Ferry: intussen contact gehad met Ben Boortman, ga komende week bij hem langs. (enne ... beslist NIET gratis hoor ...)
Betreft inderdaad een Porsche-druklager waarbij een pas-bus + aangepaste veertjes dienen te worden gemonteerd. Normalerwijze maakt de "vork" voor de koolstofring op de koppelingsstang een soort "lepel-beweging" (hoe klein dan ook). Impliceert dat de koolstofring telkens een paar ... honderdste milimeter omhoog en omlaag schuift bij het koppelen. Bij een druklager kan dit absoluut niet; de pas-bus dient ervoor te zorgen dat het druklager niet beweegt ten opzichte van de prise-as.
En (natuurlijk ...
) weer enkele plaatjes. Zoals te zien is zit er een dikke aanslag op de zuigers alsmede bij de kleppen. Was gelukkig heel makkelijk te verwijderen; ik vermoed dat dit aangekoekte onverbrande olie is die zich tijdens de laatste kilometers heeft vastgezet.
Neem aan dat velen van jullie die beruchte lange steile helling ten zuiden van Luik kennen ... Die laatste kilometers "downhill" bestonden uit enkel en alleen continue afremmen op de motor. Vandaar dat mijn vermoeden (versleten zuigerveren) tóch wel juist blijkt te zijn.
Bijlagen: |
DSC00547.jpg [ 219.58 KiB | 33213 keer bekeken ]
|
DSC00548.jpg [ 239.77 KiB | 33213 keer bekeken ]
|
DSC00549.jpg [ 225.64 KiB | 33213 keer bekeken ]
|
DSC00550.jpg [ 213.07 KiB | 33213 keer bekeken ]
|
DSC00556.jpg [ 257.92 KiB | 33213 keer bekeken ]
|
DSC00561.jpg [ 199.01 KiB | 33213 keer bekeken ]
|
DSC00562.jpg [ 225.86 KiB | 33213 keer bekeken ]
|
DSC00565.jpg [ 231.51 KiB | 33213 keer bekeken ]
|
DSC00567.jpg [ 196.72 KiB | 33213 keer bekeken ]
|