Het is nu ma 18 jun, 2018 22:51


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Re: ID19P carburatuer
BerichtGeplaatst: ma 28 nov, 2016 10:15 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
 Profiel

Geregistreerd: di 12 aug, 2003 19:43
Berichten: 227
Woonplaats: Haarlem
Je zou verwachten dat het geen invloed heeft op de LPG instelling daar de LPG flens/ instroom vóór de carburateur plaatsvindt. Alleen het gedeelte voor de LPG instroom heeft invloed. Hopelijk gaat er alleen wat meer lucht doorheen!

_________________
HY rijder sinds 1995.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: ID19P carburatuer
BerichtGeplaatst: ma 28 nov, 2016 18:53 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: do 12 maart, 2009 9:12
Berichten: 259
Woonplaats: alesund Norway
Dat zou dan toch betekenen dat het mengsel armer wordt. Ik verwacht dat er iets meer lpg bij moet. Maar misschien zie ik dat verkeerd?

_________________
HY 1964 geel US-04-51 "DUBBUS"


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: ID19P carburatuer
BerichtGeplaatst: di 29 nov, 2016 8:55 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 20 apr, 2006 12:41
Berichten: 407
Doordat de oude carburateur een kleinere doorlaat heeft, is de onderdruk boven de carburateur in het oude geval groter dan bij de nieuwe ID19P carburateur.
Gevolg is volgens mij dat er nu minder LPG wordt aangezogen en hij nu dus armer is.
Ik denk dus dat het klopt dat hij iets rijker gezet moet worden.

_________________
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: ID19P carburatuer
BerichtGeplaatst: di 29 nov, 2016 10:33 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
 Profiel

Geregistreerd: di 12 aug, 2003 19:43
Berichten: 227
Woonplaats: Haarlem
Ik denk dat de zeer geringe onderdruk ter plekke van de LPG flens alleen afhankelijk is van de grootte van de luchtstroom door het geheel. De drukval in de carburateur heeft geen invloed op de onderdruk in de LPG flens. De hopelijk grotere luchtstroom resulteert dus in een grotere LPG hoeveelheid.

_________________
HY rijder sinds 1995.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: ID19P carburatuer
BerichtGeplaatst: di 29 nov, 2016 12:17 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: do 12 maart, 2009 9:12
Berichten: 259
Woonplaats: alesund Norway
oftewel de geleerden zijn het er niet overeens...

Het lijkt mij dat de maximale hoeveelheid LPG beperkt wordt door de stelschroef. Oftewel een grotere luchtstroom wil wel meer LPG meenemen maar dan moet ie dat wel kunnen krijgen oftewel de stelschroef moet verder open.

maar ik ben geen expert alleen wel redelijk goed in logisch denken volgens mijzelf ;-))

_________________
HY 1964 geel US-04-51 "DUBBUS"


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: ID19P carburatuer
BerichtGeplaatst: do 24 mei, 2018 9:59 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: do 12 maart, 2009 9:12
Berichten: 259
Woonplaats: alesund Norway
inmiddels rijd ik nu met de nieuwe carb. HY heeft meer vermogen. Op eerder genoemde helling hoef ik niet meer terug naar zn 2, ook niet op gas.
heb zowel benzine als gas handmatig opnieuw op gevoel afgesteld na montage nieuwe bougiekabels.

Daarbij viel het me op dat hij op benzine bij helemaal ingedraaide mengstelschroef gewoon blijft lopen, te grote stationair sproeier?



verbruik weet ik niet en ik rijdt niet zoveel dus dat duurt nog well een tijdje.

_________________
HY 1964 geel US-04-51 "DUBBUS"


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: ID19P carburatuer
BerichtGeplaatst: do 24 mei, 2018 11:28 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 12 aug, 2014 16:31
Berichten: 753
Woonplaats: Breda
Zou de gasklep iets te ver openstaan? Dan is niet alleen de stationaire maar ook de hoofdsproeier aan het werk.

_________________
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance
XM V6
Fiat Topolino 1938

Als alles uit de hand dreigt te lopen:
http://www.family-life.nl/


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group