Dank je JanW, Er gaat een heel verhaal aan vooraf. sorry voor de onvolledigheid maar dat stond ergens anders?
Gereviseerd H78 blok van HYteam, rotor van electroniesche ontsteking "nition industries" verdeler zit iets gedraaid door gleuf in blok bij nokkenas wat iets gedraaid zat, maar is gekorigeerd door huis mee te draaien, is oude carburateur, hoe oud weet ik niet. bij koud starten komt er genoeg (te veel?) benzine in carburateur. start goed zonder choke of gas. bij gasgeven of choke ploft en sputterd motor of stopt motor, bij niets doen loopt motot erg onregelmatig en gaat na een paar minuten meer ploffen.
tot nu toe 4 ritten van 15 a 20 km mee gereden waarbij motor steeds sneller ging draaien. tot paniek bij stoplichten toe. gas geven om niet af te slaan en tegelijk remmen om niet door rood te rijden
ideëen die langs kwamen:
nokken as of ketting verkeerd gemonteerd,
valse lucht - verkeerd mengsel,
bougie kabels verkeerdom/verwisseld/kruislings,
ontsteking,
carburateur niet goed,
compressie, ???
tegen argumenten:
hoe kan motor draaien als nokken as of ketting niet goed zit?
verschillende ontstekingen en kabels geprobeerd.
ik heb gekeken maar de bougie kabels zitten niet verwisseld. of ik ben blind.
Nog te testen:
valse lucht, andere carburateur, compressie? wat nog meer???
Compressie meten heb ik geen spullen voor en carburateur afstellen weet ik niet hoe dat moet.
ik moet op zoek naar de bij mij missende bladzijde van handboek over carburateur
Eigenlijk is dit een oproep voor iemand die me komt helpen tegen rijskosten en hulp vergoeding want ik weet het niet meer, heb het nooit geweten.
Frank van der Meulen, een Citroën garage in eindhoven heeft er naar gekeken maar gaf het na drie dagen op, Hij weet van HY niet genoeg om dit probleem op te lossen. Ik moet nog vragen wat hij precies geprobeerd heeft. weet mandag hopenlijk meer.
communicatie gaat stroef met mensen die geen tijd hebben om de telefoon op te nemen
Zucht...