Het is nu do 28 maart, 2024 16:15


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: ik krijg geen druk op rem systeem, maar waarom niet ???
BerichtGeplaatst: do 02 feb, 2012 10:02 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 26 okt, 2008 8:00
Berichten: 25
hallo , naar ik hoop , deskundigen :

ik heb een nieuwe ( maar ook echt een nieuwe) hoofdrem cylinder geplaatst en dacht met ontluchten van het systeem, alles weer inorde te hebben.
maar doet zich het volgende probleem voor :

bij het ontluchten komt er een keer iets olie en daarna niets meer, geen olie geen lucht. in de hoofdrem cylinder hoor je olie iets lopen en het rem pedaal heeft dan ook geen enkele druk meer

het lijkt net alsof de HRC zich niet goed met olie vult, ik ga er vanuit dat de HRC goed is en dan moet het probleem bij de aanvoer van de olie zitten of bij de vulling van de HRC.

is het mogelijk dat het probleem te maken heeft met :

vrije slag rem pedaal

stand van cylindertjes in HRC ten opzichte van vul openingen

moet de HRC geforceerd gevuld worden ( heb het rem pedaal al heel vaak op en neer gehad )

of toch iets anders ??

wij weten het niet meer dus wie kan ons helpen??

groeten Bart Prins


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: ik krijg geen druk op rem systeem, maar waarom niet ???
BerichtGeplaatst: do 02 feb, 2012 11:29 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Ook belangrijk te checken: de leidingen naar het reservoir: zijn de leidingen helemaal goed? Zitten de wartels goed? En is het rubber van het reservoir goed?
En met goed bedoel ik lekvrij :D

Oh en mocht je de vloerplaat er uit hebben: leg een blok hout onder het rempedaal zodat het niet dieper ingeduwd kan worden dan normaal!
Als de HRC te ver wordt ingeduwd krijgen de veren er in te veel druk en zullen ze minder ver terug veren.

De vrije slag van het rempedaal is deels afhankelijk van hoeveel tegendruk de HRC geeft, als die leeg is dan zal je vrije slag ook groter zijn dan normaal denk ik.

Wat je eventueel kan doen is de leidingen bij de HRC loshalen om daar direct te controleren of er olie doorheen gaat (edoch loopt het er dan wel uit, misschien vinger er op en dan rempedaal induwen?

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: ik krijg geen druk op rem systeem, maar waarom niet ???
BerichtGeplaatst: do 02 feb, 2012 23:35 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: zo 12 jul, 2009 22:17
Berichten: 671
Als ik dit heb (bij welk type auto dan ook) dan is dit vaak de HRC die zich niet goed vult met olie.

Ik ontlucht meestal (van tevoren) de HRC op de werkbank/ in de bankschroef. Door vingers op de uitgangen te houden waar normaal de leidingen op zitten. Dan pompen tot er goed olie uit de uitgangen komt. (met zijn 2en is makkelijker)
Ik weet dat dit bij HY moeilijk is omdat het reservoir niet direct op de HRC zit. Waarschijnlijk is het ook mogelijk als hij gemonteerd zit, zeker als je met 2 bent.

Wat Leipie zegt over de veren daar ben ik het niet mee eens. Een drukveer moet je op blok kunnen duwen (helemaal in) en moet dan de volle veerkracht behouden. Bij een trekveer is dit anders, die kun je overstrekken.
Een oude (gebruikte) HRC mag je nooit helemaal intrappen omdat dan de rubbers verder in de cilinder gaan dan normaal en daar kunnen ze als gevolg van corrosie lek raken. Bij een nieuwe HRC mag dit absoluut geen probleem zijn.
Vrije slag van rempedaal zou geen invloed moeten hebben, als je maar zorgt dat er vrije slag is. een millimeter is al genoeg. natuurlijk mag die vrije slag niet te groot zijn want dan duw je de zuiger te weinig in. Maar dit moet direct opvallen.

De leidingen van reservoir naar cilinder moeten goed doorstromen, even loshalen bij HRC en kijken of er goed remvloeistof komt.

De kans bestaat dat de HRC verkeerd in elkaar zit. Als de rubbers verkeerd zitten zal hij nooit druk op bouwen.


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group