HYliner, bedankt voor je antwoord!
Mijn zorg is inderdaad ook nog wel dat de afstelling niet optimaal is.
Want ik kan meten van de aangegeven punten (handelingen) tot de vloer, maar echt betrouwbaar is dat natuurlijk niet.
In het handelingenboek staat:
AFSTELLEN VAN DE RIJHOOGTEN
LET OP:
a) De rijhoogten van voertuigen uit de serieproductie
moeten worden gemeten met het voertuig rijklaar en onbelast. Als serieproducten worden beschouwd de modellen in de tabel hiernaast, zonder enige aanpassing, zowel van binnen als van buiten.
b) De rijhoogten van aangepaste of verbouwde voertuigen moeten worden afgesteld, na weging van het voertuig, op basis van de asdrukken met het voertuig rijklaar en onbelast.
Bron: Flyinghy.nl, handeling H78-430-0a
Rijklaar maken dus.
Nouja HY rijdt prima dacht ik zo
Maar het is inderdaad een punt: je moet eigenlijk weten hoeveel druk er op iedere as gezet wordt zodat je weet hoever de bus op dat punt al gaat zaken (als je hem op z'n pootjes laat zakken).
Is het niet gewoon een kwestie van proberen?
Opmeten, opkrikken, beetje stellen, laten zakken, opmeten en zonodig herhalen?
Voor de wegligging lijkt het me inderdaad erg belangrijk dat het complete veersysteem afgesteld staat zoals Meneer Citroen het bedoeld heeft.