Sander van Wees schreef:
Het lijkt allemaal zo zinloos
Bovenstaande citaat lijkt erg uit z'n verband gerukt, waarvoor excuses. Ga er maar van uit dat bij een HY alles wel degelijk zin heeft. In het geval van het luchtfilter denk ik dat er iets ontbreekt bij jou HY... Er zijn bij mijn weten 2 typen filters in omloop. De één van schuimrubber dat door metaal bij elkaar wordt gehouden, de ander van een soort dik 'filterpapier'. Ik denk dat die van jou de restanten zijn van het eerste type.
En dat olieverbruik... 1 ltr op 400 km verlies je niet door de druppels die hij laat vallen! Die druppels olie kun je trouwens gebruiken om de weg terug te vinden. Een sterk vereenvoudigde versie van Tom tom dus, maar dit terzijde.
Het feit dat je geen waas of walm achter je auto zien hangen betekend nog niet dat je motor geen olie verbruikt. Vraag eens een motorrijder of hij een tijdje dicht achter je wilt rijden! Bij mij deed deze situatie zich ongevraagd voor, en bij de eerste gelegenheid om mij in te halen was zijn gebaar slechts voor één uitleg vatbaar. Mijn olieverbruik was op dat moment trouwens één ltr op 300 km. Dit was 11 jaar geleden en inmiddels is het kloppend hart vervangen.
Succes!
Frank