Dotje
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: wo jun 14, 2006 7:41 am
- Locatie: Zuid-Limburg
Re: Dotje
als er geen driehoekje achter staat dan kun je contact opnemen met het oudheidkundig museum, zij zullen vast interesse hebben! (18de week 1974 of 1984, met driehoekje 1994)
ik heb je banden gezien bij CM en denk eerder aan 1974! Goed profiel trouwens!
ik heb je banden gezien bij CM en denk eerder aan 1974! Goed profiel trouwens!

Re: Dotje
En ga ook maar alvast op zoek naar nieuwe banden 
Van het voorjaar ben ik ook zo dom geweest om "even een ritje" te maken op banden van '94 (geen haarscheurtjes, 7mm profiel) omdat na weken de bestelling voor nieuwe banden nog niet binnen was. Bij de eerste put op de Belgische snelweg meteen een klapband. Na verloop van tijd is een band gewoon niet meer veilig.

Van het voorjaar ben ik ook zo dom geweest om "even een ritje" te maken op banden van '94 (geen haarscheurtjes, 7mm profiel) omdat na weken de bestelling voor nieuwe banden nog niet binnen was. Bij de eerste put op de Belgische snelweg meteen een klapband. Na verloop van tijd is een band gewoon niet meer veilig.
- brammie
- HY Forum Super Expert
- Berichten: 209
- Lid geworden op: ma jul 20, 2009 4:56 pm
- Kenteken: 33-AB-38
- Locatie: langweer
Re: Dotje
een band van 94 is nog niet zo oud maarrrrrrrrr..........
van wanneer was de binnenband????????
van wanneer was de binnenband????????
http://picasaweb.google.com/bram.martsen
HY 1978, 2cv6 1980, mehari 1969, en nog vele ouwe citroen's in de familie
HY 1978, 2cv6 1980, mehari 1969, en nog vele ouwe citroen's in de familie
Re: Dotje
Vervelend zo'n klapband.
Heb je kunnen uitvinden wat de reden was voor de klapband? Waren er beschadigingen aan de buitenband? Los loopvlak? Misschien niets te maken met de oude buitenband?
Toen mijn banden nieuw waren heb ik in Frankrijk een lekke band gehad. Gewoon een spijker. Met een vriendelijke mede camping gast naar een lokale garage gegaan. Het was toen nog een heel gedoe om een band te plakken.Sindsdien heb ik een nieuw binnenband bij me.
Bij mijn oude Volvo heb ik ook eens een klapband gehad. Op de autobahn bij 120km per uur. Later hoorde ik dat door wrijving tussen binnen en buitenband, bij het rijden van langere tijd met hogere snelheid de binnenband zo heet kan worden dat deze spontaan sneuvelt. Die van mij was toen gescheurd. Nu dromen wij HY rijders alleen maar van hoge snelheden, maar misschien is er bij jouw HY toen ook iets dergelijks gebeurd.
Eigenlijk is dit ook een reden om op nieuwe 16" velgen met tubeless banden over te schakelen. Een tubeless band zal minder snel snel leeglopen.
Leo
Heb je kunnen uitvinden wat de reden was voor de klapband? Waren er beschadigingen aan de buitenband? Los loopvlak? Misschien niets te maken met de oude buitenband?
Toen mijn banden nieuw waren heb ik in Frankrijk een lekke band gehad. Gewoon een spijker. Met een vriendelijke mede camping gast naar een lokale garage gegaan. Het was toen nog een heel gedoe om een band te plakken.Sindsdien heb ik een nieuw binnenband bij me.
Bij mijn oude Volvo heb ik ook eens een klapband gehad. Op de autobahn bij 120km per uur. Later hoorde ik dat door wrijving tussen binnen en buitenband, bij het rijden van langere tijd met hogere snelheid de binnenband zo heet kan worden dat deze spontaan sneuvelt. Die van mij was toen gescheurd. Nu dromen wij HY rijders alleen maar van hoge snelheden, maar misschien is er bij jouw HY toen ook iets dergelijks gebeurd.
Eigenlijk is dit ook een reden om op nieuwe 16" velgen met tubeless banden over te schakelen. Een tubeless band zal minder snel snel leeglopen.

HY rijder sinds 1995.
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 272
- Lid geworden op: ma mei 09, 2011 3:48 pm
- Locatie: Losser
- Contacteer:
Re: Dotje
Hoi samen,
Even een paar foto's van de banden, ik zie zo geen driehoek wil dat dus zeggen dat ze er vanaf het begin al onder hebben gezeten ( dus ik heb dus klassieke banden, misschien iets voor een antiquair ).
Wel veel koelspleetjes aan de zijkanten maar dat zal toen wel normaal zijn geweest.
Greetzzz
Even een paar foto's van de banden, ik zie zo geen driehoek wil dat dus zeggen dat ze er vanaf het begin al onder hebben gezeten ( dus ik heb dus klassieke banden, misschien iets voor een antiquair ).
Wel veel koelspleetjes aan de zijkanten maar dat zal toen wel normaal zijn geweest.
Greetzzz
- Bijlagen
-
- IMG_7685 [800x600].JPG (120.72 KiB) 36819 keer bekeken
-
- IMG_7680 [800x600].JPG (59.74 KiB) 36819 keer bekeken
-
- oldtimerband
- IMG_7684 [800x600].JPG (108.3 KiB) 36819 keer bekeken
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Dotje
Dus in ieder geval dus minstens 26 jaar oud...
Kwa hardheid van het rubber: dat kun je aardig aan het loopvlak zien, dat is dan ook vrij glad waarschijnlijk (tussen het profiel in dan natuurlijk
)
Hoe diep is het profiel nog?
De scheurtjes door je DOT code heen zijn wel aan de diepe kant denk ik (die wat verder naar buiten zijn echt maar oppervlakkig).
Kwa hardheid van het rubber: dat kun je aardig aan het loopvlak zien, dat is dan ook vrij glad waarschijnlijk (tussen het profiel in dan natuurlijk

Hoe diep is het profiel nog?
De scheurtjes door je DOT code heen zijn wel aan de diepe kant denk ik (die wat verder naar buiten zijn echt maar oppervlakkig).
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: vr mar 31, 2006 11:28 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Dotje
Als ik je een advies mag geven zou ik hier geen meter meer mee rijden. Het zijn absoluut onveilige banden. De weekmakers uit het rubber zijn echt weg en daardoor is het rubber hard en zorgt het niet meer voor een goede grip. Verder zijn de scheuren in de banden best diep. Ik kan me niet voorstellen dat er op dit moment geen vocht bij het karkas van de band kan komen. De draden van het karkas gaan hierdoor "rotten" waardoor je band spontaan uit elkaar kan vallen wat resulteert in een klapband.
Neem van mij aan dat ik al heel wat gevolgen heb gezien van het rijden op dit soort banden. Het is maar een klein oppervlak rubber dat je in contact houdt met de weg, en laat dat dan a.u.b. goed zijn. Ik zou niet lang nadenken. Niet meer rijden en de eerste klant worden van de nieuwe velgen met bijbehorende banden.
Neem van mij aan dat ik al heel wat gevolgen heb gezien van het rijden op dit soort banden. Het is maar een klein oppervlak rubber dat je in contact houdt met de weg, en laat dat dan a.u.b. goed zijn. Ik zou niet lang nadenken. Niet meer rijden en de eerste klant worden van de nieuwe velgen met bijbehorende banden.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 272
- Lid geworden op: ma mei 09, 2011 3:48 pm
- Locatie: Losser
- Contacteer:
Re: Dotje
jaja gij hebt gelijk, maar die nieuwe velgen ....daar horen we maar weinig van.
ben wel even aan het surfen geweest blijkt dat andere merken een landrover velgring hebben gebruikt.
morgen maar eens bij de landrover dealer snuffelen.
ben wel even aan het surfen geweest blijkt dat andere merken een landrover velgring hebben gebruikt.
morgen maar eens bij de landrover dealer snuffelen.