Zal morgen nog een paar "plaatjes" schieten.
Citaat:
Dat 3 pootje eraf halen is met een trekker zo gepiept
We hebben vandaag (na het verwijderen van de borgring alsmede de smeernippel) onder de pers de as uit het "sterstuk" (zoals het officiëel heet) geperst, vervolgens beide hoezen geplaatst waarna het sterstuk wederom retour kon worden gezet d.m.v een holle pijp + hamer.
Citaat:
Zou een universele aandrijfas-hoes iets zijn? Dan hoeft de as niet uit elkaar. Met speciaal gereedschap wordt de hoes zover uitgerekt dat hij over de homokineet heen kan.
Nou Joost ... deze hoezen bestaan uit zeer dik en zeer stug rubber, je krijgt ze onmogelijk zó ver opgerekt dat ze over die homokineet of over dat sterstuk kunnen worden geschoven. Zoals JanW al schreef was het verwijderen van het sterstuk eigenlijk een fluitje van een cent. Mits ... je natuurlijk beschikt over het benodigde gereedschap ...
Citaat:
Dat hij door slechte aandrijfassen gaat schudden ...
Het ligt dus ook niet aan de assen maar aan het tripode-gedeelte. En ja hoor, het hele zaakje stond zeer duidelijk zichtbaar heen en weer te schudden.
We hebben vandaag nog even zitten filosoferen over het hóe, wàt en wáárom, waarbij Albert H. consequent als reden aanhoudt dat Otje vele, vele kilometers moet hebben gemaakt. Alle nu aan het licht gekomen gebreken en slijtages (zoals o.a. onlangs dus is gebleken bij de revisie van de V-bak en nú door die tripode) zijn puur het gevolg van "slijtage door normaal gebruik". En ik vertrouw op de ervaring en deskundigheid van Albert. Soît.
Hint: er van uitgaande dat iedere rHYder (minimaal) één maal per jaar z'n TUB helemaal checkt en (eventueel) een "beurt" geeft (olie, bougies, doorsmeren, luchtfilter etc. etc. ...) is het misschien nog helemaal niet zo'n gek idee eens een proefritje te maken met de binnen-motorkap open. Je "hoort" en "ziet" dan wat er in het vóóronder gebeurt ...