op in plaats van "hol". In het boek staat in de tekening dat het "hol" moet worden gemonteerd.

Verder heb ik al nieuwe onderste kogels, dus als het allemaal lukt heb ik goede hoop op een beter functionerende aandrijflijn.

Alvast bedankt voor de tips (uit de praktijk).


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Losmaken onderste fuseekogel
BerichtGeplaatst: vr 23 jul, 2010 18:13 
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner
 Profiel

Geregistreerd: do 19 jun, 2008 12:23
Berichten: 10
Nu enkele dagen verder geploeterd en de fuseekogel is nu los, alleen de moer is beschadigd, verder valt de schade mee. Toch nog grof geweld moeten toepassen.

Alleen zit ik nog met het goed afdichten van de "vet afsluit kapjes" van de onderste fusee. Dan weet ik zeker dat hij in de toekomst beter gesmeerd kan worden en niet al het vet weglekt via de bovenkant van deze onderste fuseekogel.

Heeft iemand daar nog een tip voor?


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group