Het is nu do 28 maart, 2024 18:03


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: HY carburateur
BerichtGeplaatst: do 18 jan, 2007 13:49 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 Profiel

Geregistreerd: do 18 jan, 2007 13:32
Berichten: 4
Van een kennis in Schotland krijg ik het volgende:
"Do you have technical details of HY carburation? A chap has asked me to look at his ex-Fire Service vehicle. The carb is a strange Solex which has a very bulky butterfly that seems as if it must only allow half the air needed to pass through. This butterfly is also odd in that a small spring in a sealed housing tries to keep it open all the time, and the accelerator linkage holds it shut!"
Weet iemand soms meer over dit carburateur? Een vreemd Solex dus met een grote gasklep die door een veertje opengehouden wordt en door de gaskabel dichtgeduwd wordt. Klint wel raar.
Wie heeft technische gegevens - boekje? - van HY carburatie?
Alle advies/links met dank ontvangen.
Alvast bedankt voor de moeite!
Groet.
Don


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 jan, 2007 18:51 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 27 aug, 2006 19:09
Berichten: 168
Woonplaats: Zeist
Hallo Don,

Kijk maar eens in dit bestand.
http://oacdp.failsure.net/pdfs/solex.pdf
Het beschrijft de diverse onderdelen in de verschillende versies van de SOLEX carburateurs. Ik denk dat je daar een hoop antwoorden kan vinden. Bijkomend voordeel voor jouw kennis: het is in het engels :wink:

Bert

_________________
HY's te gek.

Kijk op mijn site voor de vorderingen:
http://www.flyingHY.nl


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20 jan, 2007 14:10 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 Profiel

Geregistreerd: do 18 jan, 2007 13:32
Berichten: 4
Super, bedankt! We gaan kijken of dit een oplossing is.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: HY carb.
BerichtGeplaatst: ma 22 jan, 2007 11:04 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 Profiel

Geregistreerd: do 18 jan, 2007 13:32
Berichten: 4
Het is me niet helemaal duidelijk wat er aan de carburateur mankeert, maar de vraag is of de carburateur de correcte is:

Hij is met de volgende code gemarkeert:
3 2 R B 1
2 N 8 4 9

Bouwjaar, chassis- en motornummers volgen.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 jan, 2007 23:03 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 22 apr, 2004 22:09
Berichten: 304
Woonplaats: Heeze
Deze carburateur is volgens mij voor een U23 en niet voor een HY.

_________________
Groeten van:

Geert Bukkems
Heeze
http://www.citroworld.com


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 jan, 2007 20:41 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 05 sep, 2006 2:06
Berichten: 251
Woonplaats: Veldhoven
Hi Geert,

Leidt je dat af uit het tweede deel van de typenaam? De Solex 32RBI is namelijk wel degelijk een H carbu, namelijk die voor de eerste series met het oer-H (Traction Perfo) blok.

Gr, Matthijs


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: HY carb
BerichtGeplaatst: di 30 jan, 2007 12:54 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 Profiel

Geregistreerd: do 18 jan, 2007 13:32
Berichten: 4
Iedereen wordt hartelijk bedankt voor alle advies en informatie.
Het word me eindelijk duidelijk gemaakt dat het probleem is dat de wagen niet harder rijdt dan 60kph. Nou volgens mij zou dat vanwege de begrenzer kunnen zijn, dus de vragen zijn nu:
- wat voor carburateur kan er beter op om dit te verhelpen?
- heeft iemand zo'n carburateur in goede staat?


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan, 2007 14:33 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 08 aug, 2003 12:58
Berichten: 178
Woonplaats: Richards Bay, Zuid Afrika
Je kunt eenvoudig de begrenzer later in laten grijpen door de uitstulping waar de begrenzer inzit los te schroeven met de 2 boutjes en dan de bus waar de veer inzit verder uit te draaien en goed te borgen. De veer die de gasklep openhoudt is nu strakker gespannen waardoor er een grotere luchtstroom door de carburateur nodig is (= hoger toerental) om de gasklep dicht te trekken.

Schroef die bult maar los en je zult zien wat ik bedoel.

Groeten,

Stef

_________________
HY '76


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group