Het is nu do 28 maart, 2024 13:14


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: vervanging verwarmingsslangen
BerichtGeplaatst: di 02 dec, 2003 22:06 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 Profiel

Geregistreerd: di 02 dec, 2003 21:40
Berichten: 2
Woonplaats: wilp
Onze oude slangen voor de warme lucht waren gescheurd en de binnen-isolatie was lekker verkruimeld; die werd dus regelmatig de cabine in geblazen. Mooie nieuwe slangen gehaald in ons gewaardeerde magazijn en dus maar snel even monteren. Drie van de vier aansluitingen gaan heel goed, maar dan komt het vraagteken: hoe kom ik bij de aansluiting die achter de ruitenwisser-motor zit?????
Vanaf de voorkant kan niet; via het dashboardkastje kan niet......., maar kan ik over de volle breedte het bovenst paneeltje onder de voorruit weghalen???????? Hoe dan wel?
Wie kent de slimme truc of het vernuftige antwoord???
Alvast bedankt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: rotklus
BerichtGeplaatst: wo 03 dec, 2003 23:23 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 Profiel

Geregistreerd: zo 31 aug, 2003 22:41
Berichten: 2
:twisted: ik heb het vorig jaar gedaan en er is volgens mij geen andere oplossing dan veel geduld en freubelwerk. Succes, Pepijn


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 dec, 2003 0:06 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
 WWW  Profiel

Geregistreerd: di 05 aug, 2003 23:31
Berichten: 103
Woonplaats: arnhem
ik heb ze ook vervangen en het is zoals ik mij herriner een pruts klus .Mijntip is spuit alle boutjes en moertjes in met siliconen spray of kruipolie bij mij zijn er twee afgeknapt. Zewaren goed verroest . Vervang ook meteen de rubberringen van de ruiterwisser assen of dicht het af met siliconenkit .Succes la Souris

_________________
Nederlands kampioen Living Statues 2007 - samen met 10 andere beelden - http://www.beeldje.nl


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: vervanging verwarmingsslangen
BerichtGeplaatst: do 08 jan, 2004 20:52 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 Profiel

Geregistreerd: di 02 dec, 2003 21:40
Berichten: 2
Woonplaats: wilp
gerard meeuwsen schreef:
Onze oude slangen voor de warme lucht waren gescheurd en de binnen-isolatie was lekker verkruimeld; die werd dus regelmatig de cabine in geblazen. Mooie nieuwe slangen gehaald in ons gewaardeerde magazijn en dus maar snel even monteren. Drie van de vier aansluitingen gaan heel goed, maar dan komt het vraagteken: hoe kom ik bij de aansluiting die achter de ruitenwisser-motor zit?????
Vanaf de voorkant kan niet; via het dashboardkastje kan niet......., maar kan ik over de volle breedte het bovenst paneeltje onder de voorruit weghalen???????? Hoe dan wel?
Wie kent de slimme truc of het vernuftige antwoord???
Alvast bedankt!


De klus is inmiddels geklaard en het is inderdaad wat prutswerk, maar met de aanwijzingen en ook nog een tekening van Stan is het heel goed gelukt. De slangen uit het magazijn passen qua diameter uitstekend en we merken duidelijk dat de warmte nu de cabine binnenkomt!
Eigenlijk kun je vanuit het werkplaats handboek in grote lijnen het verhaal volgen voor het verwisselen van een ruitenwissermotor. Nog een tip: de dikke slang moet vanachter de ruitenwissermotor een hele rare bocht maken via twee plaatdelen. Dit lukt het beste van binnenuit; het doorschuiven is dan met wat geduld redelijk goed te doen.
Voor wie er warmpjes bij wil zitten: veel succes! :)


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group