Hierin kunnen links van nuttige sites geplaatst worden. Deze dienen echter wel HY-gerelateerd te zijn.
links naar sites met ongepaste inhoud zullen worden verwijderd zonder discussie.
marktplaats
Een HY uit '79 die in '85 weg is gezet en sindsdien daar buiten staat, moet weg wegens milieupolitie. Je zou denken: 22 jaar buiten, da's een hoopje roest, maar de foto's zien er erg goed uit!
Hi Bert, bedankt voor de tip
Ik heb inmiddels een bod gedaan op de hy
"voormalig eigenaar van"
Citroen HY 1967 (org. camper) (staat nu in Slovenie)
binnenkort aan de gang met "de witte" een 74er HY
Citroen HY team afd. Noord.
Samen met HyPeter een loods om te "rommelen met HY"
Cor schreef:
Ik kan het verhaal achter het dashbord nog vreemder maken.
Het komt uit een HY van het Franse energiebedrijf EDF / GDF en wel een diesel HY.
De motor en bak heb ik jaren geleden gedemonteerd en meegenomen voor een vriend van mijn.
De HY kwam uit het district Var en stond toendertijd op een vuilstort in Riez.
Motor liep na montage overigens uitstekend !
Oftewel ging om een van de weinige diesel-HY-met-4-bak.
is het niet zo dat dit gewoon het dashbord van de AMI is wat ze ook in de HY gebruikten,
en dat er daarom het schakelschema van een AMI op staat?
Dat is namelijk exact hetzelfde als weergeven op het plaatje..
Zou kunnen, maar sowieso kan het dat EDF/GDF speciale verbouwingen liet doen.
Dus ik noem maar wat: een dieselblok met een vierbak uit een andere Citroen en dan ook aangepast dashboard.
LEiPiE schreef:Zou kunnen, maar sowieso kan het dat EDF/GDF speciale verbouwingen liet doen.
Dus ik noem maar wat: een dieselblok met een vierbak uit een andere Citroen en dan ook aangepast dashboard.
En dan liep ie meteen 130 km per uur!! Nee, denk dat Edwin gelijk heeft want aan de rest van de knoppen te zien is er niet veel meer origineel aan het dashboard. Waarschijnlijk is het een en ander in loop der jaren gesneuveld en met de 'Franse slag' vervangen.
Hela aparte imperial zeg op die HY. Kan mooi als dakterras dienen.
Heb alleen na het goed bekijken van de foto een zere nek opgelopen
"voormalig eigenaar van"
Citroen HY 1967 (org. camper) (staat nu in Slovenie)
binnenkort aan de gang met "de witte" een 74er HY
Citroen HY team afd. Noord.
Samen met HyPeter een loods om te "rommelen met HY"