andere bak, mijn overwegingen
Re: andere bak, mijn overwegingen
Idd, je hebt een BDP sensor nodig die bv een ontbrekend tandje op het vliegwiel detecteert. Het is best arbeidsintensief. Achteraf moet je ook naar een rollenbank om alles goed af te stellen. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Re: andere bak, mijn overwegingen
Klopt, heb ik ook al aan gedacht en ook al mee bezig geweest (weliswaar voor een eend, maar het verschil is 2 injectoren) een injectiesysteem (alle losse onderdelen) kost al snel €1000,-- ! en dan nog inbouwen en afstellen.... dus als dat niet hoeft, was ik dat niet van plan.Ree schreef:Hoi Rusty,
Het meeste vermogen krijg je uit je blok door er een electronisch injectiesysteem op te zetten, bijvoorbeeld VEMS of Megasquirt. Een lambda gestuurde injectie is qua vermogen en verbruik altijd beter dan een carburateur. Het liefst doe je dit op een kop van een aller eerste type DS, deze heeft vier inlaten in de kop (ipv 1 uit ons inlaatspruitstuk) waardoor je ITB's perfect kan aansturen.
Ree
dus bedankt voor de input, maar dit is voor ons een goede reden om het niet te doen en net zoals jou ervaring met een andere carburateur, er is echt wel meer uit het blok te halen met een andere carb!
heeft er nog iemand een koppel/ vermogens grafiek van het 1900 blok?
greetzzzzzzzzzz
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: andere bak, mijn overwegingen
Geen grafiek, maar volgens het werkplaatshandboek is het maximum vermogen bij 3650rpm (48PK) en het maximum koppel al bij 1500rpm (13.3mkg/140Nm).
Overigens nog nagedacht over dat poelieverhaal: volgens mij is de poelie aan de voorkant direct met de krukas en dus direct met het vliegwiel verbonden, toch? De nokkenas wordt met de distributieketting aangedreven vanaf diezelfde as. De man had het er over dat de poelie op zijn DS dus op nokkenassnelheid loopt, zal dan wel een later blok zijn of zo.
Overigens nog nagedacht over dat poelieverhaal: volgens mij is de poelie aan de voorkant direct met de krukas en dus direct met het vliegwiel verbonden, toch? De nokkenas wordt met de distributieketting aangedreven vanaf diezelfde as. De man had het er over dat de poelie op zijn DS dus op nokkenassnelheid loopt, zal dan wel een later blok zijn of zo.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
- LeoG
- HY Forum Liefhebber
- Berichten: 29
- Lid geworden op: do jul 26, 2012 10:26 am
- Kenteken: DA-49-85
- Locatie: NAALDWIJK
Re: andere bak, mijn overwegingen
Die HY van My snort met 100km p/u net voor de truckers uit, heuveltje op wat minder ik heb geen haast.
LeoG
Mooie Dag
Mooie Dag
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1725
- Lid geworden op: do sep 04, 2003 11:59 pm
- Locatie: Asten (N.B.)
- Contacteer:
Re: andere bak, mijn overwegingen
Heb óók een AZU-utje ...
Kan er ook dít van maken ...
https://www.youtube.com/watch?v=T6NPXnfmShA
't is maar nèt waar "het origineel" ophoudt te bestaan ...
"Looks like ... but isn't"
Kan er ook dít van maken ...
https://www.youtube.com/watch?v=T6NPXnfmShA
't is maar nèt waar "het origineel" ophoudt te bestaan ...
"Looks like ... but isn't"
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
Re: andere bak, mijn overwegingen
Thnx voor de data! HY 1900 blok is natuurlijk een lange slag blok, dus veel koppel bij lage toeren en liever niet teveel hoge toeren!
tuurlijk kun je van iedere auto een wanstaltelijk gedrocht maken, dat is echt niet de bedoeling, de bedoeling is om het geheel enigszins aan te passen aan te passen naar huidige normen, en dan vooral de dingen die dus niet geschikt zijn voor waar wij de HY voor gebruiken! dus liefst alleen bak aanpassen en remmen upgraden.
kijk hier maar eens, degene die weet wat hier anders aan is door alleen naar het plaatje te kijken gaat door voor de koelkast! toch is er veel aan veranderd! lees als je een upgrade interessant vindt het hele verhaal maar en als je alleen HY origineel interessant vindt de eerste paar pagina's maar eens door, HY is mooi netjes opgeknapt met een minimum aan plamuur e.d.!
link: http://retrorides.proboards.com/thread/ ... an?page=11
greetzzzzzzzzzz
tuurlijk kun je van iedere auto een wanstaltelijk gedrocht maken, dat is echt niet de bedoeling, de bedoeling is om het geheel enigszins aan te passen aan te passen naar huidige normen, en dan vooral de dingen die dus niet geschikt zijn voor waar wij de HY voor gebruiken! dus liefst alleen bak aanpassen en remmen upgraden.
kijk hier maar eens, degene die weet wat hier anders aan is door alleen naar het plaatje te kijken gaat door voor de koelkast! toch is er veel aan veranderd! lees als je een upgrade interessant vindt het hele verhaal maar en als je alleen HY origineel interessant vindt de eerste paar pagina's maar eens door, HY is mooi netjes opgeknapt met een minimum aan plamuur e.d.!
link: http://retrorides.proboards.com/thread/ ... an?page=11
greetzzzzzzzzzz
Re: andere bak, mijn overwegingen
Nog een overweging: http://youtu.be/g-NEIjzuiks