Het is nu do 28 maart, 2024 17:51


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Re: MurpHY krijgt LPG
BerichtGeplaatst: zo 27 apr, 2014 1:38 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Geweldig ! Gefeliciflapstaart !
Voorlopig twee jaar zonder kopzorgen en "geld òver" (.....) om daarmee àndere "HY-euvels" te bekostigen ...
Kortom: een BLHYE RHYDER !

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: MurpHY krijgt LPG
BerichtGeplaatst: zo 27 apr, 2014 14:19 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 09 jan, 2009 23:18
Berichten: 306
Woonplaats: Oterleek
Gefeliciteerd met het resultaat!

Ik heb het item met belangstelling gevolgd omdat ik wanneer de financiën het toelaten ook aan de lpg wil.
Ik weet het, het verdiend zichzelf terug, maar je moet wel eerst kunnen investeren.
Alleen weet ik nog niet of ik zo'n ingrijpende verbouwing aan mijn '67-er carrosserie wil :? Maar jij had dezelfde twijfels in het begin las ik.

_________________
Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: MurpHY krijgt LPG
BerichtGeplaatst: zo 27 apr, 2014 16:36 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Ja, je moet tenslotte zagen in je carrosserie, maar aan de andere kant: op zich is dat wel waar Citroen de bus voor bedacht had: helemaal aan te passen. En ach, MurpHY heeft al aardig wat reparaties gehad, zal nog iets van 90% origineel staal zijn ;)
Maar ja: het doet wel ff pijn om voor de verandering de slijpschijf te zetten in een stuk waar helemaal niks mis mee is. En het kost nog best een boel ruimte, maar goed dan nog is er van de 7 kuub nog iets van 6.5 kuub ruimte over en is mijn kilometerbrandstofprijs nu hetzelfde als van de C1!
Kwa investering: er worden nu echt massaal LPG installaties uitgebouwd, bij de RDW waren ze aangenaam verrast dat er nu eens een oldtimer langs kwam voor inbouw, ze hebben de laatste maanden alleen maar uitbouw gedaan.

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: MurpHY krijgt LPG
BerichtGeplaatst: di 29 apr, 2014 0:23 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Tja, vanwege haar "jeugdigheid" is Otje tegenwoordig weer in de greep van de (volledig ouderwetse volle pond -weliswaar "kwart-camper" -tarief) MRB, maar blijft haar LPG-installatie gewoon gehandhaafd. Gisteren even de grens over naar België en de LPG-tank weer gevuld: EUR 0,48 per liter !
Tevens benzinetank weer aangevuld: EUR 1,45 per liter.
Blijft het tóch nog een beetje "leuk" ...

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: MurpHY krijgt LPG
BerichtGeplaatst: di 29 apr, 2014 19:15 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: za 24 jul, 2004 15:33
Berichten: 942
Woonplaats: Didam Gld
Precies Gert, Ik tank uit principe ook alleen maar over de grens.

gr Teun

_________________
Franse HY72 uit 1978
http://picasaweb.google.nl/tvbaaren/
http://nl.youtube.com/user/tvbaaren


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: MurpHY krijgt LPG
BerichtGeplaatst: di 29 apr, 2014 21:49 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: di 12 aug, 2003 19:43
Berichten: 262
Woonplaats: Haarlem
Voor mij is helaas de grens te ver weg.... En in Haarlem zijn bijna geen LPG stations meer! Gelukkig kan ik op een tank ruim 600km rijden dus als we wat goedkoops tegen komen na 400km tanken we. So wie so is LPG dan nog stukken goedkoper dan benzine. Nu bijna 30000km met LPG gereden dus de installatie is er al bijna 4x uit.

:D

_________________
HY rijder sinds 1995.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: MurpHY krijgt LPG
BerichtGeplaatst: wo 30 apr, 2014 0:58 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
LPG is hier over de grens (DE, Gronau) niet veel goedkoper dan bij de goedkope Tinq.

Heb nog niet echt duidelijk wat er nou aan afstelling niet lekker is.
Vanochtend koud en zonder binnenmotorkap trok ie goed, maar kon de eerste 10 kilometer maar 45 km/u rijden omdat er alleen maar trekkers voor me reden en inhalen niet te doen is. Daarna vol gas open, op zich geen probleem maar echt vlot ging het niet.
Vanavond had ie er weer minder zin in, niet echt inhouden, maar vooral flink gebrek aan vermogen... versnellen ging voornamelijk met een beetje gas geven, hoe meer hoe minder hij reageert en hoe meer de motor gaat stampen.
Heb wel de stationaire schroef van de verdamper ietsje verder open gezet, stond erg laag.
Vanavond geprobeerd te stellen, met stroboscoop vuurt ie over het algemeen netjes op de merktekens die ik heb gezet. Heb 'm nog iets vervroegd. Alleen hij lijkt er af en toe een over te slaan en soms zit ie er naast. Wat vreemd is voor een 123 lijkt me.
Heb nog geen vonken in de bougiekabels gezien (en dit is al mijn derde set ofzo), kan m'n bobine of de voorschakelweerstand bezig zijn met overlijden?

Al in al, ja ik kan nu op zich gewoon max 90 rijden op LPG (net als op benzine), alleen duurt het wel een stukje langer voordat ik op die 90 zit. En dan nog vind ik 'm niet echt lekker lopen.

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: MurpHY krijgt LPG
BerichtGeplaatst: wo 30 apr, 2014 8:56 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: di 12 aug, 2003 19:43
Berichten: 262
Woonplaats: Haarlem
De LPG nozzle moet een zekere onderdruk hebben om voldoende gas toe te voegen. Ik heb wel eens gezien dat de luchtinlaat van het luchtfilter gedeeltelijk is afgedekt. Daardoor krijgt de motor meer gas en power! Ik zou proberen de inlaat voor ongeveer 30% af te dekken. Bijvoorbeeld met plakband. Misschien moet de stelschroef voor onder belasting dan iets terug. (aannemende dat je die vrij ver hebt opengedraaid)

_________________
HY rijder sinds 1995.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: MurpHY krijgt LPG
BerichtGeplaatst: wo 30 apr, 2014 9:24 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Hee, dat idee kreeg ik inderdaad ook.... ik was namelijk even aan het kijken of hij juist te weinig lucht kreeg, dus hield m'n hand er eerst deels voor en toen ging hij inderdaad harder lopen (tot je 'm helemaal afdekt uiteraard).
Ik krijg eigenlijk de neiging het luchtfilter ook om te draaien ofzo... dus opening aan de voorkant.

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: MurpHY krijgt LPG
BerichtGeplaatst: wo 30 apr, 2014 9:37 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: di 12 aug, 2003 19:43
Berichten: 262
Woonplaats: Haarlem
Je moet op passen dat de luchtopening geen directe rijwind vangt, want dan wordt de druk afhankelijk van de luchtsnelheid, en dat wil je niet.

_________________
HY rijder sinds 1995.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: MurpHY krijgt LPG
BerichtGeplaatst: do 01 mei, 2014 9:19 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Nou, nu loopt hij wel aardig!
Dus met de ontsteking gespeeld (hij kan nu niet vroeger, maar had geen tijd en zin om 'm helemaal los te halen), luchtinlaat even een stukje afgeplakt en hij trekt op LPG nu net zo als op benzine.

Het vreemde probleem dat ie met binnenmotorkap slecht liep op LPG half opgelost: hij liep slecht omdat simpelweg de isolatie van de binnenmotorkap de luchtinlaat versperde omdat door de venturiring de luchtinlaat hoger zit dan voorheen. Alleen waarom hij er dan op benzine totaal geen last van had...

Enniewee, wordt dit jaar hopelijk dus een goedkoper ritje naar Citromobile vv :)

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: MurpHY krijgt LPG
BerichtGeplaatst: do 08 mei, 2014 23:02 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: wo 14 jun, 2006 7:41
Berichten: 1049
Woonplaats: Zuid-Limburg
Heb je bij de RDW nog een certificaat moete overleggen voor de tank of is de sticker op de tank voldoende voor de leeftijdscertificering?


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: MurpHY krijgt LPG
BerichtGeplaatst: vr 09 mei, 2014 1:02 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Yup certificaat op papier nodig

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: MurpHY krijgt LPG
BerichtGeplaatst: za 10 mei, 2014 23:43 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
... en nòg een vraagje (van een niet-ervaringsdeskundige ...): jóuw tank is dus binnenkort 10 jaar oud. Bij mijn (beperkte) weten moet zo'n tank iedere 10 jaar gekeurd worden.
Betekent dit dat jóuw tank nu meteen (door de RDW) weer is goedgekeurd voor de kómende 10 jaar of volgt er binnenkort nog een aparte "LPG-contrôle" ?

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: MurpHY krijgt LPG
BerichtGeplaatst: zo 11 mei, 2014 0:58 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Nee, dat is niet juist.
Het is heel krom, maar het gaat puur om het moment van keuren: dan mag de tank hooguit 10 jaar oud zijn (productiedatum is in de tank geslagen) en mag de vulslang hooguit 1 jaar oud zijn (datum staat op de slang). En alles moet aan de zo uit m'n hoofd E67 norm voldoen. Al laat je het er daarna 50 jaar in zitten, dat maakt niet uit. Uiteraard wordt er bij de APK wel gekeken naar de staat van alle onderdelen.

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group