Het is nu do 28 maart, 2024 21:16


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Veel compressie en carterdruk
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2007 15:40 
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: ma 23 aug, 2004 11:21
Berichten: 12
Woonplaats: Hoogeveen
Hallo, wie kan mij helpen?
IK heb het volgende met mijn motor
Heel veel compressie, de startmotor kan hem er zelfs niet meer doorheen trekken, (mijn H uit 1957 is nog 6 volt)
Tevens heb ik veel druk in het carter, de olie sputtert naar boven en er komt veel rook uit het olievul gat.

Wat zou er moeten gebeuren om dit te verhelpen.
een complete of gedeeltelijke revisie????

_________________
Bezitter van een Franse lijkwagen uit 1957


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2007 16:12 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Staan je kleppen goed?

Ree


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2007 22:14 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: vr 31 maart, 2006 11:28
Berichten: 1085
Woonplaats: Amsterdam
Hmmmmmmm Franse lijkwagen uit 57, dat kan alleen de ex- van Jaap Kol zijn of niet. Die heb ik horen lopen op Citromobile, dus je kleppen staan goed als je er niets aan hebt veranderd.

Heb je er iets aan gedaan aan onderhoud of anderzins of is het ineens gekomen ?

Hoe zit het met het koelsysteem, als er een lek is naar de otor zie je misschien verdunde olie, of zitten je cilinders vol met vloeistof en trekt hij daarom niet. Maar dat houden doorgaans je slangen niet vol en dan zal er eerder een van scheuren. Moeilijk om zo een diagnose te stellen achter de PC, maar misschien moet je, je carterpan eens loshalen en kom je er zo achter. Dat ding heeft natuurlijk alleen maar korte ritjes gemaakt van- en naar de begraafplaats, misschien ligt je carter vol met drab en heb je geen ontluchting.

_________________
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 aug, 2007 8:09 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: za 06 sep, 2003 14:38
Berichten: 704
Dat kan je aan de olievuldop zien,vol met witte sludge


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 aug, 2007 15:11 
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: ma 23 aug, 2004 11:21
Berichten: 12
Woonplaats: Hoogeveen
De kleppen staan goed. Ik heb toevallig net de carterpan eraf gehad in verband met lekkage. Dus nieuwe pakkingen opgezet.
Ik heb geen lekkage van koelwater, deze blijft keurig op niveau.

Zou het dan toch slijtage zijn??????

_________________
Bezitter van een Franse lijkwagen uit 1957


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 aug, 2007 15:20 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Startmotor nog fris?

Hoe gaat het met de slinger?

Heb je de compressie gemeten?

Ree


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 aug, 2007 15:44 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: za 06 sep, 2003 14:38
Berichten: 704
Maak de carterontluchting eens goed schoon en contoleer de accu en de
startmotor


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 aug, 2007 16:15 
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: ma 23 aug, 2004 11:21
Berichten: 12
Woonplaats: Hoogeveen
De accu en startmotor zij zeker goed, pas nog een nieuwe Bendex op gezet, ik zal de ontluchting nog eens goed controleren

_________________
Bezitter van een Franse lijkwagen uit 1957


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 aug, 2007 16:30 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 20 apr, 2006 12:41
Berichten: 432
Misschien gek hoor,
maar is er misschien een klep gebroken of zo, die nog in de verbrandingskamer ligt en daardoor je motor niet goed ronddraait (jij noemt het compressie maar het kan ook een of andere blokkering zijn)
misschien zit er ook wel een gat in je zuiger of zo, vandaar het cartergas?

Check eens de compressie van alle cylinders met een compressiemeter, dit kan een aanwijzing geven of er iets ergs aan de hand is.

Groeten,
Edwin.

_________________
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group