Zo'n spit verdien je ruimschoots terug tijdens de restauratie en is handiger dan een kantelbrug. Een kantelbrug zoals Geert heeft, kost 300 à 400 euro en is niet zelf te knutselen zoals dit ding.
Ik snap het dedain niet zo goed waarmee neergekeken wordt op bedrijven die dergelijk werk doen. Ze nemen zelf een groot financieel risico en hopen zo wat geld te kunnen verdienen. Misschien kunnen ze beter een Mercedes of Jaguar restaureren waar wél een markt voor is, maar ik vind het mooi dat er steeds meer professionele restauraties bij de HY plaatsvinden. Dat is goed voor onze busjes.
Daarnaast, een kok die voor €100.000 een restaurant koopt is spekkoper, en een kok die voor hetzelfde geld een rijdende professionele keuken koopt, verkoopt te duur eten? Als je eenzelfde keuken inbouwt in een nieuwe bus, ben je minstens hetzelfde kwijt.
Ik hoop in ieder geval dat deze bus een eigenaar gaat vinden die er lekker in gaat koken en hem zo de komende 10 jaar op de weg houdt. En ik hoop dat dit bedrijf nog meer HY's gaat restaureren. Wel in een beter kleurtje