Het is nu za 27 apr, 2024 11:54


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Was mn hy maar klaar...
BerichtGeplaatst: ma 08 aug, 2011 20:28 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
 WWW  Profiel

Geregistreerd: di 12 okt, 2010 19:24
Berichten: 101
Woonplaats: Heeze
PFFFFFFFF.......

Wat word ik toch onvrolijk van die moderne autotechniek.... GRRR Mijn Renault Master werkbus (nieuwt gekocht) heeft zo'n commoin rail diesel motor in t vooronder.. Met zo'n 'fijne' EGR klep... :evil: :evil: :evil: :evil: Nu wil het geval dat je met zo'n nieuwe, schone diesel moet rijden als zo'n idiote koeriersdienst. 4000 toeren per minuut is het beste, anders kan hij zn teruggevoerde rommel via de EGR niet verbranden en koekt de motor compleet dicht.... Heeft nu 180.000 op de teller, bij 130 de verstuivers moeten vervangen ivm vervuiling door de EGR.. €.1900,00.. Nu twee en n half jaar later idem dito, zegt de dealer dat ik meer gas moet geven.. Tja, je kunt nu eenmaal geen 140 rijden met n aanhanger van drie ton aan zn kont he.... Moet ik dan de hele rit op de snelweg in zn drie gaan rijden met 4000 toeren? Volgens de dealer wel... Als t nou n ferrari was, maar t is n werkbus :shock: ! Dat is toch echt zo frustrerend.... Een verstuiver doet niet mee, en de computer schakelt de motor direct op noodloop. Niets mee te doen dan weer zo'n berg geld uit te geven en iedere week kerosine additieven toe voegen via het filter is het divies. Klote techniek is het! En niemand die toegeeft dat het 'schone dieselen met n egr' niet werkt. Hoe milieu vervuilend is zo'n modern vehikel met n schone motor? Ik moet hem eigenlijk in nette staat met 180.000 op de teller naar t kerkhof brengen, economisch gezien dan.. Das toch veel vervuilender dan mn hy van 34 jaar oud? Die kan zo weer decennia mee.... Nee, doe mij maar oude schroevendraaier techniek... Net zoals mijn hy, mijn 13 jaar oude sleetse, onderkomen, maar altijd werkende, nooit kapotte Berlingo (die auto verdiend inmiddels echt n podium plaats) :wink: en mijn 15 jaar oude Laro Defender met lekker ouderwets vervuilende, maar altijd werkende 4 cylinder diesel.....

Zucht, moest mn frustratie echt even kwijt.. Wordt tijd voor n nieuwe zei de monteur... :x Ammenooitnie! Kut moderne auto's!
Grr!! Sorry!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Online
 Berichttitel: Re: Was mn hy maar klaar...
BerichtGeplaatst: ma 08 aug, 2011 22:52 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2651
Woonplaats: Hengelo (OV)
Amen :D

Helemaal mee eens, je vraagt je inderdaad af of de mensen die die dingen ontwerpen / regels opstellen zelf wel eens rijden (retorische vraag, ze worden gereden natuurlijk).
Hoewel ik meer problemen heb met m'n HY heb dan met welk voertuig dan ook, heb ik tot nu toe eigenlijk alles zelf kunnen oplossen en kost het me voornamelijk onderdelen en tijd (en bloed, zweet, tranen, frustratie, gereedschap). De HY is vooral eerlijk, je weet wat er stuk is en je kunt het herstellen, ipv dat een lampje op het dashboard zeurt dat je naar de garage moet.

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Was mn hy maar klaar...
BerichtGeplaatst: di 09 aug, 2011 21:19 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: ma 20 jul, 2009 16:56
Berichten: 209
Woonplaats: langweer
een laro die altijd werkt?!...............hahaa
het wonder is geschied!!!! :mrgreen:
meestal gaan die eerder stuk dan alle andere auto's

maar je hebt gelijk als je het aan een computer moet koppelen om het te kunnen maken
hoeft het voor mij ook niet op de oprit te staan

_________________
http://picasaweb.google.com/bram.martsen
HY 1978, 2cv6 1980, mehari 1969, en nog vele ouwe citroen's in de familie


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Was mn hy maar klaar...
BerichtGeplaatst: di 09 aug, 2011 21:47 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
 WWW  Profiel

Geregistreerd: di 12 okt, 2010 19:24
Berichten: 101
Woonplaats: Heeze
:lol:

Jazeker, een altijd werkende betrouwbare Laro. Gewoon met een tdi zonder computer! Als je de juiste motor maar aan boord hebt, das t geheim van solihull... Ken meer defender rijders onder de Hy mensen... Tja, had geen keus, een Mehari trekt mn trailer nu eenmaal niet. Dan maar n Laro toch? Nog steeds niet Japans!


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Was mn hy maar klaar...
BerichtGeplaatst: wo 10 aug, 2011 22:06 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: zo 12 jul, 2009 22:17
Berichten: 672
brammie schreef:
een laro die altijd werkt?!...............hahaa
het wonder is geschied!!!! :mrgreen:
meestal gaan die eerder stuk dan alle andere auto's

maar je hebt gelijk als je het aan een computer moet koppelen om het te kunnen maken
hoeft het voor mij ook niet op de oprit te staan


ik heb er ook 2 en lopen eigenlijk altijd.

Ze lekken ook altijd trouwens, dat is wel een nadeel maar is mee te leven.

@Frank: koop dan een bus die net wat ouder is en dus geen egr en al die zooi, net voor de common rail tijd.
Mijn vader rijd die privé en daar is nooit wat mee. Staat nu 280.000 op volgens mij. Het is een Movano dus eigenlijk een renault.
Alleen de luxe is inmiddels kapot: afstandsbediening en airco doen het niet meer.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Was mn hy maar klaar...
BerichtGeplaatst: do 11 aug, 2011 6:14 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
 WWW  Profiel

Geregistreerd: di 12 okt, 2010 19:24
Berichten: 101
Woonplaats: Heeze
Haha,

Die 'Luxe' was bij mij na een paar jaar ook wel verdwenen... Maar, de Renault dealer heeft twee verstuivers vervangen a €.320,00 ex ofzo.. En hij loopt weer naar behoren. Bleek dat ik al n maand rond tokkelde op 2,5 cylinder.. Geen wonder dat ie tijdens t optrekken van 40 naar 90 zeker 12 keer afsloeg. Haha, vorige week op en neer naar Arnhem geweest met die gammele bak.. :oops: Maar ja, vorige keer 4 verstuivers vervangen he... 45000 km geleden pas. Nu wacht er een slijtende hogedrukpomp €700,00 ex en ex montage, contactslot €.220,00. Dus ik hou mn hart vast, hopelijk houd ie t nog ff uit!
Gisteren mn hy naar n beurs gebracht, met mn defendertje... Wat is dat een fijn beestje zeg, trekken als n malle en t rijd als een oldtimertje. Heb n 90 van 15 jaar oud als vervanger voor mn nieuwe defender. Een jaar of twee mee gereden en toen snel verkocht, lang niet zo fijn als die oudere! Voor mij moet t niet te ingewikkeld en te luxe zijn hoor :wink:


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Was mn hy maar klaar...
BerichtGeplaatst: do 11 aug, 2011 11:13 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: wo 04 feb, 2009 14:27
Berichten: 100
Woonplaats: Katwijk aan zee
Hier nog iemand met een HY die óok de Landrover Serie IIA erbij heeft omdat die nét zo'n eerlijke auto is. Lekker zelf te repareren ( en soms natuurlijk vervloeken)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Was mn hy maar klaar...
BerichtGeplaatst: do 11 aug, 2011 21:07 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: ma 20 jul, 2009 16:56
Berichten: 209
Woonplaats: langweer
CeesKromhout schreef:
Hier nog iemand met een HY die óok de Landrover Serie IIA erbij heeft omdat die nét zo'n eerlijke auto is. Lekker zelf te repareren ( en soms natuurlijk vervloeken)

haha spaar me!!
ik heb 2 broers die in de landrover meuk zitten, dat is al erg genoeg :mrgreen:
ze zijn net als een HY, een gebed zonder eind
en voor in het terrein kan je beter een defender hebben(maar dan wel op 100inch :twisted: )

ik houd het bij een samurai dat is net zo spartaans als een series :wink:

_________________
http://picasaweb.google.com/bram.martsen
HY 1978, 2cv6 1980, mehari 1969, en nog vele ouwe citroen's in de familie


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group