Het is nu vr 29 maart, 2024 10:52


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: HY database "GalerHY"
BerichtGeplaatst: ma 30 okt, 2006 1:07 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Omdat ik er dus niet echt uit ben wat ik nou moet met de database en er eigenlijk niet echt de tijd in kan steken maar iedereen wel nieuwsgierig is:
klik voor GalerHY
je moet dan inloggen met:
gebruiker: hyforum
wachtwoord: 4402xd72 (als in: mijn kenteken + laatste cijfers bouwjaar)

Waarom zo cryptisch? :?:
Nou, zoekmachines als Google zijn nogal slim tegenwoordig en ik wil gewoon niet dat deze site zomaar gevonden kan worden (maar ik wil 'm dus wel wil delen met andere HY rijders).
En mochten nou veel mensen problemen maken dat hun bus er op staat met kenteken en al, dan wijzig ik 't wachtwoord gewoon...

Opmerkingen :!:
- voorlopig geen verzoekjes "wil je dit toevoegen/wijzigen/verwijderen", heb daar de tijd niet voor en er zit sowieso geen vriendelijk beheerssysteem achter; alles moet direct in de database gewijzigd worden.
- op zich wil ik 'm uiteraard kloppend en compleet hebben, maar zonder nuttig systeem erachter is dat gewoon teveel gedoe helaas.
- de data mag uiteraard alleen voor het stillen van persoonlijke nieuwsgierigheid gebruikt worden, ook al is deze data van openbare sites afkomstig (rdw.nl, marktplaats.nl, etc.).
- alles is wel bruikbaar, maar gebruiksvriendelijk is anders.
- laadtijd kan hoog zijn, onder internet explorer zie je dan eerst een tijd niks en dan ineens alles.
- code er onder is een zootje, dus mogelijk dat er wat foutmeldingen over het scherm vliegen (al ben ik ze nog niet tegengekomen).
- wees niet te scheutig met het rondvertellen van dat deze site bestaat :D
- kijk rustig rond, druk op alle knopjes, er behoort niks stuk te kunnen gaan en anders is 't mijn eigen schuld :D

Als hieronder geen gestileerd Citroen logo staat dan is mijn server tijdelijk niet bereikbaar:
Afbeelding

update 16-05-2008: weer online, maar wel op m'n thuisserver, is geen snelheidsmonster :D
Ondertussen 528 bussen bekend! Is op dit moment nog even aan het syncroniseren met de RDW gegevens van elk kenteken (maar als je dat te snel doet, dan trapt de RDW je er uit ;))

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Laatst bijgewerkt door LEiPiE op vr 16 mei, 2008 20:52, in totaal 1 keer bewerkt.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 okt, 2006 9:29 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Super!

Ree


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: inhoud HY database
BerichtGeplaatst: ma 30 okt, 2006 15:59 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 Profiel

Geregistreerd: do 28 sep, 2006 19:39
Berichten: 9
Woonplaats: Rotterdam
Ik heb de database bekeken. Alllereerst lijkt het mij ook handig om het te intergreren in een ledendeel van Le Camion en ook het HY team.
Over de inhoud het volgende;
Wat ik mis zijn de volgende items 1) historie van de bus, hier kan je de bij de eigenaar bekende info plaatsen. 2) het correcte type/verbouwing. 3) eventueel meerdere foto's plaatsen.
Nu weet ik dat dit heel veel researchwerk gaat kosten echter het hoeft ook niet binnen 1 jaar af. Middels een enquete bij de leden van de clubs is veel info te halen. En over die kentekens; wat zou de reden zijn dat men een kenteken niet zichtbaar op een foto wil?

Ik hoop dat de forumleden massaal reageren! Kunnen we misschien volgend jaar een begin maken. :wink:

groetjes,
Ron

_________________
Ik verzamel foto's, folders,boeken, modellen etc. van de Citroen H-HY-HW-HZ en hoop ooit nog eens een HY te bezitten.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 31 okt, 2006 1:56 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Meerdere foto's kan al hoor :D
Zie die van Citrofiel bijvoorbeeld (01-10-JB) ;)

Inderdaad wel een idee om eerst te inventariseren wat men wil.
Wie weet heb ik tegen die tijd een motiverende baan, want dit soort dingen programmeren en vooral onderhouden doe ik al minimaal 40 uur in de week en dat is een heel goede remedie tegen hobby programmeren ;)

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 31 okt, 2006 10:36 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 06 maart, 2005 0:52
Berichten: 182
Woonplaats: Friesland
LEiPiE schreef:
Meerdere foto's kan al hoor :D
Zie die van Citrofiel bijvoorbeeld (01-10-JB) ;)


He, die ken ik! :wink:

Goed idee hoor! Erg leuk om eens op te sneupen.

_________________
http://www.sleuteltje-11.net
http://www.citrofiel.net


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 31 okt, 2006 11:26 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 22 feb, 2005 23:01
Berichten: 170
Woonplaats: Heemstede
Na het intypen van gebruikersnaam en kenteken+bouwjaar zoals aangegeven, verschijnt onder in beeld het woordje GEREED. Maar dat is dan ook alles. Het inlogscherm blijft onveranderd staan. Mis ik iets, of vergeet ik iets?


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 31 okt, 2006 11:46 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Ik neem aan dat je wel op het knopje 'Login' hebt gedrukt? :D
Ik zou namelijk niet echt kunnen bedenken wat er mis kan gaan daar...
Heb nu een andere methode van inloggen gebruikt, misschien dat het nu wel werkt?

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 31 okt, 2006 16:21 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 22 feb, 2005 23:01
Berichten: 170
Woonplaats: Heemstede
Helaas. Geen verschil....... :oops:


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 31 okt, 2006 17:44 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Alles in kleine letters?
geen spaties en dergelijke meegekopieerd?
Zijn trouwens twee dingen die ik er nog wel even uit kan filteren sowieso, merk ook wel vaker dat als je van een forum knipt en plakt (wat wel zo makkelijk is :)) dat dat wel eens mis wil gaan.

En anders moeten we 't in de hoek van cookies e.d. gaan zoeken (al gebruik ik daar heel normale dingen voor... als in: als dit forum werkt, dan moet de galerhy ook werken zeg maar).

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 31 okt, 2006 22:09 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 16 mei, 2006 22:46
Berichten: 311
Woonplaats: Terherne
Tjongejonge, wat een werk zeg! Het merendeel van de foto's zul je zelf gemaakt hebben schat ik zo in, dus ik moet je vast wel eens gezien hebben. Maar het gekke is, ik heb op een meeting nog nooit iemand zien lopen die op het tekeningetje in je avatar lijkt!

Zou leuk zijn dat iedere eigenaar de grote veranderingen en met name verbeteringen aan zijn of haar HY in het archief kwijt kan. Bijvoorbeeld: sept. 2005: afscheid genomen van de oude uitlaat en een maatwerk-HY-uitlaat van EPS laten monteren. Geen zorgen meer de komende 30 jaar.

Keep up the good work!

Frank


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 31 okt, 2006 23:14 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
rodeHY schreef:
Tjongejonge, wat een werk zeg! Het merendeel van de foto's zul je zelf gemaakt hebben schat ik zo in, dus ik moet je vast wel eens gezien hebben. Maar het gekke is, ik heb op een meeting nog nooit iemand zien lopen die op het tekeningetje in je avatar lijkt!

Ho, wacht ff!
Er zijn maar weinig foto's van mijn hand!
Het overgrote deel van de (lage resolutie) foto's komt van het hyarchief van Erwin Kulsdom, die wel vaker op meetings komt (c.q. een bus heeft die geen angst heeft voor meetings ;)). Kan niet missen, een van de twee gele-bus-met-vriendelijke-reus-aan-'t-stuur :)
Hij heeft veel van die foto's gemaakt en verzameld, ik ben met mijn Galerhy begonnen omdat zijn website vaak onbereikbaar is (Geocities...) en ik ondertussen op Marktplaats en zo meer bussen had ontdekt.

Citaat:
Zou leuk zijn dat iedere eigenaar de grote veranderingen en met name verbeteringen aan zijn of haar HY in het archief kwijt kan. Bijvoorbeeld: sept. 2005: afscheid genomen van de oude uitlaat en een maatwerk-HY-uitlaat van EPS laten monteren. Geen zorgen meer de komende 30 jaar.

Een online logboek kan best een optie zijn ja.
(open je nog een topic over de ombouw naar die EPS uitlaat? Ben wel geinteresseerd! :D)

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 31 okt, 2006 23:37 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 16 mei, 2006 22:46
Berichten: 311
Woonplaats: Terherne
[quote="LEiPiEopen je nog een topic over de ombouw naar die EPS uitlaat? Ben wel geinteresseerd! :D)[/quote]

Ik ben nog wel voornemens een fotoserie te maken en op dit forum te publiceren. Patje74 heeft al eens aangeboden om uit te leggen hoe ik dat kan doen, maar de HY staat inmiddels op stal en foto's heb ik nog niet gemaakt. Dat zal dus wel volgend voorjaar worden...


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 nov, 2006 12:25 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: vr 31 maart, 2006 11:28
Berichten: 1085
Woonplaats: Amsterdam
Leuk man, al die plaatjes. Geeft je weer het gevoel dat je er niet alleen voor staat met zo'n oud ding :lol: .

_________________
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: GalerHY
BerichtGeplaatst: wo 01 nov, 2006 19:24 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 Profiel

Geregistreerd: do 28 sep, 2006 19:39
Berichten: 9
Woonplaats: Rotterdam
Nog even een tip voor de foto's die worden gebruikt voor de toekomstige GalerHY. Vergeet vooral niet de maker van de foto te vermelden, dit alles heeft te maken met het zgn. copyright. Verder spreek ik de hoop uit dat we er gezamelijk wel uitkomen. :wink:

groetjes, Ron

_________________
Ik verzamel foto's, folders,boeken, modellen etc. van de Citroen H-HY-HW-HZ en hoop ooit nog eens een HY te bezitten.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 nov, 2006 19:38 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Vandaar de algemene disclaimer helemaal onderaan... verder hangt op dit moment aan een kenteken een bron, maar dat klopt natuurlijk niet voor wagens met meerdere foto's van meerdere bronnen (al gaat het tot nu toe nog redelijk).

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group