Het is nu do 28 maart, 2024 11:08


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Re: Inbouw LPG
BerichtGeplaatst: ma 23 mei, 2016 7:14 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: do 12 maart, 2009 9:12
Berichten: 331
Woonplaats: alesund Norway
Det stemmer. Ved å lese norsk høyt er det mye lettere å forsta. Klopt. Met hardop lezen is het noors een stuk makkelijker te begrijpen.
1 op 6 is mooi maar ik heb heb hem nog iets teruggedraaid en hij loopt nog steeds mooi. Merk alleen bij het nemen van de onderzeese tunnels met een stijgingspercentage van 10% dat ik minder vermogen heb. Heb moeite om de 50 te houden. Maar goed kan dan altijd ff op benzine overschakelen natuurlijk.
Zal binnenkort opnieuw verbruik melden

_________________
HY 1964 geel US-04-51 "DUBBUS"


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Inbouw LPG
BerichtGeplaatst: ma 23 mei, 2016 8:35 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 12 aug, 2014 16:31
Berichten: 1064
Woonplaats: Breda
Gaat de motor niet te arm lopen? Met gevaar voor te heet worden en verbrande kleppen?

_________________
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Inbouw LPG
BerichtGeplaatst: ma 23 mei, 2016 11:24 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: do 12 maart, 2009 9:12
Berichten: 331
Woonplaats: alesund Norway
dat is natuurlijk een risico maar ik denk dat 1 op 7 haalbaar moet zijn.
maar 1 op 6,5 vind ik ook best

Op de 222 km die ik gereden heb, heb ik na 150 km de stand van de meter op de tank gecheckt. die is in %. Daarbij kwam ik uit op 38 liter verbruik wat 1 op 4 zou zijn. Ik heb hem toen een halve slag teruggedraaid.

Na 222 km kon ik 37 liter tanken dus die percentagmeting was niet correct. Over het geheel dus 1 op 6 maar de laatste 72 km dus iets zuiniger al weet ik nog niet precies hoeveel.
in die laatste 72 km zat een 7km lange tunnel met een daling en stijging van 10% (3.5 km) tijdens die klim hield ik de 50 met moeite dwz op mij teller dus waarschijnlijk ca 45 km p/u.
de temperatuur liep 10 graden op maar das normaal. Verder geen enkele proest of protest.

hoe is het verbruik bij andere Hy rijders?

let wel mn km teller wijkt ca 10% af dus het echte reele verbruik ligt nog wel 10% hoger.

_________________
HY 1964 geel US-04-51 "DUBBUS"


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Inbouw LPG
BerichtGeplaatst: ma 23 mei, 2016 11:30 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: wo 14 jun, 2006 7:41
Berichten: 1049
Woonplaats: Zuid-Limburg
Ik wilde je net gaan wijzen op de (mogelijke) afwijking van de teller, niet alleen de aangegeven snelheid maar ook het telwerk zelf kan een behoorlijke afwijking hebben. Ik heb het eens gecontroleerd aan de hand van de hectometerpaaltjes langs de autobaan.
Mijn ervaring in de afgelopen 10 jaren is een gemiddeld verbruik van 1:6, en dan spaar ik HY niet!


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Inbouw LPG
BerichtGeplaatst: ma 23 mei, 2016 17:57 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 04 mei, 2015 17:48
Berichten: 224
Woonplaats: Leeuwarden
Zoals ik al eerder vermeld heb, komen mijn eerste metingen uit op 1 op 4..... Nog lang niet de 1 op 10 die ik voor ogen had. :mrgreen:
Ik kon niet veel meer knijpen dus er moet een andere oorzaak zijn voor het (te) hoge verbruik.

_________________
Citroen Traction Avant 11 BN 1953
Renault 4CV Decapotable 1953
Citroen HY78 1974
Harley davidson Heritage Softail Classic 1989
Royal Enfield Classic 50 EFI 2020
Ford Fiesta Ecoboost 2021


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Inbouw LPG
BerichtGeplaatst: ma 23 mei, 2016 22:06 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: do 12 maart, 2009 9:12
Berichten: 331
Woonplaats: alesund Norway
Jij hebt dezelfde installatie als ik Jeroen al heb jij een spud-in. Waarom kan jij hem niet meer zuiniger afstellen?

_________________
HY 1964 geel US-04-51 "DUBBUS"


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Inbouw LPG
BerichtGeplaatst: ma 23 mei, 2016 23:01 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 12 aug, 2014 16:31
Berichten: 1064
Woonplaats: Breda
Ik denk dat gadvoorraad aflezen op de tank niet erg zuiver is
Ik zou voltanken bij dezelfde pomp op dezelfde manier. Dan weet je behoorlijk secuur wat je verbruikt hebt.

_________________
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Inbouw LPG
BerichtGeplaatst: ma 23 mei, 2016 23:45 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 04 mei, 2015 17:48
Berichten: 224
Woonplaats: Leeuwarden
Zo heb ik dat ook gedaan. Een aantal keren zelfs. En kwam daarbij iedere keer weer op 1 op 4 uit.

Het enigste wat ik kan bedenken is dat ter plaatse van de venturi (waar de spud-in geplaatst is) het vacuüm hoger is dan bij de gasring op de carburateur. Waardoor er mee gas wordt aangezogen en de gasregelschroef niet ver genoeg dicht gedraaid kan worden. Dat ga ik nog even checken bij de specialisten.

_________________
Citroen Traction Avant 11 BN 1953
Renault 4CV Decapotable 1953
Citroen HY78 1974
Harley davidson Heritage Softail Classic 1989
Royal Enfield Classic 50 EFI 2020
Ford Fiesta Ecoboost 2021


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Inbouw LPG
BerichtGeplaatst: di 24 mei, 2016 0:41 
HY Forum Specialist
HY Forum Specialist
 Profiel

Geregistreerd: za 29 maart, 2008 13:16
Berichten: 52
Woonplaats: gelderland
even hier kijken

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/228094/


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Inbouw LPG
BerichtGeplaatst: ma 30 mei, 2016 21:44 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 04 mei, 2015 17:48
Berichten: 224
Woonplaats: Leeuwarden
Gisteren heb ik de gasregelschroef er even uit gehaald en vergeleken met een ander exemplaar. Het blijkt dat ik 'm niet ver genoeg kan dichtzetten. Met de nieuwe gasregelschroef kan ik de motor inderdaad bij 3000 toeren laten inhouden om vervolgens een kwart slag terug te draaien. Ben benieuwd hoeveel dit gaat schelen in het verbruik.

_________________
Citroen Traction Avant 11 BN 1953
Renault 4CV Decapotable 1953
Citroen HY78 1974
Harley davidson Heritage Softail Classic 1989
Royal Enfield Classic 50 EFI 2020
Ford Fiesta Ecoboost 2021


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Inbouw LPG
BerichtGeplaatst: di 31 mei, 2016 9:13 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: di 12 aug, 2003 19:43
Berichten: 262
Woonplaats: Haarlem
Ik rij ook al 10 jaar en dik 30000km op LPG en houd het brandstofverbruik bij. Langdurig gemiddelde net iets beter dan 1 op 6. Standaard HY met eerst 19-400 en later op 195/75R16 banden op nieuwe velgen. Rijsnelheid ongeveer 90-95 km/uur. :D

_________________
HY rijder sinds 1995.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Inbouw LPG
BerichtGeplaatst: di 31 mei, 2016 9:18 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 12 aug, 2014 16:31
Berichten: 1064
Woonplaats: Breda
Zwaar, kleine ouderwetse motor en aerodynamica van een baksteen. Ik denk dat je niet veel moet verwachten van zuinigheid.
Bij een wat lagere snelheid zal het verbruik drastisch afnemen vanwege de grote rol van de luchtweerstand.
De stroomlijn is de reden dat de ID/DS met dezelfde motor 1 op 10 haalt

_________________
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Inbouw LPG
BerichtGeplaatst: za 09 jul, 2016 11:48 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 04 mei, 2015 17:48
Berichten: 224
Woonplaats: Leeuwarden
De laatste verbruiksmeting komt op ca 1:6 met rijden op gas. Dat is dus niet gek. Niet de gehoopte 1:10.... :) De nieuwe regelschroef in de gasslang naar de carburateur doet dus zijn werk.

Bij warme motor een beetje onregelmatig lopen bij lage toeren (vooral in de 1-ste versnelling). Waarschijnlijk iets te krappe stationairafstelling op de regelaar. Daar moet ik nog even naar kijken.

Bij deze nog maar eens dank aan allen die hebben meegedacht en bruikbare adviezen hebben gegeven!

_________________
Citroen Traction Avant 11 BN 1953
Renault 4CV Decapotable 1953
Citroen HY78 1974
Harley davidson Heritage Softail Classic 1989
Royal Enfield Classic 50 EFI 2020
Ford Fiesta Ecoboost 2021


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Inbouw LPG
BerichtGeplaatst: zo 10 jul, 2016 13:22 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 12 aug, 2014 16:31
Berichten: 1064
Woonplaats: Breda
veel plezier er mee!

_________________
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Inbouw LPG
BerichtGeplaatst: za 16 jul, 2016 21:26 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: do 12 maart, 2009 9:12
Berichten: 331
Woonplaats: alesund Norway
Zo ik ben inmiddels in het nederlandse aan gekomen. Niet al te veel problemen. Thuis voor vertrek nog een lekke band, alweer linksvoor, alweer ventie. Zonder reservewiel naar Nederland want ook mn reserve sneuvelde. 3-4 dagen besteltijd kon ik niet op wachten.
Bij de nederlandse grens dynamobout verloren waardoor ik plots geen strooom meer had omdat het stekkertje eraf trilde. Dat gebeurde nog een keer voordat ik de missende bout opmerkte .Toen sloeg hij in een file af en ondanks dat ik de weg blokkeerde was er niemand die ff hielp. Dus stekkertje erop en zelf in mn uppie 2 ton HY aangeduwd. Ja dat ging haha, ben ik stiekum wel trots op. Viking heh.
DUBBUS begon echter wel rot te lopen dus vanochtend ff kleppen gesteld en dat was hard nodig ook. De hele boel stond veel te strak. Nu koud op 20/25 gezet en hij loopt weer netjes. Verbruik op LPG in Noorwegen bij 80, 1 op 6 , op de autobaan bij 90/95 op de GPS 1 op 5.

_________________
HY 1964 geel US-04-51 "DUBBUS"


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group