Het is nu do 28 maart, 2024 22:53


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Re: 4 velgen tegelijk eraf-hoe optillen?
BerichtGeplaatst: do 23 jun, 2011 2:34 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Citaat:
.....maar daar tegenover staat dat ze wel last hebben van onverwachts overstekende bloempotten!
Ssssssssssssssstt ! Is enkel voor intimi Jacques ! En zolang onze HY's er niet over struikelen ... gewoon negeren ! Wordt anders wéér zo'n oeverloos draadje ... :lol:
D'r zullen in héél Nederland vast nog wel meer onverwacht overstekende objecten blijken te zijn ... zie je ...


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: 4 velgen tegelijk eraf-hoe optillen?
BerichtGeplaatst: zo 26 jun, 2011 0:02 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 03 jun, 2011 22:53
Berichten: 270
Woonplaats: Hilversum
Het is allemaal gelukt met het optillen, en het verwisselen van de banden! Tijdens de proefrit wel ondervonden dat aandraaien met de hy kriksleutel nog een flinke na-aandraai vereist! De moeren kwamen gewoon los na een paar honderd meter rijden. Dat was wel ff schrikken. Gelukkig nu weer goed vast gedrasid met grote dop uit de ratelset.

Ben ook in Heesch geweest vandaag voor wat klein spul, en ben nu lid van de club dus ook. Morgen de middelste radiatorslang vervangen want die ontplote tijdens het rijden letterlijk. Gelukkig een paar boeren die het wel grappig vonden zo'n hy, en me met tape en een gietertje water konden helpen.
Gelijk ook de vsnaar vervangen dan maar.

Lekker klusweer ook dit weekend :)

_________________
Hy's alive! Klik hier voor mijn restauratie project: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: 4 velgen tegelijk eraf-hoe optillen?
BerichtGeplaatst: zo 26 jun, 2011 2:24 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
MicHyl,
allereerst een vraagje: waarom "MicHyl" wanneer "MicHYl" zóveel duidelijker is ... ?
Ten tweede: absoluut eens met jouw beredenering over een "alternatieve band". Onderschrijf jouw beslissing (uit eigen ervaring) volledig alhoewel er op dit Forum ... tig "deskundigen" daar hun eigen mening over ventileren.
Ten derde: schaf een ouderwetse "kruissleutel" aan om die wielmoeren vast te draaien. Is gewoonweg een "ietsiepietsie zékerder".
Ten vierde: dat lidmaatschap van "de club" is geen weggegooid geld. Je zult hebben geconstateerd dat daar in Heesch door al die vrijwilligers ( !!!) een absoluut "smul-paradijs voor HY-rijders" is ingericht. (waarvoor - telkens weer - mijn dank !!)
Geniet ervan en maak er ook gebruik van.
"We" zijn uiteindelijk allemaal "besmet met hetzelfde (aangename) virus !
Ten vijfde: als je één waterslang vervangt ... doe dan meteen die andere twee (dikke) ... Wèl zo veilig !
Succes !
Gert.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: 4 velgen tegelijk eraf-hoe optillen?
BerichtGeplaatst: zo 26 jun, 2011 9:04 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 03 jun, 2011 22:53
Berichten: 270
Woonplaats: Hilversum
Ik leer hier elke dag van de (forum)meesters. MicHYl moet het inderdaad zijn. Duidelijk een stuk duidelijker, zeker wanneer ik iets probeer te duiden 8)

Inderdaad zou ik eigenlijk gelijk de alle radiator slangen moeten vervangen. Niet aan gedacht bij het bestellen dat ze waarschijnlijk allemaal even poreus zijn.
Nouja toch vandaag maar vast die middelste doen, een goede blik op de andere slangen werpen en ze gelijk vast op het to-do lijstje zetten.

Kruissleutel of dop in doppenset. Ik ga denk toch voor een dop. Tenzij ik ergens een kruis tegenkom in de goede maat.

En het virus ja. Ik had al een Dyane virus, en nu dit HY virus er nog bij. Vreselijk hoor :mrgreen:

_________________
Hy's alive! Klik hier voor mijn restauratie project: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: 4 velgen tegelijk eraf-hoe optillen?
BerichtGeplaatst: zo 26 jun, 2011 13:57 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
MicHYl schreef:
Ik leer hier elke dag van de (forum)meesters. MicHYl moet het inderdaad zijn.

At your service :)
Erm, A votre service! natuurlijk

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group