Bandenspanning vredensteins

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
Zusje
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
Kenteken: 07-95-SB
Contacteer:

Bandenspanning vredensteins

Bericht door Zusje »

Voor de jubileummeeting van het HY Team was ik nog niet zo overtuigd van het nut van de nieuwe banden. Eerlijk gezegd nooit aandacht voor gehad, een blik op het profiel vertelde me altijd dat het wel ok was. De presentatie van de nieuwe band bracht daar verandering in. Met enige misplaatste trots kon ik vaststellen dat mijn banden uit 1985/1986 waren. Ruim 23 jaar, de tweede set banden! Met waarschijnlijk de originele binnenbanden erin!

De presentator gaf mee dat ze bij vredenstein zulke oude banden in de testbank hadden gezet, ze hielden het 200 km vol, toen knapten ze uit elkaar. Natuurlijk; dat zijn extreme omstandigheden. Maar bedacht ik me, in de Pyreneeën bij een afdaling en natte weersomstandigheden uitwijken voor een overstekende hond is ook een extreme omstandigheid. Met de vakantie voor de boeg wist ik dat er maar 1 ding te doen stond. Het afrekenen deed pijn, voor dat bedrag koop je een citroen ax op marktplaats (of misschien wel een HY met enig optisch werk 8) )
Waarom vertel ik dit: misschien is er nog iemand die net als ik denk dat het nog wel gaat met die banden. Think again.

Dus ze liggen er nu onder en kom ik tot mijn vraag: is de bandenspanning gelijk aan die van de originele banden? Ik kan me namelijk herinneren dat de spanning hoger ligt dan in de boeken staat.

grtz,
Marc
Zusje is de naam van onze HY uit 1976.
Gerard 2cv
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Re: Bandenspanning vredensteins

Bericht door Gerard 2cv »

De bandenspanning is bedoeld voor het gewicht van de auto en Vredestein zijn al stugger als Michelin dus laat de spanning gelijk
Plaats reactie