Citaat:
na een donatie van circa 18 euro ...
(in het magazHYn: € 13,50 voor een "nieuwe" ...). Maar even daargelaten: je kunt de (juiste) werking van de thermostaat ook controleren door 'm in een bak water te leggen (samen met een thermometer) en vervolgens dat water aan de kook te brengen. Bij ca. 70*C moet de thermostaat "open" gaan staan.
Vooropgesteld: je moet er van uitgaan dat die nieuwe temperatuurmeter uit het magazHYn nauwkeurig dient te zijn.
Echter: (heb zelf een "electrische" temperatuurmeter, merk "Equus" (uit de vorige eeuw)) kàn het zijn dat, indien er niet een constante (minimale) spanning van 12 Volt op het geheel staat, de meter kán afwijken.
Mijn meter geeft bijvoorbeeld, winter of zomer, altijd een
minimale "bedrijfs-temperatuur" aan van 85*C. Maar, ondanks een nieuwe spanningsregelaar, wordt mijn accu tijdens het rijden dan ook constant opgeladen met 14,5 tot 15/16 Volt (heb een extra elektronisch/digitaal Volt-metertje in het circuit geplaatst). Ik vermoed dat deze hogere "voeding" óók invloed heeft op de sensor en dus óók de "stand" van de temperatuurmeter. Zou - omgekeerd evenredig - dus óók kunnen gebeuren bij een te laag voltage.
Benieuwd naar het verdere verloop van jouw ervaringen ...