Dit was gewoon niet mijn keuze...simpel toch? en als het nu alleen de plaatselijke bandenboer was geweest....maar het zijn zelfs gerenommeerde ID/DS bedrijven die dit doen....Maar goed, je dwaalt weer af...terug naar...Tja, waarom jij daarvoor gekozen hebt is mij volstrekt onduidelijk, lijkt me meer een vraag die je jezelf moet stellen. Dat die bandenboer het niet zoveel uitmaakt, dat snap ik wel. Die verkoopt namelijk gewoon banden en vindt waarschijnlijk de keuze van de banden de verantwoordelijkheid van de koper.
De discussie gaat over passende banden, en een 19-400 band op een 17-400 velg hoort gewoon officieel niet (en hoe groot is die breedtemarge dan wel? want 20mm is toch nog wel een behoorlijke marge!). Maar bij gebrek aan 17-400 banden is dit een alternatief natuurlijk... Rijd er zelf ook mee, 19-400 velgen kosten ook nog eens een vermogen, als je ze al kunt vinden...Als er iemand nog 1tje in de aanbieding heeft?Maar zoals eerder gemeld door Boudewijn is er een groot verschil tussen de discussie over diameter en breedte. Deze discussie ging oorspronkelijk over de diameter en niet over de breedte. Een velg heeft een grote gespecificeerde breedte marge voor passende banden (ook met een min & max natuurlijk).
En het zijn niet alleen de J7's in Frankrijk die op 16" lopen, die leuke HY ijscowagentjes die je in de Ardennen en op evenementen in Frankrijk tegenkomt als eens van dichtbij bekeken?
groeten,
Erwin