Ze gaan vertikaal naar beneden, via de voorkant. Ze hechten midden in de hoes (daar waar zeg maar de vouw zit bij half opgevouwen stand) en gaan vandaaruit naar de onderste openingen in de grille.
Half opgevouwen gaan ze dus gewoon naar beneden, helemaal uitgevouwen lopen ze dus over de onderste helft van de hoes naar beneden (zodat de onderkant niet zo kan flapperen).
"Simpel, effectief, Citroën" maar ook "niet bijster weersbestendig, op den duur vergaand, Citroën"
(klik voor groot, maar omdat het te donker is kon ik geen close-ups maken en kreeg m'n haken ook ff niet los, zijn ook gemaakt om alleen indien echt nodig los te gaan
)
Geloof dat een betere naam voor textielelastiek gewoon bandelastiek is, iig dat witte elastiek van een centimeter breed wat in kleding gebruikt wordt.
Oorspronkelijk is het gewoon meegestikt, maar moeders zag het niet zo zitten om haar goede machine te gebruiken op dit harde vinylachtige spul, dus heb tegen de lat die er al inzit ter versteviging voorzien van een aluminium stripje (zelfde als de haakjes) die er tegen aan geschroeft.
Daar omheen het elastiek geknoopt en met secondenlijm de knoop gezekerd. De gaten waar het elastiek door de hoes heen komen zaten er al, in deze uitvoering zijn die niet verstevigd ofzo.
Ty-Rap een merknaam, cool weer wat geleerd, maar ja ik koop nooit het echte merk
En ja: excuses voor het gebrek aan bumper, die ligt bij de poedercoater (en ik heb er zelfs al zo mee rondgereden, foei
)