Het is nu do 28 maart, 2024 13:18


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Re: De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting vervalt
BerichtGeplaatst: vr 24 jan, 2014 10:19 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: di 12 aug, 2003 19:43
Berichten: 262
Woonplaats: Haarlem
Ik ben het met Ree eens.

Laten wij dit prachtige forum gebruiken om de HY zo goed mogelijk in stand te houden en informatie uit te wisselen. Informatie en mogelijk acties tegen MRB wijzigingen vallen daar ook onder.

Maar voor klagen over de regering in het algemeen zijn er waarschijnlijk betere forums :D

_________________
HY rijder sinds 1995.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting vervalt
BerichtGeplaatst: vr 24 jan, 2014 11:46 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Niets aan toe te voegen!

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting vervalt
BerichtGeplaatst: wo 29 jan, 2014 0:46 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Voor de campers 26-40 jaar hier: http://amklassiek.nl/eigenaren-kampeerv ... 014/01/28/

samengevat: je moet opnieuw het camper-kwarttarief aanvragen, of als je op benzine rijdt het nieuwe kwarttarief (max 120E).

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting vervalt
BerichtGeplaatst: do 30 jan, 2014 1:41 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Weekers is opgestapt! Zie nu.nl en GeenStijl.nl. Bijvoorbeeld. Zal niks veranderen, maar toch.

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting vervalt
BerichtGeplaatst: zo 02 maart, 2014 13:01 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 03 jun, 2011 22:53
Berichten: 270
Woonplaats: Hilversum
Mensen, ik ga even een hele domme vraag stellen :roll:
Kan wel toch?

Mijn HY valt in de overgangsregeling, 1977, geen camper op kenteken (of in het ecchie), benzine.
2 Vragen:

1. moet ik mijn HY nu geschorst hebben? Heb ik uit voorzorg wel al gedaan ergen eind januari
2. wanneer moet ik die 120 euro betalen? Ik heb een brief gehad van de belastingdienst dat HY in de overgangsregeling valt

Dat HY nu geschorst staat is niet heel erg want ik ben toch nog niet klaar met de restauratie.
HY staat alleen wel aan de openbare weg, weliswaar in een piepklein dorpje op een afgelegen parkeerplek met zeil er overheen maar toch.

_________________
Hy's alive! Klik hier voor mijn restauratie project: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting vervalt
BerichtGeplaatst: zo 02 maart, 2014 15:39 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: zo 31 okt, 2010 11:35
Berichten: 600
Woonplaats: Baarn
Michiel,

Inderdaad een hele domme vraag :mrgreen:

Ga dit eens aandachtig lezen en de rest van deze site, dan ben je weer op de hoogte!

Groeten, Ferry

Ps wanneer zien we weer foto's van de voortgang? Je leek wel van de aardbodem verdwenen...

_________________
In de garage staat HY veilig, maar daarvoor is HY niet gemaakt...


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting vervalt
BerichtGeplaatst: zo 02 maart, 2014 18:39 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 09 jan, 2009 23:18
Berichten: 306
Woonplaats: Oterleek
MicHYl schreef:
Mijn HY valt in de overgangsregeling, 1977, geen camper op kenteken (of in het ecchie), benzine.
2 Vragen:

1. moet ik mijn HY nu geschorst hebben? Heb ik uit voorzorg wel al gedaan ergen eind januari
2. wanneer moet ik die 120 euro betalen? Ik heb een brief gehad van de belastingdienst dat HY in de overgangsregeling valt

Vraag 1: Nee je had hem niet hoeven schorsen als je van de overgangsregeling gebruik wilt maken, (en de auto in de APK zit en verzekerd is).
Vraag 2: Je schrijft dat je het kenteken geschorst hebt. Dan hoef je die 120 euro dus niet te betalen. Misschien krijg je nog een nota voor de periode 1 januari tot de datum van schorsing.

Ik heb vernomen dat de nota's voor de auto's die in de overgangsregeling vallen (en niet geschorst zijn dus) eind maart of begin april in de (brieven-)bus zullen vallen.

_________________
Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting vervalt
BerichtGeplaatst: zo 02 maart, 2014 22:05 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 03 jun, 2011 22:53
Berichten: 270
Woonplaats: Hilversum
Dank dank voor het beantwoorden van deze domme vragen :)
Toch blij dat ik nu weet hoe het zit.

Tja ik was eventjes hy-op. Even helemaal geen zin meer, het gevoel dat er maar geen einde aan het project lijkt te komen. Dus de bus goed ingepakt en er niet meer naar gekeken tot ik weer zin had.
In de tussentijd veel werk aan mijn BX gehad, andere motor, bak, bedrading en dashboard ingebouwd. En de Dyane die uit elkaar begon te vallen en motorkuren had, dus ook een volledige revisie gedaan van de motor.

Na lang denken besloten de BX als daily driver te houden, nu hij loopt op een injectieblok ipv carburateur heb ik daar wel vertrouwen in. Ook besloten de Dyane per direct weg te doen ipv helemaal te restaureren (al het plaatwerk en de rest ligt al te wachten...).
Allemaal met het oog op de HY restauratie, want dat is waar ik blij van word!

Afgelopen week heb ik de draad weer opgepakt en de eerste klusjes kunnen weer afgestreept worden. Komende week komt er iemand meekijken naar een vermoedelijke constructiefout die ik bij de schuifdeur heb gemaakt en meten we de bodem van de gas/watertank in, die dan voor me gezet gaat worden.

De motor loopt nog steeds superstrak gelukkig.
Wel moet de koppeling nog vervangen worden (heb ik liggen) en de achterremmen moeten vernieuwd worden (segmenten, keerringen en remmengereedschap heb ik liggen).

Er is nog iets werk aan het plaatwerk bovenop de binnenspatborden. En zeiksnor als ik ben wil daar ook perse ribbels voor maken. Gelukkig heb ik nog een lading verse ribbels liggen.
En hier en daar wat herstelwerk van de schade veroorzaakt door schurende touwen en zeil.

Kortom: ik ben weer met frisse zin aan de slag gegaan. Dat is toch beter dan er tegenaan hikken en daardoor lagere kwaliteit afleveren vind ik.

Op mijn facebooksite staan weer een paar posts van afgelopen week.
Misschien maar eens een kort verhaaltje schrijven voor de tub.

_________________
Hy's alive! Klik hier voor mijn restauratie project: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting vervalt
BerichtGeplaatst: zo 02 maart, 2014 23:14 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 Profiel

Geregistreerd: di 12 aug, 2003 21:40
Berichten: 40
Woonplaats: Amstenrade
Goed idee! Ik houd me aanbevolen voor een verhaal voorzien van foto('s)...
Peter


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting vervalt
BerichtGeplaatst: zo 09 maart, 2014 12:47 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 09 jan, 2009 23:18
Berichten: 306
Woonplaats: Oterleek
Bedankt voor je uiteenzetting MicHYl. Maar ik voel dat we nu scheef dreigen te gaan, als b.v. iemand op jouw bericht wil reageren.
Laten we verdere reacties vooral on-topic houden :)

_________________
Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting vervalt
BerichtGeplaatst: ma 10 maart, 2014 20:18 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 03 jun, 2011 22:53
Berichten: 270
Woonplaats: Hilversum
Dat was inderdaad ook de bedoeling hyliner :)

_________________
Hy's alive! Klik hier voor mijn restauratie project: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group