185R400 / 185x400
185R400 / 185x400
Via vele omwegen werd ik geadviseerd om als laatste optie de 185x400 banden te monteren.
Heeft iemand hier ervaringen mee? Het is tenslotte dezelfde diameter. Wel werd vermeld dat dit mogelijk was
wanneer de HY bus niet boven een bepaalt gewicht uitkwam.
Heeft iemand hier ervaringen mee? Het is tenslotte dezelfde diameter. Wel werd vermeld dat dit mogelijk was
wanneer de HY bus niet boven een bepaalt gewicht uitkwam.
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Re: 185R400 / 185x400
Deze banden passen inderdaad perfect op onze bussen warre het niet dit dat de load index niet klopt, [maximaal gewicht wat een band mag dragen].
Volgens mij zijn het personenwagenbanden of zo.
- HY_Pino
- HY Forum Expert
- Contacteer:
Dit zijn de banden voor de traction 15 ofwel de zescilinder en dat is wel een zware jongen maar niet zo zwaar als onze busjes. Overigens worden de HY-voorremtrommels gemodificeerd om op deze tractions te kunnen passen, zo ver valt de appel dan ook weer niet van de boom.citroheeze schreef:Deze banden passen inderdaad perfect op onze bussen warre het niet dit dat de load index niet klopt, [maximaal gewicht wat een band mag dragen].

kortom een optie minder.
Wil natuurlijk wel veilig rijden in mijn HY
Wil natuurlijk wel veilig rijden in mijn HY

Ik heb op Citromobile een HY gezien die op 185R400 banden stond.
Of dit nu wat zegt weet ik niet maar het wordt dus wel gedaan..
Het was trouwens een belg met een mooi opgeknapte bus uit Stavelot in de belgische ardennen.
Edwin.
Of dit nu wat zegt weet ik niet maar het wordt dus wel gedaan..
Het was trouwens een belg met een mooi opgeknapte bus uit Stavelot in de belgische ardennen.
Edwin.
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961