Het is nu do 28 maart, 2024 15:10


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Het grote HY is 60 topic
BerichtGeplaatst: ma 15 jan, 2007 15:55 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Je moet 't beessie toch een naam geven (of heb ik een topic over het hoofd gezien).

In ieder geval: dit jaar is het 60 jaar geleden dat de H gepresenteerd werd op de autosalon. Op zich discutabel wat het geboortemoment is: in 1946 werd er al geproduceerd, in 1947 dus pas de presentatie en in 1948 werden ze pas echt verkocht als ik het goed heb gelezen (kan daar naast zitten!).

Dit topic kan misschien een verzamelplek worden voor verhaaltjes/tips voor evenementen/etc.
  • Voor een overzicht van de belangrijke data, zie HY Team die hun historiepagina hebben omgedoopt :D

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Laatst bijgewerkt door LEiPiE op di 16 jan, 2007 2:53, in totaal 1 keer bewerkt.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 jan, 2007 2:38 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Paste eigenlijk niet zo, m'n eigen brouwsels in de openingspost :D
Heb 'm ook al weer veranderd, heb wat stijlelementen en font gejat van de huidige Citroën reclames en die gefuseerd met wat ik al had:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Klik voor groot (en van daar ook verder naar de vorige versies).
Adobe Illustrator versie staat nu hier (inclusief fonts dit keer :D))

(als mensen interesse hebben dan moeten ze me maar even mailen... stickers maken moet per minimaal 10 en dan kosten ze (wat ik tot nu toe heb gevonden) 23 euro per stuk al... beetje prijzig zo voor de grap, da's dus bijna 50 per setje en dan nog verzendkosten)

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Laatst bijgewerkt door LEiPiE op do 18 jan, 2007 13:34, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 jan, 2007 9:53 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: vr 31 maart, 2006 11:28
Berichten: 1085
Woonplaats: Amsterdam
Leuk ontwerpje Ewald, ziet er goed uit.

_________________
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 jan, 2007 11:26 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 Profiel

Geregistreerd: wo 16 aug, 2006 10:47
Berichten: 32
Woonplaats: Stadskanaal
Mooi logo, ewald!
Ik heb eigenlijk nog niks gehoord over festiviteiten. Moeten we niet gewoon met z'n allen, net als de DS-en gedaan hebben, naar Parijs en dan de Champs Elysees een middagje dichtzetten? Lijkt me geweldig!


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 jan, 2007 1:40 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
 WWW  Profiel

Geregistreerd: di 05 aug, 2003 23:31
Berichten: 103
Woonplaats: arnhem
:P :P :P :P Of met zijn allen naast elkaar rondjes rijden om de Arc de Triomphe ik ga mee.La Souris :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
Nederlands kampioen Living Statues 2007 - samen met 10 andere beelden - http://www.beeldje.nl


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 jan, 2007 9:54 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 16 mei, 2006 22:46
Berichten: 311
Woonplaats: Terherne
Jongens jongens toch... waarom direct zo ver weg? Aan de verhalen op dit onvolprezen forum te lezen zal de helft van het wagenpark Parijs niet eens halen! Enne... de Martinitoren is toch ook mooi? Een stuk dichterbij! Scheelt brandstof!

Nee, zonder gekheid: 60 jaar is een respectabele leeftijd en dat moet natuurlijk niet onopgemerkt voorbijgaan. Van een knalfuif tot een subtiel h60 stickertje, van een bezetting van Parijs tot een wijn/stokbrood picknick in den lande: het kan allemaal.
Ben benieuwd wat we dit jaar gaan doen!

p.s. Leipie: mijn complimenten voor het ontwerp en de leuke vondst van de dubbele betekenis van h60 (voor wie het nog niet door heeft: de engelse uitspraak van de h betekend ook leeftijd (age).

Frank


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Feestje
BerichtGeplaatst: do 18 jan, 2007 10:46 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 14 mei, 2004 14:38
Berichten: 290
Woonplaats: Gieten
Ja een feestje om de "verjaardag" van de HY te vieren lijkt mij ook leuk. Parijs zou leuk zijn......maar waar vele in nederland rijdende HY's gemaakt? In Amsterdam natuurlijk, dus daar moeten we het dan vieren.

_________________
"voormalig eigenaar van"
Citroen HY 1967 (org. camper) (staat nu in Slovenie)
binnenkort aan de gang met "de witte" een 74er HY
Citroen HY team afd. Noord.
Samen met HyPeter een loods om te "rommelen met HY"


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 jan, 2007 10:59 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: vr 31 maart, 2006 11:28
Berichten: 1085
Woonplaats: Amsterdam
Ja, gezellig ! Amsterdam :lol: .

_________________
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 jan, 2007 13:23 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 Profiel

Geregistreerd: wo 16 aug, 2006 10:47
Berichten: 32
Woonplaats: Stadskanaal
Quote: "Aan de verhalen op dit onvolprezen forum te lezen zal de helft van het wagenpark Parijs niet eens halen!"

Euh, klopt, maar het heeft wel dan ook wel weer iets om het dan toch (of: juist) te proberen :wink: En ja, ik voel me aangesproken... Ik ga vanavond maar weer eens naar de ontsteking kijken. Als de schuur er dan nog staat tenminste.

Hoedanook: Amsterdam vind ik ook wel een heel goed plan!


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 jan, 2007 13:32 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Het Stadionplein bezetten ben ik ook wel voor :D

Weet iemand of Citroën NL uberhaupt zelf op de hoogte is van dit heuglijke feit? Op hun site staat er niks over in ieder geval. Ook de beide clubs zijn verder erg stil hierover.

Op zich is een krantenstukje ook altijd leuk:
nepkrant schreef:
Tientallen oude Citroëns gestrand ter ere van jubileum
Van onze verslaggevers - Wegens het 60-jarig jubileum van het befaamde Type H van Citroën gingen vele nog rijdende wagens van dit type op weg naar het Stadionplein in Amsterdam alwaar dit type enige tijd geproduceerd werd voor de Nederlandse markt. Wegens Franse degelijkheid heeft echter meer dan de helft het Stadionplein niet gehaald en had de ANWB een drukke, doch altijd leuke dag.
De Type H werd in 1947 geintroduceerd en werd na een indrukwekkende loopbaan pas in 1981 uit productie genomen. Veel mensen kennen de wagen als patatkraam of ribbelbus en de wagen kent nog altijd een trouwe schare fans.

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Laatst bijgewerkt door LEiPiE op do 18 jan, 2007 15:20, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Feestje
BerichtGeplaatst: do 18 jan, 2007 14:03 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 14 mei, 2004 14:38
Berichten: 290
Woonplaats: Gieten
Hahahahahaha Ewald je hebt wel vertrouwen in de nog rijdende HY's.
Is er eigenlijk een datum te vinden wanneer de eertse Hy van de band kwam? Is het ook nog ergens te vinden waar de fabriek stond waar de HY werd gemaakt? Of is dat ook op het Stadionplein geweest?

_________________
"voormalig eigenaar van"
Citroen HY 1967 (org. camper) (staat nu in Slovenie)
binnenkort aan de gang met "de witte" een 74er HY
Citroen HY team afd. Noord.
Samen met HyPeter een loods om te "rommelen met HY"


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 jan, 2007 15:10 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: za 06 sep, 2003 14:38
Berichten: 704
Nee,in Nederland zijn van 1963-1 april 1970 ca 10.000 stuks gebouwd
aleen bestemd voor de Benelux


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 jan, 2007 15:24 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Heb er even "enige tijd' van gemaakt, weten die nepverslaggevers veel :D
't is inderdaad niet echt bijzonder lang geweest en eigenlijk werden ze alleen maar afgebouwd hier, ze kwamen al redelijk compleet aan toch?
Ik heb begrepen dat ze op locatie Stadionplein afgemonteerd werden, ik dacht zelfs op de 1e verdieping of iets dergelijk kroms, maar dat kan ook een klok-klepelverhaal zijn, heb Le Type H de mon Pere hier niet onder handbereik en dan nog is m'n Frans niet zo super.
De Franse fabriek is de befaamde Quai de Javel toch? (en die bestaat niet meer). Wat ik las op de HY Team pagina is dus 1946 2 prototypes + al productierijp, 1947 Autosalon, 1948 daadwerkelijke productie en verkoop.
Maar goed, een autosalon is meestal wel de "geboorte".

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 jan, 2007 22:29 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 16 mei, 2006 22:46
Berichten: 311
Woonplaats: Terherne
LEiPiE schreef:
Stadionplein.


Ik ben in 2001 met de Ami vereniging naar het Stadionplein geweest ter ere van het veertig jarig bestaan van de Ami. De introduktie destijds van de Ami werd heel leuk nagespeeld, er waren hapjes en drankjes in overvloed (Citroën Nederland en Ami vereniging: nogmaals dank!!!) en alle Ami's zijn in de vorm van de dubbele chevron neergezet. Vanuit de lucht zijn er een aantal mooie foto's gemaakt. Al met al een ontzettend leuke dag, op een bijzondere lokatie. Als zowel het HY team als Le Camion zich inspannen om wederom een dergelijk festijn op touw te zetten, zal Citroën Nederland vast wel weer zijn medewerking willen verlenen (toch, damen en heren in Amsterdam? U leest toch wel mee?).

Dus... kunnen we de agenda al trekken?


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: feestje in Amsterdam
BerichtGeplaatst: vr 19 jan, 2007 0:44 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 14 mei, 2004 14:38
Berichten: 290
Woonplaats: Gieten
Wij (team Noord) hebben ooit Citroen Nederland zelf benaderd ivm een meeting. Toen werkte men volledig mee. Dus ook als de clubs niks willen doen kunnen we zelf ook wat regelen met Citroen Nederland. Gewoon ergens in het voorjaar (dan is het niet zo koud als je langs de weg staat te wachten op de ANWB) een datum prikken. Even overleggen met Citroen Nederland (ik heb nog wel een contact daar) en dan met z'n allen naar Amsterdam. Het lijkt me ook wel leuk om dan daar ergens in de buurt ook met alle HY's te overnachten. Dan kunnen we 's avonds echt de verjaardag van de HY vieren.

_________________
"voormalig eigenaar van"
Citroen HY 1967 (org. camper) (staat nu in Slovenie)
binnenkort aan de gang met "de witte" een 74er HY
Citroen HY team afd. Noord.
Samen met HyPeter een loods om te "rommelen met HY"


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group